Stop negativním debatám o F1!

Robert RoBertino Pavelka, 24. června 2015, 12:15 Google+

Šéf Mercedesu Toto Wolff opět zdůraznil, že by se lidé uvnitř F1 neměli tuto oblast svými výroky dále devalvovat. Zároveň však připustil, že současný stav, kdy závodům dominuje jeden tým, "není pro F1 nejzdravější".

Počet komentářů:  11 komentářů (Poslední 24.06. 20:47) Napište svůj názor
Snažme se F1 pomoci namísto soustavné kritiky, vyzývá Toto Wolff.

Snažme se F1 pomoci namísto soustavné kritiky, vyzývá Toto Wolff. | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

Wolff vyzval ostatní šéfy týmů F1, aby se společně více zaměřili na pozitiva, která F1 nabízí. "Je to dobrý prodejní artikl. Sice tu je i nemálo kontroverzních faktů, ať na trati nebo mimo ni. Ale pokud odložím dres Mercedesu a rozhlédnu se, co F1 nabízí, pořád si myslím, že je to dobrá podívaná," tvrdí Wolff.

"Ale je skutečně dobré, že vyhrává pouze jeden tým? Je dobré, když je vše předvídatelné? Asi ne. Ovšem podobné případy jsme viděli už i v minulosti," připomíná Wolff sezóny, kdy dominoval jeden tým, ať to byl McLaren, Williams, Ferrari nebo loni Mercedes. 

"Myslím, že bychom měli víc mluvit o kladech, ne hledat pouze zápory," naráží Wolff na některé výroky z poslední doby. "Přečetl jsem si několik článků a podle mě jsou naprostým nesmyslem, například srovnávání F1 s Formulí-E. Nechci něco nařizovat, ale myslím, že naší povinností je formuli 1 pomoci. To je můj osobní názor."

img-responsive

Právě názory těchto dvou lidí se dost liší - Toto Wolff a Niki Lauda. | foto: Daimler AG

Wolff se také vyjádřil k názorům, že stávající vozy jsou příliš pomalé a pro piloty by měli být náročnější co do ovládání. "Hodně se mluví o časech na jedno kolo, stejně tak o tom, že vozy F1 momentálně nejsou dostatečně rychlé. Je třeba si uvědomit, že tyto vozy se standardními pneumatikami jsou teprve na počátku svého vývoje, jezdíme s nimi teprve druhý rok, takže ve velmi raném stadiu nových předpisů. Porovnejte je s finální podobou éry motorů V10 a osmiválců. Pak zjistíte, že jsme na téměř stejných hodnotách," upozorňuje Wolff.

"Rozdíl činí někdy vteřinu, jindy pět desetin, někdy třeba až dvě. Ovšem máme k dispozici vozy těžší o 100 kg a lehčí o padesát nebo šedesát kilogramu paliva. Myslím, že to není k zahození. Pneumatiky jsou standardní a Pirelli je mělo připravit tak, abychom absolvovali jednu nebo dvě zastávky. Odvedli solidní práci. A upřímně ani příliš netuším, jak moc se pneumatiky od loňska změnily. Jejich úkolem bylo vylepšit jejich složení - ostatně pneumatiky jsou jedním z nejdůležitějších faktorů mezi vozem a povrchem trati. Ale neptejte se mě, proč nejsou časy na jedno kolo podle očekávání, to vám neřeknu," uzavřel své zamyšlení Wolff.

Vytisknout

Diskuze: Stop negativním debatám o F1!

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 11, poslední 24.06.2015 20:47 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 11 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Neale, Jonathan a Boullier, Eric

Boullier: Letošní problémy brzy ovlivní příští rok

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  2. Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

  3. Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

  4. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

  5. Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

  6. Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud