Wolff: Nechte nás mluvit, bude se závodit!

Robert RoBertino Pavelka, 20. června 2016, 16:50 Google+

Když došlo k zásadnímu omezení radiokomunikace mezi boxovou zídkou a piloty, bylo zřejmé, že se bude čekat na první komplikace, aby se stávající systém dostal pod palbu kritiky. Po Baku se tak stalo.

Počet komentářů:  19 komentářů (Poslední 22.06. 15:05) Napište svůj názor
Promiň, Lewisi, ale tohle ti říci nemůžeme...

Promiň, Lewisi, ale tohle ti říci nemůžeme... | foto: Daimler AG

Sdílejte článek

Nebyly to jenom zoufalé apely Lewise Hamiltona, který marně lákal od svých inženýrů nápovědu na problémy při evropském závodě. Podobný dialog vedl i Kimi Räikkönen. Neuspěli ani se snahou jít cestou dávných dětských her a snahou přimět osazenstvo boxů, aby jim metodou ANO či NE pomohlo objasnit problémy s vozem. A to se dotýkáme pouzé té radokomunikace, která nám byla během přenosu nabídnuta.

Proto se jako první ozval boss Mercedesu Toto Wolff, který se domnívá, že bude potřeba přehodnotit úroveň komunikace mezi týmem a pilotem - jako záminku si bere právě to, co se dělo na okruhu v Baku.

"Pokud je mi známo, měl rázný zásah do radiokomunikace odstranit elektronické pomůcky. Ale tohle nebyla žádná instruktáž pilota, byl to technický problém. Formule 1 je dnes tak technická, až je to někdy neúnosné. Abyste byli schopni něco udělat s takovým množstvím přepínačů, je nutné nechat vyřešit tuto problematiku personál v boxech. Kdyby to bylo možné, viděli bychom mnohem lepší závod, protože Lewis by měl možnost bojovat o pozice se soupeři před sebou," domnívá se Wolff.

img-responsive

Jestli by nebylo lepší nic neslyšet... Lewis Hamilton | foto: Daimler AG

Nechte nás mluvit

Wolff se dožaduje přehodnocení radiokomunikace v tom směru, aby neobírala sport o závodní prvky, ale naopak jim napománala. 

"Myslím, že všichni chceme vidět piloty, jak závodí. Dnešní vozy jsou příliš komplikované, protože jsou tam skutečno velmi sofistikovaná technologická vybavení. Bude potřeba se podívat na pravidla. Není to stížnost, kdepak. Pro všechny je to stejné, myslím, že i u Ferrari měli problémy," dodává Wolff.

"Jsou tu v podstatě dvě varianty - zavést méně technologie, ale nemyslím si, že by to byl ten správný směr. Nebo upravit pravidla tak, že můžeme s pilotem v případě nějakého problému komunikovat," navrhuje Wolff řešení.

Je tu zcela nepochybně problém, že pokud se (zvláště na tratích, jako je Baku) pilot nebude plně věnovat jízdě a mořit se s ovládacími prvky na volantů, může to skončit i nehodou. Na druhou stranu nelze vyloučit ani skutečnost, že uvolnění přísných omezení radiokomunikace se bude snažit někdo využít, aby mohl piloty zvýhodnit. FIA čeká v tomto směru nemalý kus práce.

Vytisknout

Diskuze: Wolff: Nechte nás mluvit, bude se závodit!

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 19, poslední 22.06.2016 15:05 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 19 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Vítězové na tiskovce po závodě v Baku

Otázky a odpovědi po závodě: Mohl Pérez vyhrát nebýt penalizace?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

  5. GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud