Konzultant Simon končí u Hondy, ta nadále nezná příčinu svých potíží

Robert RoBertino Pavelka, 6. března 2017, 18:25 Google+

Japonská automobilka v minulých letech vyjádřila určitou neochotu spolupracovat s odbornými poradci v oblasti pohonné jednotky. Pokud bychom chtěli použít starých dobrých přísloví, odříkaného chleba největší krajíc, stejně jako na každého jednou dojde.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Třetí den je pro McLaren podstatně příznivější než předchozí dva

Třetí den je pro McLaren podstatně příznivější než předchozí dva | foto: McLaren

Sdílejte článek

Přesně tak bychom mohli popsat přítomnost konzultanta Gillese Simona s japonskou automobilkou. Osmapadesátiletý Francouz vystudoval École des Mines, studia ukončil v roce 1984 a poté čtyři roky pracoval ve výzkumném a vývojovém oddělení Renaultu. Jeho další kroky vedly k Peugeotu, kde se podílel na přípravě desetiválcového motoru pro Le Mans. V roce 1993 zamířil s Jeanem Todtem k Ferrari, kde asistoval Paolo Martinellimu v motorovém a elektronickém oddělení. V roce 2006 se stal vedoucím a po třech letech se s italskou značkou rozloučil. Následovaly dva roky práce pro FIA v rámci přípravy nových pohonných jednotek, pak se Simon připojil k programu Propulsion Universelle et Recuperation d´Engine (PURE). 

Jeho spolupráce s Hondou začala v roce 2013 a v době, kdy se neustále přetřásala neochota Japonců zaměstnávat externí konzultanty, byl Simonův příchod hodnocen jako klíčový bod v rychlém rozvoji pohonné jednotky pro F1. Byl to právě sportovní ředitel Hondy Jusuke Hasegawa, který byl mnohem otevřenější ohledně kontraktů s odborníky mimo Japonsko, což byl ostatně i záměr a určitý tlak ze strany McLarenu.

img-responsive

Jusuke Hasegawa svým přístupem umožnil Simonovi podílet se na vývoji Hondy | foto: Honda Racing F1

Proslýchalo se určitou dobu, že mezi Simonem a vedením Hondy vládne určité napětí a vše nejspíš vygradovalo po nepovedeném začátku letošních testů. Výsledkem byla dohoda o ukončení vzájemné spolupráce. Honda toto rozhodnutí potvrdila, i když neuvedla přesné důvody Simonova odchodu. Francouz se nyní nachází v půlroční "karanténě", po níž se může případně připojit k jinému výrobci motorů.

"Je pravdou, že jsme letos ukončili s panem Simonem kontrakt po vzájemné dohodě. Jak bylo obsaženo ve smlouvě mezi ním a Hondou, nebudeme zveřejňovat další podrobnosti. Honda velice oceňuje podporu pana Simona a jeho příspěvek k našemu čtvrtému působení v F1," praví se v oficiálním prohlášení automobilky.

Inovovaná specifikace

Simonův odchod přichází v období, kdy je pro Hondu důležité, aby se zotavila z částečného neúspěchu během testů v Barceloně. V zákulisí se proslýchá, že trpělivost McLarenu začíná mít své meze a je proto nesmírně důležité, aby tento týden prokázala japonská automobilka znatelný pokrok se specifikací motorů určenou pro Melbourne, kterou budou mít piloti k dispozici od zítřejšího dne. Ani jedné straně na klidu nepřidává skutečnost, že dosud nebyla oficiálně oznámena příčina potíží v minulém testovacím cyklu v Barceloně.

img-responsive

McLaren asi bude chtít na první testovací den rychle zapomenout | foto: McLaren

"Stále se šetří příčina, ale pracujeme na této skutečnosti každý den. Potřebujeme mnohem větší objem testů motorů s jistými změnami, aby nám tato fáze pomohla objasnit příčinu problémů," uvedl tiskový mluvčí Hondy. Inovovaná specifikace bude mít úpravy provedené právě na částečné analýze neúspěchů z prvních testovacích dnů, ale Honda odmítla uvést výčet konkrétních změn.

Vytisknout

Diskuze: Konzultant Simon končí u Hondy, ta nadále nezná příčinu svých potíží

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP USA: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

GP USA - PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

GP USA: Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Adrian Newey přemýšlí o své budoucnosti

Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Pohled na Toro Rosso STR12 - Renault z úvodu tréninku

Technický ředitel Toro Rosso porovnává výkony stájí. Překvapením je prý Haas

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

  2. Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

  3. Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

  4. GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

  5. SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

  6. GP USA: Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud