"Udržet se v F1 bude po mém návratu tou nejtěžší výzvou," tvrdí Kubica

Jiří Izer, 29. ledna 2019, 18:49 Google+

Ještě před nedávnou dobou se jevil návrat polské hvězdy z let minulých do kolotoče Formule 1 jako téměř vyloučený, avšak ledy se nakonec pohnuly a Williams vsadil ve své sestavě i na zkušeného pilota. Samotné angažování na pozici závodního jezdce znamená pro Roberta Kubicu ale pouze začátek náročné mise...

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Robert Kubica si loni vyzkoušel monopost F1 alespoň v pátečních trénincích

Robert Kubica si loni vyzkoušel monopost F1 alespoň v pátečních trénincích | foto: Williams F1 Team

Sdílejte článek

Na akci svého sponzora PKN Orlen ve Varšavě, jenž má samozřejmě obří podíl na hodně sledovaném comebacku polského rodáka z Krakova, do závodní sedačky monopostu F1, se Robert Kubica rozpovídal o svém náročném úkolu, který ho v letošní sezóně čeká. Dle informací, které přinesl server Racefans, se dle Kubicy Formule 1 hodně od jeho posledního působení změnila.

"Osmiletá přestávka mi určitě nepomáhá, ale mám zkušenosti a jsem si vědom toho, že jsem jezdil na vysoké úrovni," říká Kubica. "V nadcházejících měsících jsem si pro sebe stanovil reálné cíle a jsem si jist, že jich dosáhnu. Kdybych se necítil [dostatečně] připraven, na svém návratu do F1 bych nepracoval."

img-responsive

Robert Kubica patřil před léty k obrovským talentům a byla mu předpovídána úspěšná budoucnost | foto: BMW Motorsport

Připomeňme si, že polský pilot vypadl z dění F1 v roce 2011, kdy zažil těžkou havárii během závodu rallye v Itálii. Utrpěl vážná zranění, podstoupil řadu operací a to zejména pravé ruky a úplnému uzdravení se mnoho šancí nedávalo. Avšak Kubica to nevzdal a v loňské sezóně plnil roli záložního jezdce Williamsu, jenž ho nakonec pro nadcházející ročník F1 dosadil do závodní sestavy po bok nováčka George Russella. Robert má za to, že jeho cílem "není pouze [opět] vstoupit do F1, ale zůstat v ní."

"To je ten nejobtížnější úkol. Existuje mnoho vynikajících jezdců, kteří F1 opustili po pouhé jediné sezóně," pokračuje Robert. Nastupuje do týmu, který se navzdory slavné minulosti loni zažil katastrofální sezónu a propadl se až na dno žebříčku mezi konstruktéry.

img-responsive

U Williamsu nepochybují, že v Robertovi tkví ještě spousta potenciálu | foto: Williams F1 Team

"Situace Williamsu není jednoduchá," připouští Kubica. "Potřebujete k tomu přistupovat realisticky. Doufám, že tým dospěl k závěrům a letošní vůz bude mnohem lepší. Mít slušný start se slušným autem je důležité, protože dohánět to během sezóny je obtížné. Udělám, co bude v mých silách, abych poskytl tu nejlepší možnou zpětnou vazbu. Doufám, že se tým vrátí tam, kam patří."

"Chci odvádět svou práci tím nejlepším možným způsobem. Chci ukázat, že po osmi letech mimo sport mohu být rychlý. Nicméně potřebujete rychlé auto, to činí tento úkol snazším. Vždycky se najdou nějaké nepředvídatelné závody z důvodu podmínek apod... a v těchto případech můžete ukázat něco navíc. Ale potřebujete vůz, který se dobře řídí. Mým cílem je dělat dobře svou práci a zůstat v F1 po delší dobu. A mým snem je být se svojí prací spokojen," dodává závěrem.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: "Udržet se v F1 bude po mém návratu tou nejtěžší výzvou," tvrdí Kubica

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Mick Schumacher na Závodě šampionů v Mexiku

V šampionátu F2 vyhrál svůj první závod. Cítí se Schumacher junior připraven na vstup do F1?

Max Verstappen na pódiu po GP Španělska

Verstappen je pro Hondu velmi důležitý, přiznává její šéf

Koncept monopostu pro rok 2021 v aerodynamickém tunelu Alfy Romeo v Hinwilu

FOTO: Budoucnost F1 v aerodynamickém tunelu - v Hinwilu už testují vůz pro rok 2021

Alexander Albon v Monaku

"Albon je rychlejší než Kvjat," zdůvodňuje Helmut Marko a hovoří o jeho smlouvě

Lando Norris v kvalifikaci v Německu

První polovina sezony očima Landa Norrise

Společná fotografie pilotů F1

Souboje týmových kolegů po 1. části sezóny 2019: Kdo dominuje a kdo nejvíce zklamal?

Nico Hülkenberg (Renault), Romain Grosjean (Haas) a Carlos Sainz (vpravo s McLarenem) v závodě v deštivé GP Německa 2019

"Rozdíly mezi týmy jsou větší, než si lidé dokážou představit." Sainz vidí u McLarenu velký prostor pro zlepšení

Pohonná jednotka Hondy RA617H

Honda kvůli své počáteční ztrátě očekávala horší vývoj letošní sezóny. Na Mercedes ale stále nemá

Vozy Mercedes před tréninky na Hungaroringu

Tenčí pneumatiky nejsou zdrojem úspěchu Mercedesu, říká Pirelli. Poukazuje na McLaren

Williams FW42

Jak vidí zvyšování počtu závodů šéfka Williamsu?

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

V továrně na výrobu F1 motorů

Renault začne využívat novou testovací stolici, chce vyvíjet silnější a…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Souboje týmových kolegů po 1. části sezóny 2019: Kdo dominuje a kdo nejvíce zklamal?

  2. FOTO: Budoucnost F1 v aerodynamickém tunelu - v Hinwilu už testují vůz pro rok 2021

  3. Mistrovský titul s Ferrari - Vettelův cíl se podle Binotta nemění

  4. Honda kvůli své počáteční ztrátě očekávala horší vývoj letošní sezóny. Na Mercedes ale stále nemá

  5. "Albon je rychlejší než Kvjat," zdůvodňuje Helmut Marko a hovoří o jeho smlouvě

  6. "Rozdíly mezi týmy jsou větší, než si lidé dokážou představit." Sainz vidí u McLarenu velký prostor pro zlepšení

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud