Americký nováček šampionátu zažil nadmíru vydařený debut, když hned ve svém prvním závodu ve Formuli 1 bodoval - Romain Grosjean dokončil Velkou cenu Austrálii na 6. místě. Podobný husarský kousek se naposledy podařil Toyotě v sezóně 2002, kdy ve stejné zemi dosáhl Mika Salo stejného umístění.
Pro příští ročník se chystají větší změny týkajících se vozů, proto týmy budou muset dříve než obvykle přesunout svou pozornost k další generaci vozů. Obzvlášť to platí pro menší stáje s nižšími rozpočty.
"Kromě některých vylepšení, na kterých pracujeme, jsme s vozem pro rok 2016 v podstatě hotovi. Přesouváme se k vozu pro rok 2017, protože jde o dost radikální změny. Kromě drobných úprav předního křídla tedy na letošní auto už nic většího nepřijde," uvedl Gene Haas.
Návrh změn pro příští rok počítá s agresivnějším vzhledem monopostů, širšími pneumatikami a křídly, s větším difuzorem i širší podlahou, což by mělo přinést zrychlení kolem 4 sekund na kolo. Ne všichni však s vylepšováním aerodynamiky a přítlaku souhlasí.
Pilot Mercedesu Lewis Hamilton včera například prohlásil: "Osobně si myslím, že potřebujeme více mechanické přilnavosti a méně aerodynamického úplavu za vozy, abychom se mohli dostat blíž a předjíždět.
Zrychleme o pět sekund na kolo díky aerodynamice a nic se nezmění - jen budeme jezdit rychleji. Hovořím jako někdo, kdo tento sport a závodění miluje. Nemám všechny odpovědi, ale vím, že změny, které činíme, nepřinesou lepší závodění," upozorňuje úřadující mistr světa na ještě obtížnější předjíždění a zhoršení závodní podívané po přijetí navrhovaných změn.
S jeho názorem souhlasí nejen technický ředitel Mercedesu Paddy Lowe, ale také Pat Symonds z Williamsu či Andy Green z Force Indie: "Pokud se rozhodneme pro širší auta, pak už nebude návratu jako u formátu kvalifikace." O finální podobě technických pravidel pro rok 2017 má být rozhodnuto do 30. dubna.