Předělat F1 na plně elektrickou? V tom je prezident FIA nekompromisní

Robert RoBertino Pavelka, 8. září 2018, 11:11 Google+

Jak uvádějí statistiky, počet příznivců Formule E stále roste. A to údajně nejen ze strany fanoušků a diváků, ale také automobilek a dalších výrobců. Bylo pouze otázkou času, kdy se začaly rojit "zaručené zprávy", že i F1 bude muset nastoupit cestu elektrizace.

Počet komentářů:  5 komentářů (Poslední 10.09. 09:47) Napište svůj názor
Že by elektrická formule zcela ovládla F1? (ilustrační foto)

Že by elektrická formule zcela ovládla F1? (ilustrační foto) | foto: DS Automobiles

Sdílejte článek

Argumenty jsou poměrně jednoznačné - aby si F1 zachovala smysl své existence, bude se muset přizpůsobit novým trendům. Když k tomu přičteme ekologické nároky, nic by této variantě nemělo bránit. Zásadní ovšem je, že Formule E má s Automobilovou federací (FIA) až do roku 2039 výhradní smlouvu na prioritu šampionátu jednosedadlových vozů s elektrickým pohonem.

Obhájce elektrické verze navíc zchladil svým prohlášením prezident FIA Jean Todt, podle nějž je zcela zavádějící uvažovat o variantě, že by Dormule 1 byla plně elektrická. Jinými slovy, nebojí se, že by k podobnému řešení v budoucnu došlo.

img-responsive

Jean Todt si elektrickou F1 vůbec nepřipouští | foto: Sauber Motorsport AG

"S promotéry Formule E jsme uzavřeli výhradní dohodu o elektricky poháněných monopostech na dobu určitou, ale byl by nesmysl tvrdit, že po této době bude F1 výhradně elektrická. To se nestane. Jednoduše to nemůžeme udělat. Hovoříme o dvou zcela odlišných kategoriích," uvedl pro server motorsport.com Jean Todt.

Podle něj jsou F1 Grand Prix Racing a Formule E atraktivní právě kvůli své odlišnosti. A pak tu jsou záležitosti, které takřka vylučují, aby někdy došlo k prolnutí zmíněných oblastí. Například elektrické monoposty nemají dostatečnou rychlost, a to by byl pro F1 citelný nedostatek.

"Formule E nemá dostatečný výkon. Proto v současné době pořádáme závody této kategorie na městských okruzích, protože by nemělo smysl je přivést na trati jako je například Monza. Jsou to zcela odlišné záležitosti. Je proto zavádějící je jakkoli srovnávat. Formule 1 je osvědčená kategorie, o Formuli E říkám, že je dítětem FIA, ale pořád je tu toho hodně k učení. Ale vede si velice dobře. Začali jsme před čtyřmi roky a museli jsme mít dvě auta, abychom závodili 45 minut. Na konci tohoto roku už si vystačíme s jedním vozem. Potvrzuje se, že závody mohou být i »laboratoří«, ne pouhou show. Ale časový rozdíl mezi oběma kategoriemi hrozí občas nudou," dodává Todt.

Není to jenom rychlost, ale také atmosféra a především tolik požadovaný hluk, který v F1 fanouškům stále více chybí. I proto lze dát Todtovi za pravdu, protože i přes úspěšné tažení elektrické varianty královna sportu ještě stále třímá svou korunu celkem pevně.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Předělat F1 na plně elektrickou? V tom je prezident FIA nekompromisní

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 5, poslední 10.09.2018 09:47 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 5 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lewis Hamilton zabral v pravou chvíli a o fous vyfoukl pole position svému stájovému kolegovi

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Leclerc rozhodnutí Ferrari nechápe, žádá vysvětlení

Pohled na trať v Monaku, část kolem bazénu

ANALÝZA SEKTORŮ: Bottas předčil Hamiltona pouze v jednom místě, Ferrari na rovinkách nejrychlejší

Lewis Hamilton byl ze zisku pole position na této trati nesmírně nadšený

V kvalifikaci vítězí Hamilton před Bottasem, Leclerc po špatném rozhodnutí Ferrari vypadl už v Q1!

Start závodu v Monaku

GRAFIKA: Startovní rošt v Monaku - Mercedesy z 1. řady, Leclerc doma až 16.

Charlesi Leclercovi domácí prostředí svědčí

Ve třetím tréninku Leclerc v čele před oběma Mercedesy, Vettel skončil v bariéře

Daniil Kvjat a Lewis Hamilton v tréninku v Monaku

FOTO: Tréninky v malebném Monaku s poctami zesnulému Laudovi na vozech a přilbách

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Ochrana kokpitu zřejmě Charlesovi Leclercovi zachránla život

Může být F1 zcela zakázána? Jean Todt se toho obává

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Monstra" - Marko v Monaku očekává 6. double Mercedesu, Briatore si rýpl do Ferrari

  2. Renault kvůli problému s ojnicemi nemohl využívat svůj motor na plný výkon, Abiteboul prozrazuje čísla

  3. Ferrari po analýze zůstává u svého současného konceptu, zvažuje návrat Resty zpět

  4. SPECIAL: Roky s Nikim Laudou

  5. Svět F1 zasáhla smutná zpráva, zemřel Niki Lauda

  6. Hamilton na úvod v Monaku před Verstappenem, Ferrari ztrátu snížilo, Haasy viděly černou vlajku

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud