Pro úspěch v F1 potřebujeme další růst, uvědomuje si Renault a stále nabírá lidi

Petr Hlawiczka, 21. srpna 2017, 06:30 Google+

Renault ví, že musí přibrat mnohem více lidí a rozšířit svou továrnu, aby podle svého šéfa Cyrila Abiteboula mohl naplnit svůj potenciál. F1 ale jednou bude muset přijmout opatření, aby velikost týmů příliš nenarůstala.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Renault potřebuje dále růst

Renault potřebuje dále růst | foto: Lotus F1 Team

Sdílejte článek

Francouzský tým po převzetí Lotusu před sezónou 2016 aktivně nabíral zaměstnance poté, co předchozím majitelům (Genii) docházely peníze a přestávaly do továrny investovat. Během loňské sezóny jej posílilo 80, letos přibyli další, ale podle Abiteboula to stále nestačí.

"Po inženýrské a technické stránce jsme hodně vyrostli. Teď potřebujeme ne podobný růst, ale růst, jenž bude kompatibilní s inženýrským potenciálem - jako konstrukční oddělení, výrobu, kde jsme stále příliš malí a skoro zdržujeme to, co dokáže vyprodukovat oddělení aerodynamiky," prozrazuje šéf Renaultu.

"K tomu dojde také tehdy, až dokončíme rozšíření budovy, v níž budeme mít větší konstrukční oddělení, protože nyní jsem omezení místem. A půjde i o nové dílny budeme si příští rok vyrábět vlastní převodovky a kompozity, což je velkým projektem, který vyžaduje spoustu místa a lidí určených pouze pro tento projekt. V růstu tedy budeme muset pokračovat," pokračuje pro Autosport Abiteboul.

img-responsive

Konstrukční oddělení Renaultu stále hledá posily | foto: Renault Sport F1

Loni v přechodném roce po převzetí Lotusu skončil Renault mezi konstruktéry devátý. Letos mu patří osmá příčka, ale po velkém vylepšení vozu RS17 před letní přestávkou pomýšlí sebevědomě na postup až na páté místo.

"Když si dokážete představit vývoj, tak má začátek a nějaký čas to zabere, než program zaplníte, získáte projekty či koncepty a než z něj vyjdou fyzické části. Přesně to se děje. Nejprve plníme 'potrubí' investicemi, vybavením a lidmi, pak nápady, projekty a koncepty, a potom se to konečně mění v díly. To vždy zabere nějaký čas, dobré je však to, že jakmile to začne, tak to teoreticky nekončí," vysvětluje šéf Renaultu.

Zatímco se tedy zaměřují na nabírání dalších lidí a rozšiřování továrny, tak F1 nějakou dobu bude muset přijmout opatření, aby se týmy opět přespříliš nerozrůstaly: "Musí to růst řízeným způsobem, protože upřímně nemám chuť stát se jednotkou o 800 - 900 lidech. Podle mě to není rozumné." V F1 jsou přitom daleko větší týmy, jako Ferrari či Mercedes, který čítá už přes 1600 zaměstnanců.

img-responsive

Závodní piloti Jolyon Palmer a Nico Hülkenberg v továrně Renaultu | foto: Renault Sport F1

"Očekávám, že v určitém bodě sport něco udělá, takže to pro nás nebude mít moc velký smysl růst do takové úrovně. Nejde o finanční prostředky, ale také o dlouhodobou strategii, protože podle mě je nejrozumnější, když má tým kolem 650 lidí. Předpoklady pro příští rok jsou už nad tímto počtem," dodává Abiteboul.

Vytisknout

Diskuze: Pro úspěch v F1 potřebujeme další růst, uvědomuje si Renault a stále nabírá lidi

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Max Verstappen s Red Bullem RB13 v Silverstone

Renault svůj motor na rozdíl od ostatních už moc nezlepšuje, stěžuje si…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud