Hamilton ve Velké ceně Abú Zabí brzdil svého týmového kolegu. K titulu mu nestačilo vyhrát - potřeboval, aby Nico Rosberg skončil nejlépe čtvrtý. Když už měl Němec soupeře za zády, přišel v 51. kole po ignorování pobídek svého závodního inženýra pokyn od šéfa: "Lewisi, tady je Paddy. Pro vítězství v tomto závodě potřebujeme, abys zrychlil. To je instrukce."
Britský pilot se však necítil být ohrožen. Vědom si toho, že by v případě potřeby mohl zabrat, takže by jej dotírající Sebastian Vettel neohrozil, odsekl: "Paddy, ale já ve skutečnosti vedu. Jsem tady celkem v pohodě."
Na boxové zídce probíhaly horečné diskuse, jak odhaluje Lowe: "Když jsem Lewisovi řekl, aby přidal, tak další rozhovor na boxové zídce začal Toto: 'Řekni mu to ještě jednou, neudělal to.' Řekl jsem tedy: 'Ne, budu vypadat jako naprostý idiot, když to zopakuji.'"
"James [Vowles, šéf strategií Mercedesu], který sedí po mé pravici, je opravdu tím nejfantastičtějším stratégem. Ale nespočítalo mu to, že pilot nejezdí tou správnou rychlostí. Proto se s tím trápil," pokračuje technický ředitel Mercedesu, který včera na galavečeru Autosportu získal cenu Johna Bolstera.
"Pak to bylo o tom, abychom ho přiměli zrychlit, protože jinak podle grafu prohrajme. Proto jsem vedl rozhovor ve stylu: 'Nemyslíte se, že když v zrcátku uvidí rudé auto, tak nesešlápne plyn trochu tvrději?' Měli jsme o tom své debaty, ale zarazil jsem to," prozrazuje Lowe.
Sezóna podle něj "skončila skvěle nejen pro tým, ale pro sport jako celek, což opravdu přinese nové fanoušky. I když jsem Lewisovi řekl, aby zrychlil, tak to, co se stalo, podle mě bylo v pořádku."
K tomu však dodává jednu poznámku: "Stojí za to si vzpomenout na to, že v Monaku jsme Nicovi řekli, aby Lewise pustil před sebe - a tohle byl můj druhý týmový pokyn roku. On to během jedné zatáčky udělal. Kvůli troše přemýšlení to za vzpomínku stojí."