FIA zpřísní testy ohebnosti předních křídel - zaměří se nad odtokovou hranu klapek

Petr Hlawiczka, 27. května 2015, 06:10 Google+

FIA týmům oznámila, že již od příštího závodu zpřísní testy ohebnosti předních křídel.

Počet komentářů:  5 komentářů (Poslední 27.05. 14:45) Napište svůj názor
Kvjat, Daniil

Kvjat, Daniil | foto: Infiniti

Sdílejte článek

Mezinárodní automobilová federace týmům zaslala oznámení, že hodlá s okamžitou platností zpřísnit testování ohebnosti předních křídel. Od Velké ceny Kanady bude na kteroukoliv část odtokové hrany jejich klapky působit tlakem 60 N.

Tlak bude vyvíjen normálně na klapku v relevantních bodech, přičemž průhyb nesmí přesáhnout vertikálně 3 mm na odtokové hraně, aby křídlo prošlo pravidly. Zatím není jasné, zda se FIA snaží reagovat na křídlo některého konkrétního týmu.

Nové testy jsou zaměřeny hlavně na klapky předního křídla, která jsou neustále složitější a obsahují více prvků s tím, jak se týmy honí za konzistentní aerodynamikou spíše než za maximálním přítlakem. Ty bude zkoumat navíc kromě běžného testu, kdy se křídlo zatěžuje po stranách 100 kg, přičemž se nesmí prohnout o více než 10 mm (viz obrázek).

test kridla
FIA kromě obvyklého testu po stranách bude nově zkoumat také ohebnost klapek
na odtokové hraně (foto: Red Bull)

Vytisknout

Diskuze: FIA zpřísní testy ohebnosti předních křídel - zaměří se nad odtokovou hranu klapek

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 5, poslední 27.05.2015 14:45 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 5 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Kvalifikaci ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Pirelli

Paddock Line: I mocní chybují

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

  3. GP ČÍNY - Kvalifikaci ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  4. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud