Může být F1 zcela zakázána? Jean Todt se toho obává

Robert RoBertino Pavelka, 7. září 2018, 18:45 Google+

Nejen Formule 1, ale i další kategorie motorsportu by se mohly dostat do velkých potíží, pokud by při závodech byli těžce zraněni nebo zahynuli piloti při nehodách, jakých jsme byli v minulosti svědky. To si myslí prezident FIA Jean Todt.

Počet komentářů:  26 komentářů (Poslední 11.09. 12:44) Napište svůj názor
Ochrana kokpitu zřejmě Charlesovi Leclercovi zachránla život

Ochrana kokpitu zřejmě Charlesovi Leclercovi zachránla život | foto: Formula1.com

Sdílejte článek

Byla to zcela určitě nehoda na startu belgické Grand Prix, při níž letící McLaren Fernanda Alonsa trefil kolem halo system na Sauberu Charlese Leclerca, co dokázalo, že jednání FIA je v oblasti bezpečnostních kroků správné. A když si připomeneme čerstvou nehodu Marcuse Ericssona na Monze nebo poměrně nedávný karambol Fernanda Alonsa v Melbourne 2016, hovoří prezident FIA o zásadním stavu.

Smrt a těžká zranění bývala po desetiletí v F1 běžným jevem, což dokumentoval i Ron Howard ve filmu Rush (Rivalové) citátem "Každý rok zahynou v F1 jeden až dva piloti". Nebylo to docela přesné, ale faktor nebezpečí byl všudypřítomný. Od té doby se ale svět změnil, takže podobný stav by mohl znamenat pro toto sportovní odvětví smrtelné potíže. Jean Todt se proto domnívá, že pokud je možnost nadále zlepšovat bezpečnostní prvky - jako učinila FIA v případě halo systému - nemělo by se nikterak váhat.

img-responsive

Jean Todt | foto: FIA

"Pokud se podíváte na Alonsovu nehodu v roce 2016 či páteční karambol Marcuse Ericssona na Monze, můžete si uvědomit, jak úžasného pokroku bylo dosaženo. Nelze to ovšem považovat za samozřejmost. Před pár desítkami let by piloti Co bylo akceptovatelné před 40 lety už nelze přijmout dnes. Musíme počítat s eventualitou, že by motoristické závody mohly být zakázány. Věci se mění, musíme se tomu přizpůsobit," uvedl Todt v exkluzivním rozhovoru pro server motorsport.com.

Prezident FIA byl přesvědčen a nikdy nepochyboval o správnosti zavedení halo systému v F1, ačkoliv musel čelit na počátku této sezóny značné kritice ze strany mnoha pilotů.

"Je to někdy hodně frustrující, když piloti nejsou o věci dotažené do konce přesvědčeni. Ale určitě respektujeme, co dělají oni, proto by měli zase oni respektovat naše jednání. My jsme se pro to rozhodli, protože se domníváme, že jde o správnou věc. Ano, design auta se do jisté míry změnil. Ale mám upřímně rád závody, stejně jako F1. Nebudu proto šokován, když uvidím vůz opatřený systémem halo. Obával jsem se, jestli kvůli němu piloti nebudou mít horší výhled. Neradi bychom zavedli nějaké bezpečnostní vylepšení, které by na druhou stranu mohlo znamenat jiné ohrožení. Je to ale nijak neznepokojovalo. To bylo pro mě rozhodující. Věděli jsme, že dřív nebo později k realizaci dojde," dodává Todt.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Může být F1 zcela zakázána? Jean Todt se toho obává

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 26, poslední 11.09.2018 12:44 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 26 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Mercedes bude opět těžko k poražení, Ferrari se o to pokusí

Mercedesu motivace nechybí, Ferrari podle Vettela ale má na to jej porazit

Pohonná jednotka Hondy

"Konečně jsme našli ten správný směr, teď můžeme vývoj urychlit," tvrdí Honda

George Russell bude letos závodit s Robertem Kubicou za Williams

Dohoda McLarenu s Norrisem mi pomohla k místu u Williamsu, odhaluje mladý Russell

Daniel Ricciardo míří z Red Bullu k Renaultu

"Všichni vědí, jaký to je kalibr!" Ricciardo se statistikou Hülkenberga nechce nechat zmást

Carlos Sainz čeká zlepšení McLarenu i Renaultu, jeho dodavatele pohonných jednotek

Sainz věří, že se McLaren loni dotkl dna a že mu vývoj u Renaultu pomůže

Slavné jméno se vrací k Ferrari

Mick Schumacher se stává členem Pilotní akademie Ferrari, s F1 týmem ho čekají 2 testy

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. RÄ... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Viděli jste Ferrari v depu či na roštu s ledovým obkladem?

Měl pytlík s ledem posloužit týmu Ferrari jako skrýš?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Mick Schumacher se stává členem Pilotní akademie Ferrari, s F1 týmem ho čekají 2 testy

  2. "Konečně jsme našli ten správný směr, teď můžeme vývoj urychlit," tvrdí Honda

  3. Sainz věří, že se McLaren loni dotkl dna a že mu vývoj u Renaultu pomůže

  4. Mercedesu motivace nechybí, Ferrari podle Vettela ale má na to jej porazit

  5. Dohoda McLarenu s Norrisem mi pomohla k místu u Williamsu, odhaluje mladý Russell

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud