Doposud byl samotný start do závodu spíše záležitostí inženýrů a techniků, od Grand Prix Belgie se má větší zátěž přesunout na piloty. A některé týmy už se nyní obávají, že startovní procedury nebyly řádně promyšleny a nepodaří se včas přizpůsobit systémy pro nová pravidla.
"Někteří inženýři se obávají velkých zmatků a tvrdí, že jde o zásadní zásah do probíhající sezóny," popisuje korespondent časopisu Auto Motor Und Sport Michael Schmidt náladu v paddocku. "FIA je poslední dny bombardována žádostmi, aby se jasně vyjádřila, co se smí a co ne."
Specifikace technologie pro rok 2015 vycházela z optimálního nastavení spojky, na jehož základě pak funguje sofistikovaný software. Nyní už není možné měnit seřízení spojky na startovním roštu. Takže pokud se ji nepovede správně nastavit před přesunem na startovní plochu, bude mít pilot špatný start nebo ji později v závodě spálí. Andy Stevenson, manažer týmu Force India, k tomu dodal: "Pilot prostě dopředu bude vědět, že odstartuje špatně a nic s tím nebude moci udělat."