Formule 1 se zhoršila? Kdepak, je stejná jako před lety, nechal se slyšet Massa

Robert RoBertino Pavelka, 14. srpna 2017, 12:05 Google+

Brazilský pilot patří mezi veterány F1, takže si může dovolit se ohlédnout a porovnávat, jakou cestu F1 od roku 2002, kdy se stal nováčkem v týmu Sauber, královna motoristického sportu urazila. A příliš velký rozdíl nevidí.

Počet komentářů:  10 komentářů (Poslední 15.08. 16:57) Napište svůj názor
Felipe Massa nevidí v posledních 15 letech zásadní rozdíly

Felipe Massa nevidí v posledních 15 letech zásadní rozdíly | foto: Williams F1 Team

Sdílejte článek

Navzdory obecné kritice během posledních 16 let, že F1 se stává stále méně zajímavou, šestatřicetiletý Brazilec oponuje, že tomu tak vůbec není. Podle jeho názoru od chvíle, kdy se do světa Grand Prix zapojil on sám, k žádným zásadním změnám k horšímu nedošlo.

"Ve době, kdy jsem debutoval, už bylo předjíždění hodně obtížné, a to jsme neměli žádný systém DRS. Všichni si stěžoval na totéž. Poslouchali jsme pořád stejné nářky: »ah, musíme mít předjíždění; ah, nejsme schopni se držet vozů před sebou; ah, špičkové týmy mají oproti ostatním více peněz; ah, je to příliš drahé... « Co je tedy jinak. Žádnou zásadní změnu nevidím. Možná, že velké týmy v té době utrácely ještě více peněz než nyní, ale rozdíl mezi špičkou a zbytkem startovního pole by obrovský, stejně jako teď. To je F1. Doufejme, že se v budoucnu změní, ale já za svou kariéru žádné změny nezaregistroval," svěřil se Massa se svými pocity serveru motorsport.com.

img-responsive

Do Formule 1 vstoupil Massa pod křídly Petera Saubera | foto: Sauber Motorsport AG

Jak tedy vnímá Felipe Massa, který v F1 vystřídal značky Sauber, Ferrari a Williams, přínos nových vozů pro další roky Formule 1? Podle něj je výzva, které piloti čelí, podobná, ne-li zcela stejná jako dříve.

"Vozy jsou samozřejmě jiné, ale myšlenka - způsob, jakým vůz pilotujete, váš přínos, snaha dostat z vozu co nejvíc - se nijak neliší. Jsou to různé typy vozů, různá pravidla, různé pneumatiky, různé motory. Ale pokud chcete být pilotem F1, musíte být nejlepší a musíte z auta dostat maximu. Takhle to ve Formuli 1 vždy fungovalo, od mých začátků nešlo o nic jiného. To, jak věci fungují, tak odlišné není," pokračuje Massa.

img-responsive

Tři roky testoval Massa na Sauberu a Ferrari - počet dní tvoří více než tří čtvrti roku | foto: Scuderia Ferrari

Co považuje tento veterán, který v F1 absolvoval doposud 260 Grand Prix, za velice cenné, jsou zkušenosti nabyté při testování před jeho drastickým omezením. Pouze pro srovnání - od roku 2001, kdy se při testech poprvé posadil do Sauberu, až do konce roku 2008, tedy za sedm let, absolvoval Massa 260 oficiálních testovacích dnů. V následujícím období, což představuje devět a půl roku, to bylo pouze 66 dní.

"Přináší to nejen zkušenost, ale i získaný respekt k vozu. Víc mi to dává a někdy jsem schopen odhadnout pár věcí ještě předtím, než se stanou. Mladí piloti mají své možnosti a učí se, mají zase k dispozici víc závodů a většinou odvádějí dobrou práci. Takže mohu mít více zkušeností, ale nemyslím si, že rozdíl je až tak propastný. Dobrý pilot je dobrý pilot," uzavírá Massa.

Vytisknout

Diskuze: Formule 1 se zhoršila? Kdepak, je stejná jako před lety, nechal se slyšet Massa

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 10, poslední 15.08.2017 16:57 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 10 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Poslední start závodu v Malajsii

Verstappen a Stroll byli kvůli kolizi u komisařů. Kdo je viníkem? + VIDEO

Valtteri Bottas po vyhrané kvalifikaci na Nürburgringu

Odpoledne byl v Portugalsku nejrychlejší Bottas. Verstappen kolidoval se Strollem

Valtteri Bottas v 1. tréninku v Portimau

Bottas začíná na 'horské dráze' v Portimau nejrychleji, Verstappen ztrácí přes 0,7 s + VIDEO

Mercedesy v GP Eifelu

Mercedes mění elektroniku obou vozů, trénink si vyzkouší bez systému DAS

První testy nového Haasu VF-20

Nový start pro Haas - na konci sezóny končí Grosjean i Magnussen

Esteban Ocon s Renaultem RS20 v Barceloně

Šéf Renaultu nepovažuje výsledky Ocona za 'katastrofu,' Alonsův přínos na simulátoru oceňován

Lance Stroll v závodě ve Španělsku

Důvod německé absence Strolla? COVID-19

Práce na voze Sebastiana Vettela

Ferrari kvůli zmrazení vývoje optimismem neoplývá. Na jakou část vozu využije své žetony?

Nico Hülkenberg na Nürburgringu před Sebastianem Vettelem

Racing Point obhajuje přechod na letošní zavěšení Mercedesu. Žetony nečerpá, soupeři se zlobí

George Russell na Monze

Nečekaná škatulata na jezdeckém trhu? Odnést je může klenot Mercedesu

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Kubica je na závody F1 připraven, tvrdí odborník

Zvládne Kubica závod? Bývalý Rosbergův fyzioterapeut má zcela jasno

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Progres Renaultu? Rosberg tvrdí, že zná jeho důvod

  2. Jak se od roku 2016 změnil názor Mercedesu na dodávky motorů Red Bullu

  3. Racing Point obhajuje přechod na letošní zavěšení Mercedesu. Žetony nečerpá, soupeři se zlobí

  4. Zběsilý vývoj? Ale kdeže, Mercedes už modernizaci letošního vozu „dávno" ukončil

  5. Ferrari kvůli zmrazení vývoje optimismem neoplývá. Na jakou část vozu využije své žetony?

  6. Nový start pro Haas - na konci sezóny končí Grosjean i Magnussen

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud