Ferrari do Monaka přivezlo další vylepšení. "Zasloužíme si dobrý výsledek," tvrdí Vettel

Petr Hlawiczka, 23. května 2019, 06:25 Google+

Ferrari musí okamžitě začít porážet Mercedes, chce-li ještě letos pomýšlet na boj o mistrovský titul. V Monaku tento víkend vzhledem k předchozím výsledkům ale nebude favoritem, podle některých by dokonce mohlo být až třetím nejrychlejším týmem. Pomohou italské stáji nové díly? Zatím se jí v šampionátu moc nedaří.

Počet komentářů:  12 komentářů (Poslední 24.05. 11:55) Napište svůj názor
Sebastian Vettel během testování v Bahrajnu

Sebastian Vettel během testování v Bahrajnu | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

"Ostatní odvedli lepší práci než my. Má to jistě negativní stránky," přiznává Vettel, jenž na lídra šampionátu mířícího za svým 6. titulem - Lewise Hamiltona, ztrácí už skoro 50 bodů. "Pracujeme tvrdě - není to tak, že bychom polevili a v posledních několika týdnech se opalovali."

"Tady se může stát cokoliv, protože je ve hře tolik proměnných: provoz, bariéry, počasí - všechno to může nějako ovlivnit výsledek. A musím říct, že si zde zasloužíme dobrý výsledek," pokračuje pilot Ferrari již na monackém padoku.

"Pracovali jsme velmi tvrdě a stále tvrdě pracujeme, ale nepodařilo se nám získat výsledky, které jsme měli. Víme, že stále musíme pracovat na zlepšení, abychom dosáhli takové úrovně konkurenceschopnosti, jakou jsme měli na počátku sezóny," uvědomuje si Vettel.

img-responsive

Sebastian Vettel během tréninku v Monaku | foto: Scuderia Ferrari

Na 3,337 km dlouhém okruhu se první tréninky jedou již dnes. Pro jezdce jde o jedinečný zážitek: "Není pochyb o tom, že jde o nejikoničtější trať sezóny - nejprve uháníte do kopce, potom městskými uličkami dolů, než projedete ve tmě velmi rychlým tunelem do přístavu. Je fakt unikátní," popisuje německý pilot.

"Pro jezdce a inženýry je tahle hrbolatá trať úplně vzdálená od ostatních okruhů, na které jsme zvyklí - a to z toho činí ještě větší výzvu. Auta potřebují maximální aerodynamický přítlak a nastavení, které jezdci dodá potřebnou sebedůvěru, aby obrušoval zdi v honbě za nejrychlejším časem na kolo. Není zde prostor pro chybu a vzhledem k absenci skutečné rovinky je předjíždění takřka nemožné. Proto je důležité se dobře kvalifikovat," upozorňuje Vettel.

Je podle čtyřnásobného šampióna návrh letošního vozu SF90 chybný? "Hodně aut jezdí za námi, takže chybný návrh mají spíše oni. Takže rozhodně ne. Věřím, že máme dobré auto, momentálně však musíme hledat odpovědi. Tou hlavní je to, že Mercedes je lepší. Jsme s tím spokojeni? Nikoliv. Můžeme to přes noc změnit. Asi ne. Intenzívně ale pracujeme na zlepšení našeho vozu, na zrychlení a na tom, abychom se dostali zpět na špici."

img-responsive

Dokáže Ferrari v Monaku díky novým dílům zatopit Mercedesu, který je favoritem na vítězství? | foto: Scuderia Ferrari

Ferrari podle svého šéfa Mattii Binotta přivezlo pro tento víkend v Monte Carlu nové díly, které by mu měli pomoci stáhnout náskok Mercedesu, zároveň vyhodnocuje koncepty soupeřů a v továrně pracuje na novém předním zavěšení, které by mu mělo pomoci vyřešit velký neduh - nedotáčivost v zatáčkách.

"V Maranellu už pracujeme na vyhodnocování nových konceptů, a zároveň sem přivezeme některé další prvotní novinky. Velká cena slaví 90. leté výročí stejně jako Scuderia, což tento víkend činí ještě zvláštnějším. Monako je samozřejmě domácím závodem Charlese [Leclerca] a my si uvědomujeme, jak moc to pro něj znamená. A pro nás také," dodává Binotto.

Vytisknout

Diskuze: Ferrari do Monaka přivezlo další vylepšení. "Zasloužíme si dobrý výsledek," tvrdí Vettel

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 12, poslední 24.05.2019 11:55 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 12 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

McLaren během sezónních testů v Barceloně

"Auto reaguje na změny, vylepšení na rozdíl od loňska fungují," pochvaluje si…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud