Šéfové Mercedesu a Red Bullu jsou pro pozdržení nových biopaliv plánovaných pro rok 2022

Petr Hlawiczka, 4. ledna 2021, 07:00 Google+

Šéf Red Bullu Christian Horner a šéf Mercedesu Toto Wolff by se zaváděním nových biopaliv plánovaných pro sezónu 2022 nespěchali. Co se má změnit a proč?

Počet komentářů:  51 komentářů (Poslední 06.01. 18:37) Napište svůj názor
Závodní palivo Esso

Závodní palivo Esso | foto: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Sdílejte článek

Formule 1 usiluje o zvýšení udržitelnosti svých paliv, v současné době používá 5,75 % biosložek v benzínu pro monoposty. Od příštího roku by tento podíl měl narůst na 10 % (E10), se zavedením nové generace pohonných jednotek by ale mělo dojít k přechodu na 100% udržitelná paliva.

Diskuse kolem  E10 paliv se vedou současně s možností zmražení vývoje motorů pro rok 2022, o což usiluje především Red Bull, který se po odchodu Hondy z F1 na sklonku roku ocitne bez pohonných jednotek.

Mercedes by podpořil zmrazení vývoje motorů pouze za předpokladu, že nebude uplatněno žádné pravidlo pro konvergenci výkonu motorů, přestože po něm kromě Red Bullu volá i Ferrari. Pokud jde o E10 paliva, pak jsou Stříbrné šípy "vlastně celkem neutrální, pokud jde o jeho zavedení či nikoliv," protože to podle Wolffa představuje "jen malý krok."

img-responsive

Šéfové Ferrari a Red Bullu usilují o srovnání výkonů motorů, Mercedes je proti | foto: Red Bull Content Pool

Šéf Red Bullu je nicméně jasně proti: "Já bych upřednostnil, abychom nešli do E10 paliva. Jde o přímý vývojový požadavek pro rok 2022. A my bychom byli pro zavedení zcela udržitelného jádrového paliva s novým motorem, místo přidání dalších pěti procent na E10 u současného paliva."

"Nejsem si jistý, že jde o velkou zprávu, zatímco rok 2026 nebo 2025 bude o tom, zda přejít na plně udržitelné palivo. Jeho zavedení bude mít své následky, a ty následky se nevyhnutelně promítnou do nákladů," očekává Horner.

FIA pro zajímavost minulý týden týmům výrobcům motorů dodala první barely plně udržitelného paliva ve snaze uspíšit zavedení nových pohonných jednotek na rok 2025, s čímž ale naráží u Renaultu.

Technický ředitel FIA Gilles Simon prohlásil, že jejím cílem je míst plně udržitelná paliva připravená dokonce již do roku 2023: "Děláme pokroky, ale nedokážu, zda to zvládneme. Je hodně brzy na prohlášení, že v roce 2023 budeme používat 100% udržitelná paliva. Ale pokusíme se toho dosáhnout."

Vytisknout

Diskuze: Šéfové Mercedesu a Red Bullu jsou pro pozdržení nových biopaliv plánovaných pro rok 2022

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 51, poslední 06.01.2021 18:37 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 51 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Mick Schumacher

McLaren rozšiřuje svou řadu rezervních jezdců o Schumachera z Mercedesu

Sergio Pérez s vozem RB18 v Austinu

Trest tým strašně omezuje, stěžuje si šéf Red Bullu

Mick Schumacher v závodě v Miami

Tost lituje, že Schumacher nesehnal sedačku. Německo má velký problém

Představení nového Haasu

Jako první představuje svůj vůz Haas + FOTO

Pohonná jednotka za zády Ferrari F1-75

Ferrari komentuje údajný nárůst výkonu své pohonné jednotky o 30 koní

Carlos Sainz v Mexiku před svým týmovým kolegou

"Ferrari letos nebude mít jezdce č. 1, pokud ale bude třeba, zasáhnu!" varuje nový šéf Vasseur

Lewis Hamilton se brání útoku svého týmového kolegy Georgea Russella v Miami

Válka mezi jezdci? Nedovolím to, ujišťuje Wolff

Podlaha Alfy Romeo

Velké sponzorské přesuny: ORLEN míří k AlphaTauri, kdo podepsal s Alfou?

Nové vozy jsou již ve finálních fázích výroby

Haas oznamuje, kdy ukáže VF-23. Známe data představení nových vozů všech týmů

Max Verstappen během rozhovoru na galavečeru FIA

Verstappen nechce, aby Ricciardo pracoval na nastavení monopostu Red Bulu

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Pneumatiky Pirelli pro víkendový závod v Japonsku

Nové pneumatiky Pirelli jsou nepředvídatelné, hlásí sportovní šéf Ferrari

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Jako první představuje svůj vůz Haas + FOTO

  2. Ferrari komentuje údajný nárůst výkonu své pohonné jednotky o 30 koní

  3. Velké sponzorské přesuny: ORLEN míří k AlphaTauri, kdo podepsal s Alfou?

  4. "Ferrari letos nebude mít jezdce č. 1, pokud ale bude třeba, zasáhnu!" varuje nový šéf Vasseur

  5. Válka mezi jezdci? Nedovolím to, ujišťuje Wolff

  6. Tost lituje, že Schumacher nesehnal sedačku. Německo má velký problém

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud