DISKUZE K ČLÁNKU Wolff: Nechte nás mluvit, bude se závodit!

Když došlo k zásadnímu omezení radiokomunikace mezi boxovou zídkou a piloty, bylo zřejmé, že se bude čekat na první komplikace, aby se stávající systém dostal pod palbu kritiky. Po Baku se tak stalo.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Wolff: Nechte nás mluvit, bude se závodit!

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 19, poslední 22.06.2016 15:05 Vložte komentář

Nejlepší názory

» hixaxon (Hlasovalo 8 lidí) 20.06.2016 18:25
Moje troška do mlýna a pouze můj názor: Na… »
» uzivatel001889 (Hlasovali 4 lidé) 20.06.2016 17:15
Začíná to být čím dál tím větší fraška... Napřed… »
» Petr (Hlasovali 3 lidé) 21.06.2016 10:15
Děláš, jakoby si to nastavil špatně jen jeden z… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Mike17

    Mike17

    93.99.87.XXX
    Toto tím asi myslel, že pokud se komunikace obnoví, bude se zase "závodit" jen mezi Hamiltonem a Rosbergem a jiné týmy jim do toho nebudou "kecat". 12

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • rock

    rock

    37.188.137.XXX
    Absolutně nechápu, v čem je problém. Buď to je něco, co pilot zvládne sám a pak ať si točí točítky, co hrdlo ráčí. Anebo to nezvládne sám a pak nechť zastaví v boxech a mechanik mu ten přepínač přepne. Stejně jako mu zatím jinej mechanik inbusem upraví nastavení přeního křídla a ještě další mechanik mu nasadí měkčí pneumatiky.

    Proč chtějí měnit pravidla kvůli něčemu, co jsou schopni vyřešit banálně snadno?

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • airwar1939

      airwar1939

      77.240.188.XXX
      S tím bych naprosto souhlasil. koukal jsem včera na článek o volantu Mercedesu, a o tom co se čím nastavuje, a fakt nechápu kde byl problém. Pokud si pilot Formule 1 není schopen zapamatovat k čemu který přepínač slouží, tak fakt by měl raději dělat něco jiného.

      Zde je článek s popisem volantu Mercedesu - [odkaz na stránku]

      Volant sice vypadá složitě ale podle všeho je to triviální. Podle všeho byl problém v nastavení otočných přepínačů 1-3 kde se prvním volí mód auta v závislosti na směsi pneu, druhým mód motoru a třetím přímo rekuperace energie a její využití.

      Takže možná nastal problém s opotřebením pneu a systém díky změně trakce nebyl schopen přesně spínat využití rekuperace (to by vysvětlovalo, že se problém dostavil postupně). Pak tedy mohl pravděpodobně Lewis zvolit jiný mód na přepínači 1 (to je to nastavení dle pneu) a nebo, a to mě příjde pravděpodobnější, změnit způsob distribuce energie přepínačem 3.

      Každopádně bych problém přičítal tomu že Lewis zmatkoval, nikoli tomu že řešení problému bylo významě složité.

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • hixaxon

        hixaxon

        62.141.0.XXX
        Každý z těch otočných přepínačů má své sub menu. A některá z nich jdou ještě o úroveň hloub (dle Lewise). Zase tak blbí ti piloti nejsou. 04

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000635

    uzivatel000635

    88.101.0.XXX
    Jezdec ví, že když potřebuje brzdit, tak má šlápnout na nějaké konkrétní hejblátko, když se chce napít nebo mluvit s boxy nebo řadit, tak musí udělat toto... Je to součást jeho práce. Tudíž by jezdec měl mít (alespoň elementární) přehled o tom, co které hejblátko ovládá. Volanty, resp. rozmístění ovladačů se liší i u jezdců jedné stáje, tak v čem má LH problém??! Tak to nemají dělat tak složité, nikdo je přece nenutí, aby každý prd neustále měnili. A nebo naopak, pokud to tak nutně vyžadují, tak se to musí naučit ovládat, je to součást jejich práce.

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • airwar1939

    airwar1939

    77.240.188.XXX
    Já bych k tomu přistoupil jinak. Především bych omezení komunikace ponechal. Týmy by měli zapracovat na tom, aby ovládání na volentu bylo jednodušší a intuitivnější a pořádně v tomto směru proškolit jezdce (Lewis zjevně netušil co který čudlík ovládá, když říkal že bude točit všemy aby věděl co to udělá).

    V dalším kroku, pokud se vyskytne takovýto problém, a jezdec si s tím není schopen poradit, co mu bránilo, zajet do boxů a nechat si to přenastavit? Já vím, ono by ho to zdrželo.

    Taky mu mohli napsat na tabuly který přepínač kam přepnout. Komunikace přes tabuly zakázaná není pokud vím.

    + 2 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • huhukoktejl

      huhukoktejl

      37.48.10.XXX
      Taky se divim, ze mu to menapsali na tabuli :-) ... a taky se priklanim k tomu nechat to tak jak je. At se to piloti bud nauci nebo at to zjednodusi. Zavodit by mel jezdec a ne inzenyr(i) v garazi ...

      + 1 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      109.81.245.XXX
      To, co mu nesmí říct rádiem, to mu nesmí napsat ani na tabuli.

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • airwar1939

        airwar1939

        77.240.188.XXX
        A jak tomu chceš zabránit? Když tam napíší "Lewis 3-10", tak jak jim FIA dokáže že to znamená 3 přepínač poloha 10, a neznamená to ztrácíš na 3 místo 10 sekund?

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • uzivatel002055

    uzivatel002055

    37.48.5.XXX
    Stačí mít inteligentní jezdce tedy oba

    + 2 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Xinho

      Xinho

      217.118.100.XXX
      Jasne, jeden ma dokonca tak paradnu inteligenciu...ze vie vratit nastavenie do povodneho stavu, ktore chvilu predtym sam zmenil 11

      + 1 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Petr

        Petr

        109.81.245.XXX
        Děláš, jakoby si to nastavil špatně jen jeden z nich a ten druhý v tom byl nevinně. Špatné nastavení na volantu zvolil Nico i Lewis.

        + 3 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • airwar1939

          airwar1939

          77.240.188.XXX
          Jak jsem pochopil nejednalo se přímo o špatné nastavení... oni nastavují podle všeho módy i dle směsi pneu, takže i stav pneu a pogumování trati jim může nastavení rozhodit... takže předpokládám že nastavení co zvolili jim s sobotu v kvaldě na méně pogumované a méně opotřebovaných pneu fungovalo, ale v momentu kdy se pneu opotřebovali... nebo vzrostla přilnavost trati, začal systém nevhodně regulovat rekuperaci a využití energie z rekuperace.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
    • uzivatel000635

      uzivatel000635

      88.101.0.XXX
      FA přirovnal současnou techniku F1 k raketoplánu - já bych to nehnal do takového extrému, stačil by Boeing. Piloti mají k dispozici manuál a tam je podrobně popsáno, co mají kdy a v jakém pořadí udělat. Tak ať si ve F1 vozí malý tablet (kniha je přeci jen těžší) a tam si mohou sami najít, co dělat...

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • uzivatel001889

    uzivatel001889

    178.255.168.XXX
    Začíná to být čím dál tím větší fraška... Napřed s velkou pompou omezíme komunikaci, ať se piloti předvedou, ať dokáží že jsou to ti nejlepší závodní jezdci na světě. A hle, vyskytne se problém a už by to chtěli zase měnit? Zase zpět aby vše během závodu nastavovala banda inženýrů na boxový zídce? Lepšího závodění bychom se dočkali maximálně v tomto závodě, ale v těch dalších už by se zase prskalo na to, že z pilotů jsou opět jen cvičený opičky a auto je vlastně řízený z boxů, tak jak tomu bylo donedávna.

    + 4 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • hixaxon

      hixaxon

      89.176.140.XXX
      Moje troška do mlýna a pouze můj názor:

      Na začátku jsem byl tvrdým zastáncem omezení komunikace, protože z boxů chodily jezdcům informace typu "jaké nastavení mají použít např v zatáčce č.6 (mapa motoru, diff in/out, brake bal., recovery, kers deploy, atd...), kde používá jejich kolega jaký převodový stupeň apod.".

      Tohle omezení by imho mělo zůstat zachováno.

      Ale chtít po pilotovi aby znal odpověď na každou souhru situací mi přijde přehnané (hlavně když už tak jako tak nastavuje běžně diferenciály a brzdy a rekuperaci před každou částí okruhu/zatáčky). Jak podle těch pár (desítek) údajů (které ovšem dávají více než pár stovek permutací) má přijít na to co je opravdu potřeba upravit? Seriózně. On je to podle mě problém i pro inženýra (v klidu) v garáži. Ne vždy existuje jen jedna odpověď.

      Na jednu stranu tak jsem nyní pro částečné uvolnění komunikace, ale s Velkými výhradami.

      Na druhou stranu by si totiž týmy (jak již bývá zvykem, když se jim něco povolí) chtěly urvat daleko větší kus, než by bylo zamýšleno (a vrátili bychom se k výhradám v prvním odstavci).

      + 8 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • mi88ki

        mi88ki

        165.72.200.XXX
        No já se obávám, že když se komunikace uvolní, tak skrytě bude fungovat všechno jako předtím.
        Například, " máš problém, použij nastavení šest čtyři" , což bude znamenat třeba použij nastavení šest pro zatáčku čtyři atd.

        Já osobně bych to řešil jinak. Povolil bych týmům třeba pět libovolných komunikací ze zídky směrem k jezdci na závod a každá max. po dobu třeba maximálně deseti sekund. Za každou komunikaci navíc by následovala x sekundová penalizace. Týmy by si sami rozhodli, jestli jí použijí na zavolání jezdce do boxu, na informaci ohledně přenastavení motoru, nebo na informaci, že má šetřit brzdy, či ať sleduje spotřebu na displeji, apod.
        Jediný co by se do limitu nepočítalo by byly informace o nebezpečí na trati, nebo informace o modrých vlajkách, či informaci o nebezpečí při návratu na trať.
        Bylo by to férové, jednoznačné a pokrylo by to i situace, ohledně problému na vozu či nastavení jako u Hamiltona v Baku ale zase by to nešlo zneužívat často.

        Pravidla postavené na tom, kdo co může říct je blbost, protože kódovaně by pak šlo za fiktivní informací o problému skrýt cokoliv.

        + 2 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama