Předělat F1 na plně elektrickou? V tom je prezident FIA nekompromisní

Robert RoBertino Pavelka, 8. září 2018, 11:11 Google+

Jak uvádějí statistiky, počet příznivců Formule E stále roste. A to údajně nejen ze strany fanoušků a diváků, ale také automobilek a dalších výrobců. Bylo pouze otázkou času, kdy se začaly rojit "zaručené zprávy", že i F1 bude muset nastoupit cestu elektrizace.

Počet komentářů:  5 komentářů (Poslední 10.09. 09:47) Napište svůj názor
Že by elektrická formule zcela ovládla F1? (ilustrační foto)

Že by elektrická formule zcela ovládla F1? (ilustrační foto) | foto: DS Automobiles

Sdílejte článek

Argumenty jsou poměrně jednoznačné - aby si F1 zachovala smysl své existence, bude se muset přizpůsobit novým trendům. Když k tomu přičteme ekologické nároky, nic by této variantě nemělo bránit. Zásadní ovšem je, že Formule E má s Automobilovou federací (FIA) až do roku 2039 výhradní smlouvu na prioritu šampionátu jednosedadlových vozů s elektrickým pohonem.

Obhájce elektrické verze navíc zchladil svým prohlášením prezident FIA Jean Todt, podle nějž je zcela zavádějící uvažovat o variantě, že by Dormule 1 byla plně elektrická. Jinými slovy, nebojí se, že by k podobnému řešení v budoucnu došlo.

img-responsive

Jean Todt si elektrickou F1 vůbec nepřipouští | foto: Sauber Motorsport AG

"S promotéry Formule E jsme uzavřeli výhradní dohodu o elektricky poháněných monopostech na dobu určitou, ale byl by nesmysl tvrdit, že po této době bude F1 výhradně elektrická. To se nestane. Jednoduše to nemůžeme udělat. Hovoříme o dvou zcela odlišných kategoriích," uvedl pro server motorsport.com Jean Todt.

Podle něj jsou F1 Grand Prix Racing a Formule E atraktivní právě kvůli své odlišnosti. A pak tu jsou záležitosti, které takřka vylučují, aby někdy došlo k prolnutí zmíněných oblastí. Například elektrické monoposty nemají dostatečnou rychlost, a to by byl pro F1 citelný nedostatek.

"Formule E nemá dostatečný výkon. Proto v současné době pořádáme závody této kategorie na městských okruzích, protože by nemělo smysl je přivést na trati jako je například Monza. Jsou to zcela odlišné záležitosti. Je proto zavádějící je jakkoli srovnávat. Formule 1 je osvědčená kategorie, o Formuli E říkám, že je dítětem FIA, ale pořád je tu toho hodně k učení. Ale vede si velice dobře. Začali jsme před čtyřmi roky a museli jsme mít dvě auta, abychom závodili 45 minut. Na konci tohoto roku už si vystačíme s jedním vozem. Potvrzuje se, že závody mohou být i »laboratoří«, ne pouhou show. Ale časový rozdíl mezi oběma kategoriemi hrozí občas nudou," dodává Todt.

Není to jenom rychlost, ale také atmosféra a především tolik požadovaný hluk, který v F1 fanouškům stále více chybí. I proto lze dát Todtovi za pravdu, protože i přes úspěšné tažení elektrické varianty královna sportu ještě stále třímá svou korunu celkem pevně.

Vytisknout

Diskuze: Předělat F1 na plně elektrickou? V tom je prezident FIA nekompromisní

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 5, poslední 10.09.2018 09:47 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 5 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Ochrana kokpitu zřejmě Charlesovi Leclercovi zachránla život

Může být F1 zcela zakázána? Jean Todt se toho obává

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

  2. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud