Monza přivítala jezdce krásným počasím, teplota vzduchu dosahovala 23 °C, trať 32 °C. Před začátkem se hovořilo o zákazu kvalifikačních módů motorů, jehož cílem je snížit náskok Mercedesu, eliminovat potíže se spolehlivostí a pro FIA má být díky také němu jednodušší dohlížet na dodržování technických pravidel. Uvidíme, kdo a nakolik na to doplatí.
V 11 hod na trať vyrazil jako první Vettel, jehož Ferrari si před týdnem dojelo pro svůj nejhorší výsledek v F1. Pro GP Itálie má nachystaný speciální balík, který by měl zlepšit jeho konkurenceschopnost, to však platí také pro všechny jeho soupeře. Monza je totiž jedinou vysokorychlostní tratí kalendáře a týmy tomu musí své monoposty přizpůsobit.
Williams, ze kterého se po víkendu zcela stáhne rodina zakladatele Franka Williamse, dal opět šanci Royovi Nissanymu, dopoledne odpočíval George Russell. Stáj převezme společnost Dorilton Capital. "Teď si budeme užívat sledování toho, jak náš tým bude v budoucnu neustále sílit," uvedla končící šéfka Claire.
Pirelli přivezlo C2 - C4 pneumatiky, týmy na začátku většinou rozdělili zkoumání směsí mezi své jezdce: zatímco jeden kroužil na tvrdých (C2), druhý testoval středně-tvrdé (C3). V první čtvrthodince instalovali své vozy, v garážích vyčkávali jen Red Bull a Hamilton.
Po 20 min se Albon rozjel k prvnímu měřenému kolu: 1:24,088, brzy se přidali Räikkönen (1:25,198), Ocon (1:23,674), Gasly (1:23,933), Norris (1:23,756), Grosjean (1:23,933), Giovinazzi (1:24,383), Magnussen (1:24,534) i Hamilton (1:22,745) - po 25 min byly na dráze najednou všechny vozy.
Ricciardo před tréninkem vyměnil pohonnou jednotku, Renault by zde měl být ve formě. Kromě dobrého motoru mu sedí okruhy vyžadující nízký přítlak, navíc se jim od Silverstone podařilo vyladit nastavení vozu RS20. Podle Helmuta Marka ale mají po Mercedesu nejvíce doplatit na novou technickou směrnici týkající se zákazu "party" módů.
Max is off! 🚩
— Formula 1 (@F1) September 4, 2020
He's able to reverse away and nurse his Red Bull back to the garage#ItalianGP 🇮🇹 #F1 pic.twitter.com/6gEsILJKHm
Po půlhodině se na první místo dostal Hamilton (1:21,676), jenž měl na rozdíl od svého týmového kolegy Bottase nazuty středně-tvrdé pneumatiky, stejně jako oba Racing Pointy za ním: Stroll (1:22,131) i Pérez (1:22,241). Mezi ně se brzy vklínil Verstappen se ztrátou 0,277 s na Lewise.
Po 40 min jej Bottas překonal o 19 tisícin sekundy (1:21,657) a hned nato boural Verstappen ve Variante Ascari poté, co uprostřed zatáčky ztratil kontrolu nad svým Red Bullem. Traťoví komisaři proto na 8 min vyvěsili červené vlajky. Oprava vozu mechanikům rakouské stáje zabrala jen 22 min.
Räikkönen si pak stěžoval na "spoustu kamení" a v celkovém pořadí mu patřila až 17. příčka, za ním se nacházejí pouze Williamsy a Vettel. Pro Ferrari jde o mizerný začátek, když nejlépe umístěným z 6 vozů s jeho motorem je Leclerc až na 11. pozici.
Nejlépe je na tom pochopitelně Mercedes, nejblíže mu je zatím Red Bull. Za ním bude tuhá bitva o třetí příčku mezi Racing Pointem, Renaultem, McLarenem a AlphouTauri. Slušný výkon předvedl Nissany, jenž o 3 desetiny předčil závodního jezdce Williamsu Latifiho.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 77 | Valtteri BOTTAS | fin | Mercedes-AMG Petronas F1 Team | 1:20,703 |
2. | 44 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes-AMG Petronas F1 Team | 1:20,948 |
3. | 23 | Alexander ALBON | tha | Aston Martin Red Bull Racing | 1:21,500 |
4. | 26 | Daniil KVJAT | rus | Scuderia AlphaTauri Honda | 1:21,555 |
5. | 33 | Max VERSTAPPEN | nld | Aston Martin Red Bull Racing | 1:21,641 |
6. | 10 | Pierre GASLY | fra | Scuderia AlphaTauri Honda | 1:21,667 |
7. | 11 | Sergio PÉREZ | mex | BWT Racing Point F1 Team | 1:21,747 |
8. | 4 | Lando NORRIS | gbr | McLaren F1 Team | 1:21,747 |
9. | 3 | Daniel RICCIARDO | aus | Renault DP World F1 Team | 1:21,789 |
10. | 55 | Carlos SAINZ JR. | esp | McLaren F1 Team | 1:21,821 |
11. | 16 | Charles LECLERC | mco | Scuderia Ferrari | 1:21,904 |
12. | 31 | Esteban OCON | fra | Renault DP World F1 Team | 1:21,984 |
13. | 18 | Lance STROLL | can | BWT Racing Point F1 Team | 1:22,131 |
14. | 8 | Romain GROSJEAN | fra | Haas F1 Team | 1:22,409 |
15. | 20 | Kevin MAGNUSSEN | dnk | Haas F1 Team | 1:22,422 |
16. | 99 | Antonio GIOVINAZZI | ita | Alfa Romeo Racing ORLEN | 1:22,552 |
17. | 7 | Kimi RÄIKKÖNEN | fin | Alfa Romeo Racing ORLEN | 1:22,619 |
18. | T | Roy NISSANY | isr | Williams Racing | 1:22,826 |
19. | 5 | Sebastian VETTEL | deu | Scuderia Ferrari | 1:22,988 |
20. | 6 | Nicholas LATIFI | can | Williams Racing | 1:23,120 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ