Šéf Red Bullu po Austrálii uvedl, že to Renault "trochu podělal," když u svých týmů zaznamenali dvě poruchy motorů a "hromadu potíží s ovladatelností." Daniel Ricciardo musel pohonnou jednotku měnit už v tréninku, Max Verstappen z Toro Rosso kvůli ní odstoupil ze závodů - podle prvotního šetření by ale měla být znovu využitelná.
Red Bull minulý rok vyhrál tři závody a Renault věřit, že během zimy stáhne ztrátu na vedoucí Mercedes z 60 alespoň na 30 koní - tento cíl však nenaplnil. Ředitel společnosti Renault Sport F1, Cyril Abiteboul, uznává: "Víme, že letos nebudeme mít motor vyhrávající závody zaslouženě. Ale k vítězství v závodu nestačí jenom motor, potřebuje také auto a jezdce."
Prozradil, že se Renault snažil příliš urychlit vývoj a zvolil "zkratky," které se nevyplatili: "Tlačili jsme na to agresivně a pozdnímu vývojovému programu během zimy. Udělali jsme si zkratku a vynechali důležité kroky ve vývoji motorů. To znamená, že některé věci, které byste měli dělat na dynamometru, děláte na ráze."
K tomuto postupu je dotlačil Red Bull, který si ho u šasi může dovolit - konstrukce a výroba motorů ale zabírají více času. "Snažili se, abychom ve světě motorů uplatnili to, co aplikují ve světě šasi," říká Abiteboul.
Red Bull s Renaultem letos mít na vítězství zřejmě nebudou (foto: Red Bull Racing)
Podle něj Renault na Mercedes i na počátku sezóny 2015 dost ztrácí. "Myslíme si, že jde o 50 koní," uvedl před odletem do Malajsie. Svůj podíl na neúspěchu uznává. Jenže chyba není pouze u Renaultu - Red Bull má také potíže se svým šasi, zejména se stabilitou zadní části RB11.
Včera proto zkritizoval konstruktéra Adriana Neweyho, jenž veškerou vinu svádí na francouzského výrobce: "Je to těžké mít partnera, který lže. Celý život strávil kritizováním výrobců motorů a už je příliš starý na to, aby se změnil."