Trať byla po předchozí spršce mokrá a značně chladná, pokud teplota vzduchu činila 17°C, tak trať byla jen o tři stupně teplejší a během jízd se teplota zvýšila o pouhý 1°C. Vanul poměrně silný západní vítr o hodnotě 23,8 km/s, což bylo více než při včerejších trénincích, poněkud poklesla vlhkost vzduchu - 84 %.
Jako první na trať vyrazil Esteban Gutiérrez následován Vettelem, ale stejně jako všichni ostatní jenom testovali, v jakém stavu se trať nachází. Většina pilotů volila zeleně označené pneumatiky do přechodných podmínek, výjimečně se objevily i modré, což nebylo nic jiného než možná příprava na neděli, kdy se stále objevuje nebezpečí bouřek. Bylo ale jasné, že přechod na slicks ještě nějakou chvíli potrvá, což potvrdil Verstappen v radiokomunikaci, že trať je pro hladké pneu nezpůsobilá.
Po 13 minutách se na scénu dostavili první stateční - Force Indie v rukou Péreze a Hülkenberga vyrazily na trať se středně tvrdými pneumatikami. První čas 1:42,634 však stanovil Rosberg a bylo to na těch nejtvrdších pneu, které měly týmy na Silverstone k dispozici. Že se podmínky měnily opravdu rychle naznačilo i jeho další kolo, které už bylo o 6 vteřin lepší (1:36,069).
Pak se do hry dostali na kratičkou dobu Ferrari - Vettel nejdříve zajel čas 1:33,863, poté se ale značně "pochlapil" a vytáhl z rukávu hodnotu 1:33,203. Za něj se zařadil Räikkönen (1:33,376), ale jak se říká, všeho dočasu. Britští fanoušci se po Palmerovi a Buttonovi, který je také z kokpitu neopomněl zamaváním pozdravit, dočkali Hamiltona a trojnásobný mistr světa smetl dosavadní časy excelentním kolem 1:31,286! Rosberg, který se chvíli předtím výkonem 1:33,591 vklínil mezi obě Ferrari přijal hozenou rukavici, ale na Hamiltona neměl (1:31,331).
Vzruch do této tahanice mohly přinést Red Bully, které opravdu kromě instalačních kol na profilovaných pneumatikách čekaly více než půl hodiny. Ale stálo to za to - nejdřív Ricciardo prolétl do závěsu Mercedesů časem 1:31,004, aby se před něj posunul kolega Verstappen (1:31,760). Hamilton nejspíš vycítil nebezpečí a o několik setin se zlepšil (1:31,234), ale když celé startovní pole chystalo k závěrečnému vyvrcholení, rozevlály se nad Silverstone červené vlajky.
Marcus Ericcson v čase 39:34 vyjel ze zatáčky Stowe na obrubník, to stačilo, aby zadek jeho vozu lehce sklouzl a pilot už vládu nad vozem nezískal. Po smyku naletěl příčně přední částí svého vozu do bariéry a o síle nárazu svědčí i to, že volant v jeho voze nezůstal na svém místě. Zjevně otřesený Švéd vystoupil z vozu sám, ale jeho auto bylo s největší pravděpodobnostní pro kvalifikaci na odpis. Zatímco technický delegát FIA Jo Bauer prohlížel vrak sauberu dopravený do boxů, pořadatelé se snažili dát dohromady bariéru, poškozenou v místě nájezdu do boxů.
Nakonec byl trénink restartován v 55. minutě, takže ještě všichni piloti (pochopitelně s výjimkou Ericssona, který putoval do zdravotnického centra) dostali příležitost si vylepšit čas. Nejdramatičtěji dopadl tento pokus pro Vettela, který po průjezdu cílovou čarou opět musel konstatovat technické problémy - na první pohled šlo opět o převodovku, což po vzteklém gestu také Sebastian hlásil radiokomunikací do boxů.
S ohledem na nevypočitatelnost podnebí v hrabství Northamptonshire se dá očekávat i méně předvídatelná kvalifikace - snad s jedinou výjimkou. Pokud Mercedesy nepotká nějaká zásadní komplikace, budou asi stát v první řadě opět Stříbrné šípy, jde jen o to, v jakém pořadí.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 44 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes AMG Petronas F1 | 1:30,904 |
2. | 6 | Nico ROSBERG | deu | Mercedes AMG Petronas F1 | 1:30,967 |
3. | 3 | Daniel RICCIARDO | aus | Red Bull Racing | 1:31,488 |
4. | 33 | Max VERSTAPPEN | nld | Red Bull Racing | 1:31,561 |
5. | 5 | Sebastian VETTEL | deu | Scuderia Ferrari | 1:32,049 |
6. | 77 | Valtteri BOTTAS | fin | Williams Martini Racing | 1:32,736 |
7. | 14 | Fernando ALONSO | esp | McLaren - Honda | 1:32,754 |
8. | 27 | Nico HÜLKENBERG | deu | Sahara Force India F1 Team | 1:32,798 |
9. | 7 | Kimi RÄIKKÖNEN | fin | Scuderia Ferrari | 1:32,833 |
10. | 55 | Carlos SAINZ JR. | esp | Scuderia Toro Rosso | 1:32,889 |
11. | 21 | Esteban GUTIÉRREZ | mex | Haas F1 Team | 1:32,895 |
12. | 22 | Jenson BUTTON | gbr | McLaren - Honda | 1:33,042 |
13. | 8 | Romain GROSJEAN | fra | Haas F1 Team | 1:33,344 |
14. | 11 | Sergio PÉREZ | mex | Sahara Force India F1 Team | 1:33,361 |
15. | 19 | Felipe MASSA | bra | Williams Martini Racing | 1:33,440 |
16. | 26 | Daniil KVJAT | rus | Scuderia Toro Rosso | 1:33,538 |
17. | 12 | Felipe NASR | bra | Sauber F1 Team | 1:33,710 |
18. | 30 | Jolyon PALMER | gbr | Renault Sport Formula One Team | 1:33,769 |
19. | 20 | Kevin MAGNUSSEN | dnk | Renault Sport Formula One Team | 1:34,049 |
20. | 88 | Rio HARJANTO | idn | Manor Racing MRT | 1:34,471 |
21. | 9 | Marcus ERICSSON | swe | Sauber F1 Team | 1:34,551 |
22. | 94 | Pascal WEHRLEIN | deu | Manor Racing MRT | 1:36,663 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ