Prohlášení týmů po závodě v Brazílii: "Chyba mě stála vítězství, byl jsem rychlejší"

Petr Hlawiczka, 9. listopadu 2014, 18:40 Google+

INTERLAGOS - PROHLÁŠENÍ TÝMŮ; Jak hodnotí piloti a významní představitelé týmů své výkony ve Velké ceně Brazílie, kterou vyhrál Nico Rosberg před Lewisem Hamiltonem?

Počet komentářů:  14 komentářů (Poslední 10.11. 20:50) Napište svůj názor
Rosberg, Nico

Rosberg, Nico | foto: Daimler AG

Sdílejte článek

MERCEDES

Nico Rosberg, 1.
Jsem velmi spokojený a celý víkend byl skvělý. V Austinu to pro mě v neděli bylo těžké, takže bylo důležité se jen zlepšit, protože jsem tehdy neodvedl dost dobrou ppráci. Dnes jsem se zlepšil, šlo o velký posun správným směrem. Dokázal jsem v závodě útočit a udržovat odstup od Lewise. Vyšlo to, takže je to skvělé. Podpora byla excelentní. Musím to teď udržet.

Lewis Hamilton, 2.
Byl to úžasný závod, užil jsem si. Udělal jsem očividně chybu uprostřed závodu, což mě stálo vítězství, do té doby jsem byl mnohem rychlejší a v tom kole, kdy Nico zastavoval, jsem byl dokonce o sekundu rychlejší. Nebyla to chyba nikoho jiného než moje. Auto bylo jinak fantastické. Nico i Felipe odjeli skvělý závod, fanoušci byli perfektní. A Abú Zabí to snad bude lepší, stále je o co hrát.

Toto Wolff, sportovní ředitel
Perfektní víkend. Nico byl ve všech částech nejrychlejší. V závodě měl moment, kdy se trápil s pneumatikami. Psychologicky to je pro něj důležité dostat se zpět do hry. Podařilo se mu dobře udržovat rychlost. Jeho osobnost i chování v týmu je stejná, mění se intenzita boje, rozhodne se v posledním závodě.

Snažíme se na auta dávat ty nejlepší díly s nejméně ujetou vzdáleností, aby bylo co nejspolehlivější. Respektují se na trati. Nemyslím si, že by mělo dojít k nějaké nebezpečné situaci. Na dráze si první pilot vybírá zastávku. Lewis neobviňuje tým, před zastávkou mu odešly pneumatiky.

 

WILLIAMS

Felipe Massa, 3.
Dělal jsem v závodě spoustu chyb, dostal jsem pětisekundovou penalizaci za překročení rychlosti v boxech. Pak jsem zastavil u McLarenu, protože mají stejné kombinézy. Auto bylo fantastické. Děkuji za podporu všem fanouškům, byli jste skvělí, dodali jste mi energii.

Valtteri Bottas, 10.
Bylo to pro mě zatím nejtěžší. V boxech jsme měli nějaké problémy, nechci to komentovat. Při druhé zastávce byly také potíže, pneumatiky odešly dříve, než jsme čekali - neměl jsem ve skutečnosti svůj den. Mám radost za Felipeho, já jsem získal aspoň bod pro tým.

Rob Smedley, šéf výkonnosti 
To byl asi nejhektičtější letošní závod a bylo těžké zvládat všechno z boxové zídky. Měli jsme hodně potíží - do obou aut se zasekly sutiny a museli jsme je odstranit. Valtteri ztratil čas v první zastávce, protože měl problém s pásem a museli jsme to zkontrolovat. Felipe ztratil čas během druhé zastávky kvůli penalizaci a zastavení ve špatné garáži.

I tak jsme však získali body, rozšířili náskon na Ferrari a Felipe předvedl skvělou jízdu a dojel doma třetí. Auto je rychlé a tento závod to podvrdil - nyní se musíme ujistit, že v Abú Zabí získáme maximum bodů.

rosberg
Šťastný vítěz Velké ceny Brazílie (foto: Daimler AG)

MCLAREN

Jenson Button, 4.
Využil jsem zkušenosti. Jsem moc spokojený s P4. Užil jsem si závod, dobrou bitvu s Kimim. Dostat oba Red Bully, Williams. Bylo to velmi dobře, jsem spokojený, ale bylo to náročné.

Šlapal jsem na to v prvním stintu, abych si udržel rozestup na Valtteriho. Tak jsem zničil zadní gumy, ale řekl jsem si, že kdybych použil DRS, mohl bych si držet odstup od kluků za mnou. Stálo to za to, vyšlo to, ale v dalším stintu jsem se musel dobře starat o pneumatiky. 

Do poslední zastávky to šlo dobře, potom jsme si trošku nerozuměli a musel jsem ujet další kolo. To nás mohlo stát šanci na pódium. Je to škoda, že jsem neudržel Felipeho, ale byl to fantastický závod. Užil jsem si to. Jedním z nejlepších momentů byl skvělý souboj s Kimim - s ním jdete vždy na limit, ale nikdy ne přes - to jsem si hodně užil.

Kevin Magnussen, 9. místo
Nebyl to pro mě skvělý závod, což je zklamání. Pneumatiky se hodně opotřebovávaly, dělal jsem co jsem mohl, ale nedalo se nic moc dělat. Snažil jsem se udržet auta za sebou, ale kluci jako Fernando a Nico byli rychlejší, takže to nešlo. Musíme si sednout a podívat se, co bylo špatně, jsem si jistý, že najdeme odpověď. Pozitivní je výsledek Jensona a jeho zisk bodů. Čtvrté místo je působivé. Jsem za to rád.

Eric Boullier, závodní ředitel
Na extrémně horké trati, většinou má přes 50°C, zajel Jenson skvělý závod, zvládl opotřebení pneumatik a ukázal své kvality. Výsledkem je výborné čtvrté místo, což, přestože to není to, pro co jsme u McLarenu, byla vítaná odměna pro všechny inženýry poté, co od pátku dokázali takto vylepšit vůz.

Kevin měl dobrý start, získal pozice. Poté se začal trápit s degradací pneumatik, takže nedokázal zajíždět časy jako Jenson. Doje devátý. Možná to mělo co dělat s nastavení, zatím nevíme, podíváme se na to.

 

RED BULL

Sebastian Vettel, 5.
Celkem dobře jsem odstartoval, ale neměl jsem dobrý nájezd do druhé zatáčky, po čtvrté jsem moc místa nechal Kevinovi, mám na tu zatáčku špatné vzpomínky. Musel jsem pak tvrdě bojovat, abych svou pozici vyjel zpět.

Na začátku jsme si mysleli, že oproti McLarenu budeme silnější. Doufali jsme, že skončíme o pozici výše. V Abú Zabí uvidíme, jak bude silný Williams. Nemyslíme na první a druhé místo. Dnes nepršelo, v Abú Zabí to je méně pravděpodobné. Uvidíme, jak to tam dopadne.

Daniel Ricciardo, nedokončil
Od včera to šlo se mnou trochu z kopce. Před odstoupením jsem cítil, jak se auto vlní. Bylo to divné. Myslíte si, že by mohli odcházet pneumatiky. Pak se auto hodně kývalo při brzdění do první zatáčky. Selhalo zavěšení. Chtěl jsem si užít více legrace, dnes to ale žel nevyšlo.

Christian Horner, šéf týmu
Původně si myslel, že mu odešel levý přední brzdový kotouč, ale bylo to zavěšení. Neměli jsme strach o Sebastianovo auto, takové poruchy často nevidíme. Seb měl celkem dobrý start, Kevin se ale dostal vedle něj. Raději mu nechal trochu více místa. Pak tvrdě bojoval, aby se dostal zpět. Strategie byla dobrá a kluci v boxech makali. Jenson byl velmi rychlý na rovinkách, Mercedesy jsou velmi dobré, s tím jsme toho moc dělat nemohli.

Pochybuji, že se nějak dohodneme na motorech. Musíme s Renaultem přes zimu tvrdě pracovat. Když jsme my dominovali, mohli jste měnit celá auta, křídla, deflektory atd. U motoru nic měnit nemůžete. A to bude platit i pro Ferrari i Hondu. Pak se musíme všichni výrobci sejít a dohodnout se – na základě většiny pak můžeme udělat změny pro rok 2016 (i bez souhlasu Mercedesu).

 

FERRARI

Fernando Alonso, 6.
Nakonec to bylo z pohledu šampionát konstruktérů celkem dobré. Skončil jsme šestí a sedmí, snad si to přeneseme do Abú Zabí. Uvidíme, kdy něco oznámím, do Austrálie zbývá spoustu času. Do Abú Zabí si myslím, že ještě nic neřeknu.

Kimi Raikkonen, 7.
Do rádia mi neříkali nic, abych Fernanda pouštěl. Skončili jsme sedmí. Měli jsme velmi špatnou druhou zastávku, něco se stalo s předním zvedákem, takže jsme nemohli pomýšlet na to, abychom skončili o pozici výše.

Marco Mattiacci, šéf týmu
Věřím, že tento víkend skončil pro tým pozitivně, když oba naši jezdci dokončili závod výše, než do něj startovali. S Kimim jsme se rozhodli trošku zariskovat, když jsme jeli na dvouzastávkovou strategii. Ukázali jsme, že když je s tímto vozem spokojen, tak dokáže velmi dobře zvládat pneumatiky. Jsme zklamaní, že jsme ztratili několik vteřin v boxech. Odnášíme si z toho ponaučení, že se musíme zlepšit ve všech oblastech, které mohou ovlivnit výkonnost.

Také Fernando odjel perfektní závod. V závěru závodu svedli jezdci čistý a hezký souboj na trati o místo. Jasně, boj o místa, které jsme dnes vybojovali, není to, v co doufáme, ale tým se zlepšuje den ode dne. Snažíme se dostat zpět na vrchol.

 

 

FORCE INDIA

Nico Hülkenberg, 8.
Byl to docela cool závod a je uspokojující dojet osmý. Ve třízastávkovém závodu na to vždy tlačíte, ale můj závod nebyl nijak komplikovaný a po velkou část odpoledne jsem si jel svůj vlastní závod. Také jsem měl několik pěkných soubojů, což bylo zábavné. Auto dnes bylo ve srovnání se zbytkem vikendu lepší, takže jsem se cítil pohodlněji a mohl jsem na to opravdu tlačit.

Tým se správně rozhodl u strategie a my maximalizovali výkonnost našich gum v těchto horkých podmínkách. Skončil jsem za dvěma Ferrari a kdyby bylo ještě jedno nebo dvě kola, tak jsem mohl možná skončit šestý místo osmý, ale to je závodění.

Sergio Perez, 15.
Byl to docela těžký závod a věci se mi během víkendu opravdu moc nedařily. V pátek jsme ztratili hodně času na dráze a včera jsem ztratili díky penalizaci, takže jsme věděli, že bude těžké se probojovávat zezadu na roštu.

Opravdu jsem se během závodu snažil bojovat, ale hodně jsem ztratil díky 5 sekundové penalizaci a po většinu odpoledne jsem byl v provozu. Nemohl jsem se nijak zlepšit a auta kolem nás byla na stejné strategii. Tento víkend pro nás tedy byl zklamáním a já doufám, že v Abú Zabí budeme mít lepší.

Vijay Mallya, šéf týmu
Pro nás to byl zajímavý závod a myslím, že jsme byli zapleteni do spousty předjížděcích manévrů! Nico předvedl velice dobrý výkon, když z alternativní strategie opravdu hodně vytěžil a přivezl domů několik cenných bodů. Jedině můžeme litovat toho, že kdyby byl závod o několik kol delší, tak by asi skončil o několik pozic výše.

Checo měl před sebou pěkný kus práce poté, co dostal penalizaci na startu. Pak předvedl skvělý start a vypadalo to, že by mohl získat několik pozic, ale nakonec pěti sekundová penalizace zhatihla veškerou jeho práci, kterou udělal v první části závodu.

 

TORO ROSSO

Daniil Kvjat, 11.
Byl to těžký závod, ale po startu ze 17. příčky je 11. místo to nejlepší, čeho jsme mohli dosáhnout. Dal jsem do toho vše, ale bohužel vozy s motory Mercedes byly na rovinkách mnohem rychlejší než my. O 10. místo jsme bojovali tvrdě, ale nebyli jsme dostatečně rychlí. Já i můj tým jsme do toho dali vše a doufám, že budeme odměněni v posledním závodu roku.

Jean-Eric Vergne, 13.
Dnes to byla škoda. Téměř celý závod jsem jezdil za Pérezem a byl jsem pomalejší než on, takže ani na rovince s otevřeným DRS nebylo možné ho předjet. To mě stálo hodně času a můj závod byl tudíž ztracen. Nebyla šance získat body. Byl to těžký víkend, ale je za námi. Jedeme teď do Abú Zabí, které je pro nás důležité. 

Franz Tost, šéf týmu
Celý víkend byl o kompromisech. Daniil dostal penalizaci 7 místo za 7. motor použití v Austinu. JEV se nebyl schopný pořádně na závod připravit, protože měl ve druhém tréninku technické problémy.

V důsledku toho náš výkon nebyl takový, jaký bychom chtěli. Díky úsporné strategii jsme dokázali dostat Daniila na 11. místo, blízko bodům. Jean-Eric jezdil celou dobu v provozu a nebylo možné předjíždět. Celkově si myslím, že Brazílii bylo těžké získat body, což je ale naším cílem pro další závod.

 

LOTUS

Pastor Maldonado, 12. místo
Byl to těžký závod. Museli jsme změnit strategii kvůli opotřebení pneumatik. Neměl jsem nejlepší start, ale zvládli jsme být konkurenceschopnější ke konci závodu a cílem byly body. Udělal jsem maximum a snažil se předjet Valtteriho, ale nebylo to možné. V Abú Zabí opět zatlačíme.

Romain Grosjean, nedokončil
Start byl dobrý a mohl jsem se rychle probojovat polem. Museli jsme změnit dvouzastávkou strategii za třízastávkovou v polovině závodu a tak to bylo náročné. Hodně jsme udělali, abychom auto zlepšili, takže je těžké nedokončit závod. Podíváme se na to, co se stalo a ujistíme se, abychom v dalším dvojnásobně bodovaném závodě vytěžili co nejvíc.

Alan Permane, šéf traťového provozu
Dnešní závod nešel podle našich představ. Pastor neměl dobrý start a Roman neviděl cíl. Doufali jsme, že využijeme lepší životnost pneumatik než naši soupeři, ale přestože jsme měli lepší opotřebení střední sady než někteří, nemohli jsme to využít k menšímu počtu zastávek v boxech jako výhodu. Zbývá poslední závod a budeme se snažit získat body a poté se soustředit na rok 2015.

 

SAUBER

Esteban Gutiérrez, 14.
Bojovali jsme během celého závodu a šlo to dobře až do jeho poloviny. Bojoval jsem s jedním autem těsně přede mnou a ztratil jsem docela dost adheze a přehřál si gumy. Zbývá odjet ještě jeden závod a my na to budeme tlačit hodně tvrdě až do konce, abychom dosáhli našeho cíle, kterým je zisk bodů.

Adrian Sutil, 16.
Byl to pro mě nudný závod. Musel jsem závod začít z boxové uličky kvůli problému v konfiguraci chlazení. Je škoda, že máme tolik problémů. Jako jezdec jsem se soustředil na kvalifikaci a pak musím odstartovat z posledního místa. A navíc tam byl jistý incident při mé první zastávce, který mě také stál určitý čas. Je to frustrující, ale dáme do toho to nejlepší, co umíme.

Moniša Kaltenbornová, šéfka týmu
Dnešní výsledek je zklamáním. Esteban měl slibnou startovní pozici a další šanci na zisk bodů, což se však nepodařilo. Adrianovy příležitosti byly omezené, protože musel startovat z boxové uličky a ztratil čas během první zastávky.

Vytisknout

Diskuze: Prohlášení týmů po závodě v Brazílii: "Chyba mě stála vítězství, byl jsem rychlejší"

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 14, poslední 10.11.2014 20:50 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 14 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Rosberg, Nico

Klidný Rosberg v Brazílii zkrotil létajícího Hamiltona

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud