F1 to bez Red Bullu přežije
Budoucnost stájí Dietricha Mateschitze je stále nejistá, protože jsou bez smlouvy na dodávku pohonných jednotek. Red Bull akceptuje pouze špičkový produkt, ale Ferrari mu nechce dodávat specifikaci pro rok 2016 a Mercedes spolupráci již dříve odmítl.
Podle Wolffa by bylo nejlepší, kdyby se v F1 udrželi: "Doufám, že neopustí F1. Red Bull je hodně správnou a pro F1 důležitou značkou a já doufám, že to dotáhnou na rošt. Snad najdou dodavatele motorů. Jednání probíhají, ale ne s námi, takže uvidíme, jak to dopadne. Ztráta Red Bullu a Toro Rosso by pro F1 rozhodně nebyla dobrá."
Pro F1 by se ale nejednalo o kritickou ránu, protože se již dříve vypořádala s odchodem automobilek: Toyota, BMW či Honda ji před několika lety opustily v rychlém sledu za sebou.
"Myslím, že za současných podmínek je důležité udržet všechny týmy, ale ty odcházejí a přicházejí. Netvrdím, že se Red Bull od ostatních liší, protože jde o skvělou značku. Před několika lety během 18 měsíců sport opustili Toyota, Honda a BMW. Šlo o tři skvělé konstruktéry a F1 to přežila," vzpomíná Wolff.
"Momentálně proto musíme klást důraz na to, abychom je ve sportu udrželi. Pokud to nepůjde, protože to nemáme ve svých rukou, pak si myslím, že to F1 přežije," komentuje případný odchod svého velkého soupeře - Red Bullu.
Honda a Renault budou do 2 let opět konkurenceschopní
Ten má na výběr jen ze dvou konkurenceschopných pohonných jednotek - Ferrari nebo Mercedes. Podle Wolffa jde však pouze o dočasnou situaci a Honda s Renaultem budou brzy také bojovat o vítězství.
"Měli jsme v F1 období, kdy byl úspěšný pouze jeden dodavatel motorů, a léta, kde jich bylo mnohem více. Pravda je taková, že když se ohlédnete na rok 2010 a dále, tak Renault vyhrál čtyři šampionáty v řadě za sebou a před léty to bylo stejné," přibližuje sportovní ředitel Mercedesu historii F1.
"Momentálně poskytují Ferrari a Mercedes nejkonkurenceschopnější motory na velmi podobné úrovni, ale Renault má spoustu schopných lidí a ohromné úspěchy na dráze. Myslím si, že když jim poskytnete potřebný čas a podpoříte je těmi správnými zdroji, budou hodně schopni přijít s tím správným motorem.
Honda je fantastickou globální automobilovou společností, v hybridní oblasti technicky vysoce vyspělou, a nemám žádné obavy o to, že se do F1 vrátí silnější. Ale jednu věc v F1 si za peníze nekoupíte - a to je čas. Musíte tedy ovládat očekávání a stanovovat si ty správné cíle. Ale vůbec o tom nepochybuji - dejte tomu dva roky a Renault s Hondou budou opět konkurenceschopní," dodává Wolff.