Francouzský výrobce přivezl vylepšený motor k předchozímu závodu do Španělska, aby zvýšil výkon a hlavně zlepšil spolehlivost, která je v jeho podání zatím zklamáním. Kromě továrního týmu jej poskytl také svému zákazníkovi - McLarenu.
"Myslím, že Renault rozhodně udělal pokrok, pokud jde o výkon. Na všech tratích letos můžete pozorovat, že máme ke špičce mnohem blíže," pochvaluje si Sainz.
"Existuje ale jeden motor, který podle mě exceluje, a tím je Ferrari v kvalifikačním módu. To je stále o slušný kus napřed," pokračuje španělský pilot, jenž je v šampionátu s 10 body na 11. místě hned za svým týmovým kolegou Landem Norrisem.
Poslední vylepšení francouzské pohonné jednotky komentuje slovy: "Renault udělal pokrok po stránce výkonu a tento motor by měl představovat pokrok i ve spolehlivosti, což je oblast, v níž jsme nejslabší," uznává.
"Snad se tedy budeme posouvat kupředu a oni budou pokračovat ve zlepšování. Ale ve srovnání s minulým rokem máme určitě větší výkon. Nemůžu vám říct přesné rozestupy mezi motory, protože jde o poměrně soukromou záležitost výrobců a mě nepřísluší to komentovat. Jde však o slušný pokrok," dodává Sainz na účet Renaultu.
Tento víkend se jede Velká cena Monaka, kde v úzkých ulicích městského okruhu výkon motorů nehraje tak velkou roli. Proto se neočekává, že by některá z automobilek nasadila novou specifikaci. Týmy naopak využijí agregáty, které na svém kontě již mají několik velkých cen.
Rozhodovat bude kvalifikace, protože na zatáčkovité trati je v neděli předjíždění téměř nemožné, a pneumatiky. Pirelli veze to nejměkčí ze svého arzenálu - směsi C5, C4 a C3.