Haas prozradil, že Ferrari zákazníkům dodalo různě výkonné pohonné jednotky

iM2, 25. února 2016, 16:00 Google+

Majitel týmu Haas, Gene Haas, prozradil, že jeho tým v Barceloně jezdí jen s testovacími motory Ferrari. Na prvním závodu sezony v Melbourne budou ve voze VF-16 úplně jiné motory.

Počet komentářů:  3 komentáře (Poslední 26.02. 15:01) Napište svůj názor
Gene Haas, majitel týmu Haas F1

Gene Haas, majitel týmu Haas F1 | foto: Haas F1 Team

Sdílejte článek

První testovací jízdy pro nováčka ve Formuli 1, americkou stáj Haas, nevyznívají vůbec špatně. VF-16 potkal v Barceloně zatím jen jeden vážný problém - pondělní ulomené přední přítlačné křídlo v 320 km/h Romaina Grosjeana asi trochu vylekalo. Celkově ale balík vypadá hodně stabilně a ve středu dokázal Grosjean dokonce zajet druhý nejrychlejší čas za Nicem Hülkenbergem na Force Indii. Ze zajížděných časů zatím sice nemůžeme vyvozovat žádné závěry, ale třeba ujetá vzdálenost se u Haase zdá být dobrá.

VF-16 totiž vypadá poměrně hodně spolehlivě. Na druhou stranu od pohonné jednotky Ferrari asi nikdo nic jiného ani nečekal. Zajímavé ale je, že Haas nejezdí ve Španělsku s motory, které bude mít na úvodní Grand Prix sezony v Austrálii. "Nemá pohon, který budeme mít v Austrálii. Teď jsou to testovací balíky, které jsou o něco odlišné," říká Gene Haas, majitel týmu.

img-responsive

Romain Grosjean s novým vozem Haas VF-16 v zapadajícím slunci v Barceloně | foto: Pirelli

"Ale šasi je už homologováno. Možná se ale ještě něco změní na předním křídle." A co Ferrari, jezdí také v Barceloně s testovacími motory? To neví ani Američan. "Ferrari chce, aby pohonné jednotky fungovaly spolehlivě. Během zimy byly hodně změněny a je tam tolik komponentů. Proto věřím, že každá pohonná jednotka je malinko odlišná - chtějí, abychom odjeli hodně kol a pak budou moci posuzovat, jestli jsou problémy s návrhem."

Kolik různých verzí motorů ale Ferrari do Barcelony přivezlo, to nikdo neví. Zatím to ale vypadá, že Italové do Melbourne přivezou o něco silnější pohonné jednotky než měli vloni na posledním závodu v Abú Zabí.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Haas prozradil, že Ferrari zákazníkům dodalo různě výkonné pohonné jednotky

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 3, poslední 26.02.2016 15:01 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 3 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Mick Schumacher na Závodě šampionů v Mexiku

V šampionátu F2 vyhrál svůj první závod. Cítí se Schumacher junior připraven na vstup do F1?

Max Verstappen na pódiu po GP Španělska

Verstappen je pro Hondu velmi důležitý, přiznává její šéf

Koncept monopostu pro rok 2021 v aerodynamickém tunelu Alfy Romeo v Hinwilu

FOTO: Budoucnost F1 v aerodynamickém tunelu - v Hinwilu už testují vůz pro rok 2021

Alexander Albon v Monaku

"Albon je rychlejší než Kvjat," zdůvodňuje Helmut Marko a hovoří o jeho smlouvě

Lando Norris v kvalifikaci v Německu

První polovina sezony očima Landa Norrise

Společná fotografie pilotů F1

Souboje týmových kolegů po 1. části sezóny 2019: Kdo dominuje a kdo nejvíce zklamal?

Nico Hülkenberg (Renault), Romain Grosjean (Haas) a Carlos Sainz (vpravo s McLarenem) v závodě v deštivé GP Německa 2019

"Rozdíly mezi týmy jsou větší, než si lidé dokážou představit." Sainz vidí u McLarenu velký prostor pro zlepšení

Pohonná jednotka Hondy RA617H

Honda kvůli své počáteční ztrátě očekávala horší vývoj letošní sezóny. Na Mercedes ale stále nemá

Vozy Mercedes před tréninky na Hungaroringu

Tenčí pneumatiky nejsou zdrojem úspěchu Mercedesu, říká Pirelli. Poukazuje na McLaren

Williams FW42

Jak vidí zvyšování počtu závodů šéfka Williamsu?

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Kevin Magnussen vyráží na trať ve Španělsku

Jak se Magnussen cítil zpět ve voze F1? A jaký je nový Renault?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Souboje týmových kolegů po 1. části sezóny 2019: Kdo dominuje a kdo nejvíce zklamal?

  2. FOTO: Budoucnost F1 v aerodynamickém tunelu - v Hinwilu už testují vůz pro rok 2021

  3. Mistrovský titul s Ferrari - Vettelův cíl se podle Binotta nemění

  4. Honda kvůli své počáteční ztrátě očekávala horší vývoj letošní sezóny. Na Mercedes ale stále nemá

  5. "Albon je rychlejší než Kvjat," zdůvodňuje Helmut Marko a hovoří o jeho smlouvě

  6. "Rozdíly mezi týmy jsou větší, než si lidé dokážou představit." Sainz vidí u McLarenu velký prostor pro zlepšení

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud