Předělat F1 na plně elektrickou? V tom je prezident FIA nekompromisní

Robert RoBertino Pavelka, 8. září 2018, 11:11 Google+

Jak uvádějí statistiky, počet příznivců Formule E stále roste. A to údajně nejen ze strany fanoušků a diváků, ale také automobilek a dalších výrobců. Bylo pouze otázkou času, kdy se začaly rojit "zaručené zprávy", že i F1 bude muset nastoupit cestu elektrizace.

Počet komentářů:  5 komentářů (Poslední 10.09. 09:47) Napište svůj názor
Že by elektrická formule zcela ovládla F1? (ilustrační foto)

Že by elektrická formule zcela ovládla F1? (ilustrační foto) | foto: DS Automobiles

Sdílejte článek

Argumenty jsou poměrně jednoznačné - aby si F1 zachovala smysl své existence, bude se muset přizpůsobit novým trendům. Když k tomu přičteme ekologické nároky, nic by této variantě nemělo bránit. Zásadní ovšem je, že Formule E má s Automobilovou federací (FIA) až do roku 2039 výhradní smlouvu na prioritu šampionátu jednosedadlových vozů s elektrickým pohonem.

Obhájce elektrické verze navíc zchladil svým prohlášením prezident FIA Jean Todt, podle nějž je zcela zavádějící uvažovat o variantě, že by Dormule 1 byla plně elektrická. Jinými slovy, nebojí se, že by k podobnému řešení v budoucnu došlo.

img-responsive

Jean Todt si elektrickou F1 vůbec nepřipouští | foto: Sauber Motorsport AG

"S promotéry Formule E jsme uzavřeli výhradní dohodu o elektricky poháněných monopostech na dobu určitou, ale byl by nesmysl tvrdit, že po této době bude F1 výhradně elektrická. To se nestane. Jednoduše to nemůžeme udělat. Hovoříme o dvou zcela odlišných kategoriích," uvedl pro server motorsport.com Jean Todt.

Podle něj jsou F1 Grand Prix Racing a Formule E atraktivní právě kvůli své odlišnosti. A pak tu jsou záležitosti, které takřka vylučují, aby někdy došlo k prolnutí zmíněných oblastí. Například elektrické monoposty nemají dostatečnou rychlost, a to by byl pro F1 citelný nedostatek.

"Formule E nemá dostatečný výkon. Proto v současné době pořádáme závody této kategorie na městských okruzích, protože by nemělo smysl je přivést na trati jako je například Monza. Jsou to zcela odlišné záležitosti. Je proto zavádějící je jakkoli srovnávat. Formule 1 je osvědčená kategorie, o Formuli E říkám, že je dítětem FIA, ale pořád je tu toho hodně k učení. Ale vede si velice dobře. Začali jsme před čtyřmi roky a museli jsme mít dvě auta, abychom závodili 45 minut. Na konci tohoto roku už si vystačíme s jedním vozem. Potvrzuje se, že závody mohou být i »laboratoří«, ne pouhou show. Ale časový rozdíl mezi oběma kategoriemi hrozí občas nudou," dodává Todt.

Není to jenom rychlost, ale také atmosféra a především tolik požadovaný hluk, který v F1 fanouškům stále více chybí. I proto lze dát Todtovi za pravdu, protože i přes úspěšné tažení elektrické varianty královna sportu ještě stále třímá svou korunu celkem pevně.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Předělat F1 na plně elektrickou? V tom je prezident FIA nekompromisní

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 5, poslední 10.09.2018 09:47 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 5 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Kimi Räikkönen na tiskové konferenci

"Podcenili jsme to!" Smlouva o přestupu Räikkönena má na Sauber již nyní obrovský vliv

Charles Leclerc během loňských testů Ferrari v Maďarsku

Leclerc ujel první kilometry s letošním Ferrari SF71H, Pirelli řeší přílišné šetření pneumatik

Max Verstappen s Red Bullem RB14 v Monze

"Honda má větší rozpočet než Renault a Red Bull momentálně nejlepší auto," říká Verstappen

Přes triumf v Singapuru Hamilton neusíná na vavřínech

Hamilton žádá Mercedes o zrychlení vývoje

Stoffel Vandoorne s McLarenem v GP Singapuru

McLaren uvažuje o tom, že v Rusku použije extrémnější nastavení

Max Verstappen slavil v Singapuru stříbro, v cíli byl před Sebastianem Vettelem

"Výsledek ospravedlňuje nasazení problematické C-specifikace," říká Renault. Prozrazuje, kolik výkonu přidali

Sebastian Vettel na pódiu v Singapuru, kde skončil třetí

"Hamilton dominuje, Vettel má po titulu," domnívá se Zanardi a italská média

Daniel Ricciardo věří, že s Renaultem bude v sezóně 2020 bojovat o vítězství

"Ricciardo je drahý, ale stojí za to," tvrdí Renault. Budou spolu v roce 2020 bojovat o titul?

Sebastian Vettel odjížděl ze Singapuru hodně zklamaný, náskok Hamiltona nestáhnul

"Ferrari udělalo chybu už při výběru pneumatik, Bottas nikdy neměl talent jako Hamilton," říká Villeneuve

Lewis Hamilton se svou trofejí v Singapuru

"Z našeho auta dostáváme víc, než na co má," tvrdí Hamilton

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. RÄ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Ochrana kokpitu zřejmě Charlesovi Leclercovi zachránla život

Může být F1 zcela zakázána? Jean Todt se toho obává

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Podcenili jsme to!" Smlouva o přestupu Räikkönena má na Sauber již nyní obrovský vliv

  2. "Ferrari udělalo chybu už při výběru pneumatik, Bottas nikdy neměl talent jako Hamilton," říká Villeneuve

  3. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: "Jedno z nejlepších kol, jaké si pamatuji, vše na limitu," usmívá se Hamilton

  4. "Teď musíme všechny závody vyhrát!" vybízí Vettel Ferrari k finálnímu útoku

  5. Co zaznělo ve Vettelově rádiu během kvalifikace?

  6. "Jeden z nejhorších případů ignorování modrých vlajek," poukazuje Whiting na konkrétního jezdce

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud