Minulý týden v pátek jednali v Heathrow techničtí zástupci všech 11 týmů s technickým ředitelem FIA, Charliem Whitingem. Před schůzkou jeden z nich uvedl, že "v tom bude ještě větší nepořádek, než se to zlepší."
Během jednání byl učiněn určitý pokrok, avšak stále je třeba vyřešit "několik význačných problémů." Za měsíc je plánována další schůzka, kde budou mít šéfové možnost to učinit. Ta se uskuteční krátce před plánovaným zasedáním Strategické skupiny a Komise F1 v Ženevě 23. února.
Pro stanovení technický pravidel pro rok 2017 půjde o poslední možnost pro dosažení dohody. 1. března je totiž konečný termín, kdy musí být schválena - po tomto datu bude k veškerým změnám potřebný jednomyslný souhlas všech týmů, což je věc v F1 velmi zřídkakdy vídaná.
V pátek se jednalo hlavně o plánovaném zvýšení přítlaku a také o ochraně kokpitu podle návrhu FIA. Nárůst přítlaku narušily obavy o to, zda jej zvládnou pneumatiky. Tři týmy v čele s Red Bullem jsou ale proti zrušení původního návrhu. Podle něj se některé týmy snaží jen udržet si svou výhodu, protože velká změna by mohla narušit jejich nadvládu.
McLaren je pro zvyšování přítlaku díky podlaze a difuzoru, zatímco někteří by šli raději cestou deflektorů před koly, které by umožnily těsnější jízdu monopostů za sebou. Navrhován byl také návrat aktivního zavěšení.
Probíralo se také zlevnění pohonných jednotek od roku 2018 na 12 mil. Eur (325 mil. Kč), což je významný pokles oproti současným cenám (20 - 25 mil. Eur).
Od sezóny 2018 má klesnout také počet převodovek pro jeden monopost na tři za sezónu, zatímco pro příští rok se hledají úspory hmotnosti kvůli širším kolům a pneumatikám.