Caterham testuje u Toyoty v Kolíně a chystá nový nos, Fernandes vývoj blokoval

Petr Hlawiczka, 15. července 2014, 06:40 Google+

Caterham se po změně vedení a příchodu nových investorů pustil do vylepšování svého vozu. Po letní přestávce by měl v Belgii zmizet ohyzdný nos a na voze by se měly objevit díly vyvinuté v aerodynamickém tunelu Toyoty v Německu po příchodu nových investorů.

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 16.07. 10:30) Napište svůj názor
Caterham

Caterham | foto: Caterham F1 Team

Sdílejte článek

Týmu v současné době patří v šampionátu poslední místo poté, co se jeho tradičnímu soupeři - Marussii - podařilo v Monaku získat své první body v historii. Nový šéf Colin Kolles je odhodlaný udělat vše proto, aby neskončili poslední a nepřišli o 20 milionů dolarů na odměnách od Bernieho Ecclestonea.

Noví švýcarsko-arabští majitelé proto schválili další vývoj, který podle italských médií Tony Fernandes původně blokoval. Nechtěl utrácet více, než pro něj ve ztrátové F1 bylo nezbytně nutné, na voze CT05 se toho proto moc novinek neobjevovalo.

Tým testuje s 60% modelem vozu ve špičkovém aerodynamickém tunelu Toyoty v Kolíně nad Rýnem (více o něm zde) - ovšem nikoliv nově od tohoto týdne, jak mylně informují italská média. "V zařízení Toyoty Motorsport v Kolíně pracujeme od počátku roku 2014 a nadále tam pokračujeme," tvrdí pro F1news.cz jeho mluvčí Tom Webb.

První ovoce svého zvýšeného úsilí po prodeji by měl Caterham dle plánu sklidit po letní přestávce během Velké ceny Belgie. Hlavním cílem vylepšení by měl být efektivnější nos, který u zeleného vozu patří k těm nejškaredším v poli. Bude ovšem muset projít nárazovými testy FIA.

caterham
Noví majitelé Caterhamu schválili další vývoj, po letní přestávce bychom se mohli u Caterhamu dočkat nové přední části a dalších vylepšení (foto: Team Caterham F1)

"Čeká nás samozřejmě mnoho práce, jsme však připraveni na výzvy, které jsou před námi," uvedl nový šéf týmu a bývalý pilot Minardi - Christian Albers, jemuž asistuje Manfredi Ravetto.

Příští rok se pravidla týkající nosů mění, proto se dočkáme estetičtějších řešení předních částí - více se o nových pravidlech pro rok 2015 můžete dozvědět zde.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Caterham testuje u Toyoty v Kolíně a chystá nový nos, Fernandes vývoj blokoval

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 16.07.2014 10:30 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

George Russell s Williamsem FW42 v Melbourne

Záblesk naděje: Williams přišel na zásadní problém se svým vozem FW42

Carlos Sainz s McLarenem MCL34 poháněným Renaultem

"Renault konečně vyrobil motor, se kterým můžeme bojovat," pochvaluje si Sainz

Nico Hülkenberg projel cílem úvodního závodu sezóny 2019 jako sedmý se ztrátou jednoho kola na Mercedes

Renault u letošních vozů pozoruje extrémní špičky. Důsledky? Vyrovnanější pole, problémy Ferrari

Charles Leclerc ve Velké ceně Austrálie 2019

Ferrari se už v Bahrajnu nebude mít kam schovat. Podle Domenicaliho bude zase ve formě

Vítězný Valtteri Bottas ve Velké ceně Austrálie 2019

Mercedes po vítězství dál vyhodnocuje aerodynamické koncepty soupeřů - okopíruje Ferrari?

Max Verstappen na rovince v Melbourne s otevřeným zadním křídlem svého Red Bullu RB15

"Honda výkon brzy ještě zvýší, teď je na nás, abychom zlepšili šasi," uznává šéf Red Bullu

reklama
  • Pátek

    • 1. Trénink (13:00 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (14:00 - 15:00)
    • Kvalifikace (17:00)
  • Neděle

    • Závod (17:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. BOTTAS, 2. HAMILTON, 3. VER... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Grosjean, Romain

Lotus chce v Německu učinit s novým předním křídlem a lepším chlazením velký…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ferrari se už v Bahrajnu nebude mít kam schovat. Podle Domenicaliho bude zase ve formě

  2. Renault u letošních vozů pozoruje extrémní špičky. Důsledky? Vyrovnanější pole, problémy Ferrari

  3. "Na Ferrari za sebou už nehledíme," říká Helmut Marko povzbuzený výkonem Hondy

  4. "Leclerc je týmovým hráčem, už tlačí tvrdě i na inženýry," všímá si šéf Ferrari

  5. Mercedes po vítězství dál vyhodnocuje aerodynamické koncepty soupeřů - okopíruje Ferrari?

  6. "Špatný start do vydařené sezóny." Sainz o problému s MGU-K a promarněných bodech

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud