Newey: Ferrari ke zlepšení motoru potřebovalo spoustu peněz a lidi z Mercedesu

Petr Hlawiczka, 1. února 2016, 06:30 Google+

Konstruktér Red Bullu Adrian Newey uvádí, proč je podle něj dominance motorů v současné Formuli 1 škodlivá. Ferrari se loni zlepšilo jen díky mohutným investicím a příchodu inženýrů od Mercedesu.

Počet komentářů:  6 komentářů (Poslední 02.02. 16:29) Napište svůj názor
Kimi Räikkönen s Ferrari SF15-T v Brazílii

Kimi Räikkönen s Ferrari SF15-T v Brazílii | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Mercedes po zavedení hybridních pohonných jednotek vládne Formuli 1 a kvůli jeho loňskému náskoku někteří předpovídají, že se situace bude opakovat i letos. Newey by rád viděl změnu: "Je důležité najít tu správnou rovnováhu mezi šasi, motorem a konkurenceschopností, ale momentálně dominuje motor, což je nezdravé."

Jak tuto situaci řešit, to naznačil v odkazu na 70. léta: "Cosworth přišel v roce 1967 s vítězným motorem, který byl určen exkluzivně týmu Lotus. Začalo být velmi jasné, že ten motor bude dominantní. Lotus se pak zřekl své exkluzivity, aby ho ostatním pro dobro sportu umožnil používat. Žel takový přístup už neexistuje. Pokud sport není zdravý, jaký smysl mají vítězství?"

Aerodynamické vychytávky jsou podle Neweyho snadno viditelné a dají se kopírovat. U pohonných jednotek to je ale jinak - ty jsou ukryty pod kapotou: "Aerodynamika a šasi jsou viditelné, lidé mohou návrhy pozorovat, pochopit je a kopírovat.

"Ale u motorové formule nevidíte motor svého soupeře. Jediným způsobem, jak stáhnout ztrátu, jsou obrovské investice a přesun lidí. Ferrari se mezi roky 2014 a 2015 zlepšilo, ale stálo jej to hodně peněz a potřebovalo lidi z Mercedesu," pokračuje Newey.

img-responsive

Adrian Newey letos úspěšnou sezónu s motory Renault nečeká | foto: Red Bull Racing

Red Bull bude i letos pokračovat s motory Renault, které se v počátečních závodech objeví bez větších zlepšení. Ta by podle francouzského výrobce měla přijít v průběhu roku. Konstruktér Red Bullu to ale i přesto moc optimisticky nevidí: "Pro rok 2016 doufáme, že si zkrátka udržíme stejný odstup. Očekáváme ale, že se Ferrari a Mercedes zlepší. Ke konci roku můžeme ztrácet ještě více než minulý rok."

Vytisknout

Diskuze: Newey: Ferrari ke zlepšení motoru potřebovalo spoustu peněz a lidi z Mercedesu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 6, poslední 02.02.2016 16:29 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 6 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Ilustrační foto týmu Haas

Rozhovory o pravidlech pro rok 2017 bez výsledku, čas běží

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

  3. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  4. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud