Novou testovací stolici bude francouzský tým využívat od února. Umožní mu lépe ověřovat spolehlivost svých dílů a identifikovat problémy, které by jinak odhalil až na trati. Lze ji přizpůsobit pro vývoj atmosférických, přeplňovaných či elektrických motorů. Je dostatečně velká, aby se na ni vlezl celý monopost.
"Záměrem je dosáhnout dalšího pokroku v ověřování u co největšího množství dílů, které se dostanou na trať, a to těsně před tím, než k tomu ve skutečnosti dojde. Finální fáze validace umožní se lépe připravit na první test, to je ten skutečný potenciál," přibližuje šéf vývoje testovacího vybavení Laurent de Bailleul.
"V případě co největšího množství prvků bude reprezentativnější. Představuje pokrok ve srovnání s tím, jak teď startujeme motor v továrně, abychom zajistili, že auto vyjede a zvládne několik kol," pokračuje inženýr Renaultu.
"Momentálně se o problémech motoru a šasi dozvídáme až na trati. Teď je ve Viry-Chatillon rozpoznáme o několik týdnů dříve, proto budeme lépe připraveni na první testy, kde se očekává, že dokážeme kroužit a sbírat kilometry spíše než narážet na problémy. Někdy jde o základní problémy, jejich řešení na dráze ale trvá a obírá nás o čas pro ježdění, jelikož testovací hodiny a počet testovacích dní během roku jsou omezeny," vysvětluje Bailleul.
Renault tedy rozšiřuje svou továrnu ve Viry rozkládající se na ploše 19000 čtverečních metrů o další 4000 metrů. Nová testovací stolice dokládá ambice Renaultu, jenž se chce dostat na špici F1, zejména po velkých změnách pravidel v roce 2021.
"Očekáváme, že naše vybavení zestárne, protože životnost testovací stolice se pohybuje kolem 10 let, a v případě té současné se blíží ke konci. Šlo o dobrou příležitost zahájit tento projekt. Rovněž očekáváme změnu pravidel v roce 2021. Tato stolice bude výkonnější a umožní nám testovat silnější motory v souladu s potenciálními pravidly pro rok 2021 - říkám potenciálními, protože zatím nebyla potvrzena," dodává šéf vývoje testovacího vybavení Renaultu.