Renault začne využívat novou testovací stolici, chce vyvíjet silnější a spolehlivější motory

Petr Hlawiczka, 29. ledna 2019, 06:30 Google+

Renault bude mít již brzy k dispozici novou testovací stolici pro vývoj výkonných motorů ve snaze dotáhnout se na špičkové týmy v podobě Ferrari a Mercedesu.

Počet komentářů:  7 komentářů (Poslední 02.02. 13:59) Napište svůj názor
V továrně na výrobu F1 motorů

V továrně na výrobu F1 motorů | foto: Renault Sport F1

Sdílejte článek

Novou testovací stolici bude francouzský tým využívat od února. Umožní mu lépe ověřovat spolehlivost svých dílů a identifikovat problémy, které by jinak odhalil až na trati. Lze ji přizpůsobit pro vývoj atmosférických, přeplňovaných či elektrických motorů. Je dostatečně velká, aby se na ni vlezl celý monopost.

"Záměrem je dosáhnout dalšího pokroku v ověřování u co největšího množství dílů, které se dostanou na trať, a to těsně před tím, než k tomu ve skutečnosti dojde. Finální fáze validace umožní se lépe připravit na první test, to je ten skutečný potenciál," přibližuje šéf vývoje testovacího vybavení Laurent de Bailleul.

"V případě co největšího množství prvků bude reprezentativnější. Představuje pokrok ve srovnání s tím, jak teď startujeme motor v továrně, abychom zajistili, že auto vyjede a zvládne několik kol," pokračuje inženýr Renaultu.

img-responsive

Testování motorů u Renaultu | foto: Renault Sport F1

"Momentálně se o problémech motoru a šasi dozvídáme až na trati. Teď je ve Viry-Chatillon rozpoznáme o několik týdnů dříve, proto budeme lépe připraveni na první testy, kde se očekává, že dokážeme kroužit a sbírat kilometry spíše než narážet na problémy. Někdy jde o základní problémy, jejich řešení na dráze ale trvá a obírá nás o čas pro ježdění, jelikož testovací hodiny a počet testovacích dní během roku jsou omezeny," vysvětluje Bailleul.

Renault tedy rozšiřuje svou továrnu ve Viry rozkládající se na ploše 19000 čtverečních metrů o další 4000 metrů. Nová testovací stolice dokládá ambice Renaultu, jenž se chce dostat na špici F1, zejména po velkých změnách pravidel v roce 2021.

"Očekáváme, že naše vybavení zestárne, protože životnost testovací stolice se pohybuje kolem 10 let, a v případě té současné se blíží ke konci. Šlo o dobrou příležitost zahájit tento projekt. Rovněž očekáváme změnu pravidel v roce 2021. Tato stolice bude výkonnější a umožní nám testovat silnější motory v souladu s potenciálními pravidly pro rok 2021 - říkám potenciálními, protože zatím nebyla potvrzena," dodává šéf vývoje testovacího vybavení Renaultu.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Renault začne využívat novou testovací stolici, chce vyvíjet silnější a spolehlivější motory

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 7, poslední 02.02.2019 13:59 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 7 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Mick Schumacher na Závodě šampionů v Mexiku

V šampionátu F2 vyhrál svůj první závod. Cítí se Schumacher junior připraven na vstup do F1?

Max Verstappen na pódiu po GP Španělska

Verstappen je pro Hondu velmi důležitý, přiznává její šéf

Koncept monopostu pro rok 2021 v aerodynamickém tunelu Alfy Romeo v Hinwilu

FOTO: Budoucnost F1 v aerodynamickém tunelu - v Hinwilu už testují vůz pro rok 2021

Alexander Albon v Monaku

"Albon je rychlejší než Kvjat," zdůvodňuje Helmut Marko a hovoří o jeho smlouvě

Lando Norris v kvalifikaci v Německu

První polovina sezony očima Landa Norrise

Společná fotografie pilotů F1

Souboje týmových kolegů po 1. části sezóny 2019: Kdo dominuje a kdo nejvíce zklamal?

Nico Hülkenberg (Renault), Romain Grosjean (Haas) a Carlos Sainz (vpravo s McLarenem) v závodě v deštivé GP Německa 2019

"Rozdíly mezi týmy jsou větší, než si lidé dokážou představit." Sainz vidí u McLarenu velký prostor pro zlepšení

Pohonná jednotka Hondy RA617H

Honda kvůli své počáteční ztrátě očekávala horší vývoj letošní sezóny. Na Mercedes ale stále nemá

Vozy Mercedes před tréninky na Hungaroringu

Tenčí pneumatiky nejsou zdrojem úspěchu Mercedesu, říká Pirelli. Poukazuje na McLaren

Williams FW42

Jak vidí zvyšování počtu závodů šéfka Williamsu?

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Red Bull má před sezónou 2019 vysoká očekávání, dokáže je Honda naplnit?

Požadavky Red Bullu na spolehlivost Hondu zpomalí, myslí si Renault

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Souboje týmových kolegů po 1. části sezóny 2019: Kdo dominuje a kdo nejvíce zklamal?

  2. FOTO: Budoucnost F1 v aerodynamickém tunelu - v Hinwilu už testují vůz pro rok 2021

  3. Mistrovský titul s Ferrari - Vettelův cíl se podle Binotta nemění

  4. Honda kvůli své počáteční ztrátě očekávala horší vývoj letošní sezóny. Na Mercedes ale stále nemá

  5. "Albon je rychlejší než Kvjat," zdůvodňuje Helmut Marko a hovoří o jeho smlouvě

  6. "Rozdíly mezi týmy jsou větší, než si lidé dokážou představit." Sainz vidí u McLarenu velký prostor pro zlepšení

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud