Na motory v F1 se vztahují dvě palivová omezení: 1. momentální průtok nesmí nikdy překročit 100 kg paliva za hodinu; 2. vozy si musí na vzdálenost velké ceny vystačit s celkovým množstvím 100 kg benzínu. V zákulisí se vedou diskuse, zda by nebylo lepší druhé omezení zrušit. O to usiluje například Renault, dominantní Mercedes je zase proti.
"Jsem velkým fanouškem toho, aby F1 zůstala F1. Neměli bychom se přiklánět k vytrvalostnímu závodění. Jednou věcí, která F1 ohrožuje, nebo která by F1 také mohlo ohrozit, je pokus o spojení F1 a vytrvalostního závodění. To je o efektivitě, udržitelnosti, o schopnosti urazit velmi dlouhou vzdálenost bez jakýchkoliv potíží," domnívá se Abiteboul.
F1 je o krátkých závodech, obvykle o schopnosti neustále útočit. Upřímně i v éře V8 docházelo k určitému šetření paliva. Bylo to součástí taktiky: maximalizovat, optimalizovat vaše časy během vzdálenosti závodu z pohledu týmové strategie. Bylo to vždy součástí F1, bez nějaké formy omezení množství paliva. Já bych tedy množství paliva z pravidel úplně odstranil," pokračuje šéf Renaultu.
Podle něj by na to pak piloti mohli častěji a déle tlačit, čímž by se vyhnuli kritizovanému módu šetření paliva: "Pak bychom viděli, že by to odstranilo veškerou negativitu ze zprávy, která se týká této nové technologie, jež je fantastická. Odvedli jsme úžasnou práci."
"S motorem, jejž používáme - všichni výrobci, a obzvlášť Mercedes - bychom měli vzdát poklonu technologii, kterou zavedli. Došlo ke snížení spotřeby o 30 - 40 %. To je zkrátka úžasné, ale tato fantastická zpráva je ničena tím, že si lidé kvůli tomuto palivovému omezení myslí, že to je pouze o šetření paliva," pokračuje Abiteboul.
To se podle něj ale netýká limitu průtoku (100 kg/h) - ten je podle něj "důležitý" a měl by být zachován, aby se zabránilo potenciálním "závodům ve zbrojení."
"Musíte zajistit, abyste nevytvořili umělé způsoby využívání elektromotorů spalováním benzínu. To by byl úplný opak zprávy, kterou vysíláme. Průtok paliva je dostatečný, nepotřebujeme však omezení množství paliva [100 kg pro závod]," myslí si Francouz.
Shody s ostatními výrobci asi jen tak nedosáhne, rozdíly v názorech jsou podle něj ale zdravé: "Jde o perfektní příklad toho, že my [výrobci motorů] prostřednictvím motorových pravidel sport neřídíme. Vždy mezi námi budou určité neshody. Já jsem vyjádřil svůj názor, Toto [Wolff] vyjádřil jeho. To je zjevné. Dojde na hlasování."