Pětadvacetiletý absolvent 44 Grand Prix se po nájezdu na obrubník dostal do smyku, vůz se začal stáčet k vnitřní straně trati. Ericsson se pokoušel vytočit kola proti směru smyku, vzápětí se začalo kouřit od zablokovaných kol, ale vůz letící šikmo směrem k bariéře už zastavit nedokázal. Následoval náraz přídí pod tupým úhlem, o síle úderu svědčil i fakt, že Švédovi odpadl ze sloupku řízení volant a skončil na levém koleni pilota.
Podle prvních zpráv nemuselo nutně jít o Ericssonovu jezdeckou chybu, po předchozím dešti bylo okolí tratě mokré a nešlo vyloučit, že právě takto poznamenaný obrubník byl příčinou Švédových problémů.
Ericsson několik desítek vteřin seděl ve voze, poté se z kokpitu vysoukal vlastními silami, ale bezprostředně poté byl na místě prověřen lékařem. S ohledem na povahu nárazu rozhodl šéflékař FIA Ian Roberts, že pilot bude převezen do nemocnice k řádným testům, které by vyloučily případně zranění. Ericsson tak putoval sanitkou do Oxfordu a už v té chvíli bylo nanejvýš pravděpodobné, že odpolední kvalifikaci nestihne. To se také stalo. Během vyšetření si Švéd stěžoval na přetrvávající bolesti, náraz do svodidel popsal jako "obrovskou nehodu". O jeho zdravotním stavu a potažmo s tím způsobilosti startovat se rozhodne až zítra dopoledne, kdy švédský pilot podstoupí další testy v nemocnici.
Vůz byl značně poškozen, zejména závěsy a příď. Tým zatím neupřesnil rozsah škod a zda je vůbec bude možné opravit, protože Sauber průběžně bojuje s nedostatkem financí.