Wolff: Nechte nás mluvit, bude se závodit!

Robert RoBertino Pavelka, 20. června 2016, 16:50 Google+

Když došlo k zásadnímu omezení radiokomunikace mezi boxovou zídkou a piloty, bylo zřejmé, že se bude čekat na první komplikace, aby se stávající systém dostal pod palbu kritiky. Po Baku se tak stalo.

Počet komentářů:  19 komentářů (Poslední 22.06. 15:05) Napište svůj názor
Promiň, Lewisi, ale tohle ti říci nemůžeme...

Promiň, Lewisi, ale tohle ti říci nemůžeme... | foto: Daimler AG

Sdílejte článek

Nebyly to jenom zoufalé apely Lewise Hamiltona, který marně lákal od svých inženýrů nápovědu na problémy při evropském závodě. Podobný dialog vedl i Kimi Räikkönen. Neuspěli ani se snahou jít cestou dávných dětských her a snahou přimět osazenstvo boxů, aby jim metodou ANO či NE pomohlo objasnit problémy s vozem. A to se dotýkáme pouzé té radokomunikace, která nám byla během přenosu nabídnuta.

Proto se jako první ozval boss Mercedesu Toto Wolff, který se domnívá, že bude potřeba přehodnotit úroveň komunikace mezi týmem a pilotem - jako záminku si bere právě to, co se dělo na okruhu v Baku.

"Pokud je mi známo, měl rázný zásah do radiokomunikace odstranit elektronické pomůcky. Ale tohle nebyla žádná instruktáž pilota, byl to technický problém. Formule 1 je dnes tak technická, až je to někdy neúnosné. Abyste byli schopni něco udělat s takovým množstvím přepínačů, je nutné nechat vyřešit tuto problematiku personál v boxech. Kdyby to bylo možné, viděli bychom mnohem lepší závod, protože Lewis by měl možnost bojovat o pozice se soupeři před sebou," domnívá se Wolff.

img-responsive

Jestli by nebylo lepší nic neslyšet... Lewis Hamilton | foto: Daimler AG

Nechte nás mluvit

Wolff se dožaduje přehodnocení radiokomunikace v tom směru, aby neobírala sport o závodní prvky, ale naopak jim napománala. 

"Myslím, že všichni chceme vidět piloty, jak závodí. Dnešní vozy jsou příliš komplikované, protože jsou tam skutečno velmi sofistikovaná technologická vybavení. Bude potřeba se podívat na pravidla. Není to stížnost, kdepak. Pro všechny je to stejné, myslím, že i u Ferrari měli problémy," dodává Wolff.

"Jsou tu v podstatě dvě varianty - zavést méně technologie, ale nemyslím si, že by to byl ten správný směr. Nebo upravit pravidla tak, že můžeme s pilotem v případě nějakého problému komunikovat," navrhuje Wolff řešení.

Je tu zcela nepochybně problém, že pokud se (zvláště na tratích, jako je Baku) pilot nebude plně věnovat jízdě a mořit se s ovládacími prvky na volantů, může to skončit i nehodou. Na druhou stranu nelze vyloučit ani skutečnost, že uvolnění přísných omezení radiokomunikace se bude snažit někdo využít, aby mohl piloty zvýhodnit. FIA čeká v tomto směru nemalý kus práce.

Vytisknout

Diskuze: Wolff: Nechte nás mluvit, bude se závodit!

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 19, poslední 22.06.2016 15:05 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 19 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Vítězové na tiskovce po závodě v Baku

Otázky a odpovědi po závodě: Mohl Pérez vyhrát nebýt penalizace?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud