FIA zpřísní testy ohebnosti předních křídel - zaměří se nad odtokovou hranu klapek

Petr Hlawiczka, 27. května 2015, 06:10 Google+

FIA týmům oznámila, že již od příštího závodu zpřísní testy ohebnosti předních křídel.

Počet komentářů:  5 komentářů (Poslední 27.05. 14:45) Napište svůj názor
Kvjat, Daniil

Kvjat, Daniil | foto: Infiniti

Sdílejte článek

Mezinárodní automobilová federace týmům zaslala oznámení, že hodlá s okamžitou platností zpřísnit testování ohebnosti předních křídel. Od Velké ceny Kanady bude na kteroukoliv část odtokové hrany jejich klapky působit tlakem 60 N.

Tlak bude vyvíjen normálně na klapku v relevantních bodech, přičemž průhyb nesmí přesáhnout vertikálně 3 mm na odtokové hraně, aby křídlo prošlo pravidly. Zatím není jasné, zda se FIA snaží reagovat na křídlo některého konkrétního týmu.

Nové testy jsou zaměřeny hlavně na klapky předního křídla, která jsou neustále složitější a obsahují více prvků s tím, jak se týmy honí za konzistentní aerodynamikou spíše než za maximálním přítlakem. Ty bude zkoumat navíc kromě běžného testu, kdy se křídlo zatěžuje po stranách 100 kg, přičemž se nesmí prohnout o více než 10 mm (viz obrázek).

test kridla
FIA kromě obvyklého testu po stranách bude nově zkoumat také ohebnost klapek
na odtokové hraně (foto: Red Bull)

Vytisknout

Diskuze: FIA zpřísní testy ohebnosti předních křídel - zaměří se nad odtokovou hranu klapek

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 5, poslední 27.05.2015 14:45 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 5 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Charles Leclerc a Mattia Binotto po závodě ve Francii

Massa varuje Binotta. A co mu radí?

Max Verstappen v závodě v Miami

Piloti se vyjadřují k "extrémně" vysoké hmotnosti vozů F1

Daniel Ricciardo - kudy se dál ve své kariéře vydá?

Ricciardo už další šanci v F1 nedostane, myslí si Schumacher. Zpochybňuje výroky Szafnauera a Alpine

Pohonná jendotka Honda RA618H

Nová pravidla pro motory od roku 2026 schválena: stejný výkon bez MGU-H, 100% udržitelná paliva + VIDEO

Rodina Andretti má zvuk nejen v USA, ale i v historii F1

Rozšířit nebo ne? Znamenal by pro F1 příchod dalšího týmu zkázu nebo oživení?

Fernando Alonso v Baku

"Je profesionálem." Alpine se žádných potíží s Alonsem ve zbytku sezóny neobává

Lando Norris s McLarenem MCL36 v Imole

"Vůbec mi neseděl." Norris si musel letošní McLaren upravit, přál by si mít stejný problém jako Mercedes

Nicholas Latifi - syn utajeného miliardáře

Otazníky kolem Latifiho, může Kanaďan skončit?

Robert Kubica

Po návratu se mi nedostalo zaslouženého uznání, mrzí Kubicu. Sám v něj nevěřil

Robert Shwartzman, Callum Ilott a Mick Schumacher (vpravo) ve Fioranu

Ferrari prozradilo, jakého mladíka posadí do vozu během pátečních tréninků

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Pirelli

Paddock Line: I mocní chybují

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Vůbec mi neseděl." Norris si musel letošní McLaren upravit, přál by si mít stejný problém jako Mercedes

  2. Rozšířit nebo ne? Znamenal by pro F1 příchod dalšího týmu zkázu nebo oživení?

  3. Nová pravidla pro motory od roku 2026 schválena: stejný výkon bez MGU-H, 100% udržitelná paliva + VIDEO

  4. Otazníky kolem Latifiho, může Kanaďan skončit?

  5. Po návratu se mi nedostalo zaslouženého uznání, mrzí Kubicu. Sám v něj nevěřil

  6. "Je profesionálem." Alpine se žádných potíží s Alonsem ve zbytku sezóny neobává

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud