Pro úspěch v F1 potřebujeme další růst, uvědomuje si Renault a stále nabírá lidi

Petr Hlawiczka, 21. srpna 2017, 06:30 Google+

Renault ví, že musí přibrat mnohem více lidí a rozšířit svou továrnu, aby podle svého šéfa Cyrila Abiteboula mohl naplnit svůj potenciál. F1 ale jednou bude muset přijmout opatření, aby velikost týmů příliš nenarůstala.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Renault potřebuje dále růst

Renault potřebuje dále růst | foto: Lotus F1 Team

Sdílejte článek

Francouzský tým po převzetí Lotusu před sezónou 2016 aktivně nabíral zaměstnance poté, co předchozím majitelům (Genii) docházely peníze a přestávaly do továrny investovat. Během loňské sezóny jej posílilo 80, letos přibyli další, ale podle Abiteboula to stále nestačí.

"Po inženýrské a technické stránce jsme hodně vyrostli. Teď potřebujeme ne podobný růst, ale růst, jenž bude kompatibilní s inženýrským potenciálem - jako konstrukční oddělení, výrobu, kde jsme stále příliš malí a skoro zdržujeme to, co dokáže vyprodukovat oddělení aerodynamiky," prozrazuje šéf Renaultu.

"K tomu dojde také tehdy, až dokončíme rozšíření budovy, v níž budeme mít větší konstrukční oddělení, protože nyní jsem omezení místem. A půjde i o nové dílny budeme si příští rok vyrábět vlastní převodovky a kompozity, což je velkým projektem, který vyžaduje spoustu místa a lidí určených pouze pro tento projekt. V růstu tedy budeme muset pokračovat," pokračuje pro Autosport Abiteboul.

img-responsive

Konstrukční oddělení Renaultu stále hledá posily | foto: Renault Sport F1

Loni v přechodném roce po převzetí Lotusu skončil Renault mezi konstruktéry devátý. Letos mu patří osmá příčka, ale po velkém vylepšení vozu RS17 před letní přestávkou pomýšlí sebevědomě na postup až na páté místo.

"Když si dokážete představit vývoj, tak má začátek a nějaký čas to zabere, než program zaplníte, získáte projekty či koncepty a než z něj vyjdou fyzické části. Přesně to se děje. Nejprve plníme 'potrubí' investicemi, vybavením a lidmi, pak nápady, projekty a koncepty, a potom se to konečně mění v díly. To vždy zabere nějaký čas, dobré je však to, že jakmile to začne, tak to teoreticky nekončí," vysvětluje šéf Renaultu.

Zatímco se tedy zaměřují na nabírání dalších lidí a rozšiřování továrny, tak F1 nějakou dobu bude muset přijmout opatření, aby se týmy opět přespříliš nerozrůstaly: "Musí to růst řízeným způsobem, protože upřímně nemám chuť stát se jednotkou o 800 - 900 lidech. Podle mě to není rozumné." V F1 jsou přitom daleko větší týmy, jako Ferrari či Mercedes, který čítá už přes 1600 zaměstnanců.

img-responsive

Závodní piloti Jolyon Palmer a Nico Hülkenberg v továrně Renaultu | foto: Renault Sport F1

"Očekávám, že v určitém bodě sport něco udělá, takže to pro nás nebude mít moc velký smysl růst do takové úrovně. Nejde o finanční prostředky, ale také o dlouhodobou strategii, protože podle mě je nejrozumnější, když má tým kolem 650 lidí. Předpoklady pro příští rok jsou už nad tímto počtem," dodává Abiteboul.

Vytisknout

Diskuze: Pro úspěch v F1 potřebujeme další růst, uvědomuje si Renault a stále nabírá lidi

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Max Verstappen s Red Bullem RB13 v Silverstone

Renault svůj motor na rozdíl od ostatních už moc nezlepšuje, stěžuje si…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

  2. PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

  3. GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

  4. KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

  6. "Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud