Otázky a odpovědi po závodě: Mohl Pérez vyhrát nebýt penalizace?

Robert RoBertino Pavelka, 20. června 2016, 12:25 Google+

Když piloti sejdou z pódia, kde je zpovídá osoba mající k motorsportu větší či menší vztah, čeká je oficiální tisková konference. Protože na trati se toho zase tolik nedělo, zaměřili se novináři na situace sice závodní, ale odehrávající se na jiné úrovni.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Vítězové na tiskovce po závodě v Baku

Vítězové na tiskovce po závodě v Baku | foto: Sahara Force India

Sdílejte článek

Flavio Vanetti (Corriere della Sera): Sebastiane, pokud se vrátíme na začátek závodu, můžete potvrdit, že jsem byl povolán do boxů a vy jste preferovat setrvání na trati?

Sebastian Vettel: Jo jo, v podstatě jsem dostal výzvu, abych zajel do boxů. Chtěli jsme reagovat na Daniela, který to udělal. Hodně se s pneumatikami potýkal, samozřejmě jsme ho předjeli a chtěli také do boxů. Ale měl jsem dobrý pocit, odstup byl slušný, tak jsem se rozhodl zůstat na trati. Ptal jsem se týmu, jestli můžu pokračovat, pneumatiky byly v pořádku, chtěl jsem zůstat venku. Udělal jsem to možná proto, že jsem si všiml Danielových potíží s pneumatikami, které mu prvních šest kol nepracovaly uspkojivě. Měl jsem také strach, aby pak druhý stint nebyl příliš dlouhý. Pochopitelně jsem pak ztratil pozici ve prospěch Kimiho díky jeho undercutu, ale zvládli jsme to dobře jako tým. Když jsem vyjel na trať s čerstvějšími pneumatikami, byl jsem dost rychlý, abych si zajistil druhé místo.

Oana Popoiou: Sergio, myslíte, že byla šance vyhrát, kdybyste nedostal onu penalizaci na startovním roštu?

Sergio Pérez: Ne, to si nemyslím. Nemám pocit, že bych byl schopen s Nicem bojovat. Byl velmi silný, jel ve své vlastní lize, ale určitě bych svedl dobrou bitvu se Sebastianem o druhé místo.

img-responsive

Jaktože jsi byl zase tak vepředu? (Rosberg a Pérez) | foto: Sahara Force India

Livio Oricchio (GloboEsporte): Sebastiane a Sergio, v Monaku a Kanadě se zdálo, že se některé týmy Mercedesu blíží a tady je Mercedes najednou rychlejší o vteřinu na kolo. Jaká je analýza?

Vettel: No, myslím, že tu měl opravdu velmi dobrý balíček. Jak jsem už uvedl, v pátek se nám vůbec nedařilo, ale povedlo se nám dát se dohromady a odjíždíme odsud s druhým místem. Myslím, že to je optimální, takže můžeme být spokojeni s umístěním, ale rozhodně ne s odstupem. Proč jsou o tolik rychlejší? Myslím, že s ohlednýtím na závod získávali hodně na rovinkách. Myslím, že náš určitý problém byl v nastavení křídel. Další důvod, ztráceli jsme v pomalých zatáčkách. Pravděpodobně něco vymysleli a podařilo se jim získat v takových úsecích něco na rychlosti. Je to o chování pneumatik, ale pokud oni vymysleli něco mazaného, musíme na to přijít taky a ne nadále ztrácet.

Pérez: Myslím, že jsme se na této trati trochu k Mercedesu přiblížili, ale zase ně moc. Každý za nimi ztrácel, oni měli nějaké problémy s výkonem, takže konkrétně pro nás byla trať vhodná. Je zřejmé, že tu dobře fungovala pohonná jednotka a myslím, že jsme dosáhli dobrého nastavení. Lidé se nejspíš snažili trochu víc než jsme mohli my, ale myslím, že to byl důvod, proč jsme povyskočili v pořadí.

img-responsive

Druhé letošní stupně vítězů pro Sergia Péreze | foto: Sahara Force India

Jerome Bourret (L'Equipe): Pánové, po včerejším shlédnutí kvalifikace a závodu GP2 jsme všichni očekávali poměrně bláznivý závod. Ale nestalo se tak, máte pro to nějaké vysvětlení? Byli jste opatrnější, nebo byla trať méně "náročná" než v trénincích a kvalifikaci?

Nico Rosberg: Myslím, že nám trochu pomohly nabyté zkušenosti. Po dvou dnech jsme byli mnohem předvídavější a bylí jsme schopni se vyhnout nehodám, také jsme se hodně poučili z toho, co se odehrálo v GP2. Všichni jsme se na ten závod dívali a byl to chaos. Předpokládám, že jsme si z toho vzali nějaké poučení, ale každopádně byl závod velkým překvapením.

Vettel: No, ano, překvapilo mě to, ale na druhou stranu si myslím, že je to důkaz kvality. Myslím, že se o této trati hodně mluvilo jako o rizikové a nebezpečné. To mi připomíná - před pár měsíci jsem velmi dobře poobědval se sirem Stirlingem Mossem. Můžete argumentovat, že v době, kdy jezdil on, bylo nebezpečné úplně všechno. Řekl mi, že to byl jeden z důvodů, proč vždy znovu usedal do auta, protože to bylo nebezpečné... Jinak by to mohl dělat každý, takže právě onen pocit nebezpečí, to byla ona výzva. Myslím, že tady byly nějaké zatáčky, o kterých je lepší nepřemýšlet, co by se stalo, kdybyste tam udělali chybu, je tam hodně malý prostor pro chybu, ale to vás pak nutí být daleko více ve střehu, jsou tu pak těžší možnosti předjíždět, ale nemyslím, že bychom všechno brali jako slavnou záležitost. Samozřejmě se nechceme chovat jako blázni a riskovat, protože by to mohlo skončit hodně špatně.

Checo, nechyběl vám na trati safety car?

Pérez: Zcela upřímně, byl jsem hodně překvapen, s ohledem na to, jak obtížná tato trať je, ale také to leccos napovídá o kvalitě pilotů, které v F1 máme. Nebylo to vůbec snadné, myslím, že jsme všichni jeli na limitu, cítili každý brzdný bod, kde se mohla udělat nějaká chyba. Neexistuje tu žádný prostor, pokud nějakou uděláte To nejmenší, co vás může postihnout, je ztráta několika vteřin, ale opravdu mě hodně překvapilo, jak dobře jsme se s Baku vypořádali. 

Vytisknout

Diskuze: Otázky a odpovědi po závodě: Mohl Pérez vyhrát nebýt penalizace?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Kimi Räikkönen v Baku

Výměna pozic nebyla špatná, ale stála mě moc času, lituje Räikkönen

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud