Letošní změna pravidel měla celkem jasný cíl pro závěrečnou fázi závodu. Často se totiž rozestupy ve startovním poli natáhnou a jestliže jezdec již nemá naději na postup pořadím vpřed, zvolí raději udržovací styl jízdy až do konce. Tímto extra bodem by měli být piloti motivováni k rychlým kolům i v době, kdy nedochází ke vzájemným soubojům na trati.
Max Verstappen hájící barvy Red Bullu má za to, že největší šanci na zisk totoho bodu navíc má poslední jezdec z nejrychlejší dvojky či trojky mezi týmy. "Problém spočívá v tom, že po většinu času bude tento bod pro jeden z jejich vozů zajímavý nebo jednoduše bude o chlup pomalejší a pak mohou vždy do boxů, protože mají tak velký náskok," říká jezdec dle RaceFans. "Když se předním týmům přidává bod, náskok před těmi vzadu se tím dokonce ještě zvětšuje. Nevidím v tom přínos, protože jakmile jeden z předních dvou bere bod, kluk na šestém místě zajede do boxů a tento určitý tým bod nezíská."
Max Verstappen se během grand prix v Ázerbajdžánu snažil na čtvrtém místě tento jeden bod ukořistit. Avšak to by nesměl mít Charles Leclerc ve Ferrari pohodlný náskok před dalším pilotem v pořadí, což monackému jezdci umožnilo zajet do boxů pro čerstvou sadu měkkých pneumatik, na jedno kolo zapnout kvalifikační mód pohonné jednotky a tento extra bodík si připsat na svůj účet.
Stejně tak extra bod za nejrychlejší kolo získal v Číně Maxův stájový kolega Pierre Gasly. Ten měl rovněž náskok dostačující pro pitstop navíc, čehož mohl využít k výměně pneumatik a dostal tak příležitost se o tuto odměnu poprat s ostatními.