Prohlášení týmů po závodě v Austinu: "Nico byl asi asi příliš konzervativní"

Petr Hlawiczka, 2. listopadu 2014, 23:04 Google+

Jak hodnotí své dnešní výkony v Texasu jednotliví piloti a představitelé týmů?

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 03.11. 09:29) Napište svůj názor
Hamilton, Lewis

Hamilton, Lewis | foto: Daimler AG

Sdílejte článek

MERCEDES

Lewis Hamilton, 1. místo
Mám neuvěřitelný tým a neuvěřitelné auto a dnes jsem měl skvělého soupeře. Je to taková přednost reprezentovat mou zemi a být na čele v pořadí jezdců! Auto bylo dneska skvělé!

Nico Rosberg, 2. místo
Dnes mě to opravdu bolí, ale tak už to je. Je to ten nejhorší způsob prohry, takové předjetí se stejným autem. Trvalo mi to příliš dlouho, než jsem našel svůj rytmus. Jakmile mě Hamilton předjel, tak jsem ho našel - ale to už bylo příliš pozdě.

Toto Wolff, sportovní ředitel
S Nicem jsem ještě nemluvil. Lewis využil DRS a předjel ho. Mohli jsme změnit strategii. Hodně na to tlačili. Nico byl konzervativní, byl k pneumatikám asi příliš konzervativní. Včera jsme u Lewise měli problém s brzdami, spravili jsme to přes noc. Nico musel stáhnout tři sekundy po zastávkách. Potěšilo mě, že zbytečně neriskovali, druhé Spa jsme už nechtěli vidět. Nico je duševně silný, může to ještě vyhrát. V Abú Zabí jsou dvojnásobné body, takže uvidíme.

 

RED BULL

Daniel Ricciardo, 3. místo
Děláme, co můžeme. Všichni jsme prožili skvělý víkend, takže děkuji všem fanouškům. Je to příjemné sem jezdit. Díky Red Bull za to, že mi dal balík, se kterým jsem mohl bojovat o pódium. Se třetím místem jsem opravdu spokojený. Tady se dá předjíždět. Dostal jsem Magnussena a pak při restartu Alonsa, takže to pro mě nebyla nuda.

Sebastian Vettel, 7. místo
Z pohledu výsledku to je OK. Páté místo bylo mimo dosah, možná to šlo na Fernanda. První část byla velmi těžká, nebyli jsme vůbec rychlí. Ve druhé části se to trochu otočilo, bylo to lepší. Na měkkých jsme vždy byli rychlí. Během safety-caru jsme udělali to, co jsme udělali – neměli jsme co ztratit. Ke konci jsme zastavili pro měkké, ale vyšlo to asi na stejné. Samozřejmě jsme jezdili s velmi malým křídlem. Věděli jsme, že budeme mít nižší přítlak, ale vyšší rychlost na rovinkách.

Christian Horner, šéf týmu
Po špatném startu to byl v případě Daniela fantastický návrat. Některé jeho předjížděcí manévry spolu s perfektní prací v boxech nás dostalo před Fernanda a oba Williamsy až na stupně vítězů. Neuvěřitelná jízda. Sebastian startoval z boxů a v prvním stintu se potýkal s větrem. Až na druhé sadě pneumatik jeho závod ožil. Po poslední zastávce na měkkých pneumatikách jel neuvěřitelně rychle a posunul se na sedmé místo. Dnes dobrý výkon týmu.

 

WILLIAMS

Felipe Massa, 4. místo
Měl jsem dobrý start a získal místo, měli jsme dobrou rychlost, ale bohužel pomalou zastávku, takže to dovolilo Ricciardovi mě předjet a získat třetí místo, které jsme mohli mít my. To se však stává a protože tým odváděl v tomto směru během roku dobrou práci, musíme to hodit za hlavu. Musíme se dívat na pozitiva - získali jsme více bodů než soupeři. 

Valtteri Bottas, 5. místo
Celkově jsme získali body a zvýšili náskok, ale z pár věcí se můžeme poučit. Trošku mi proklouzla spojka a to dovolilo Ricciardovi mě předjet. Red Bull také lépe pracoval s pneuamtikami, mohli  jet delší dobu rychleji a bylo proto těžké dostihnout Ricciarda poté, co mě předjel v boxech. Je to však solidní výsledek.

Rob Smedley, šéf inženýř
Jsme zklamaní, že jsme ztratili místo proti startu, ale Ricciardo byl rychlejší a jel dobře. Musíme se podívat na strategii, protože zastávka dovolila Red Bullu nás přeskočit, takže to musíme projít. Soustředíme se na třetí místo v poháru konstruktérů a musíme být spokojeni s tím, že jsme zvýšili náskok na Ferrari. 

 

FERRARI

Fernando Alonso, 6. místo
Pneumatiky velmi vibrovaly během posledních kol. Skoro jsem neviděl trať. Snažil jsem se kontrolovat rychlost, ptal se na rozestupy. Potom předjel Vettel Magnussena a nebyl čas, takže jsem na to šlápl i přes velké vibrace.

Kimi Räikkönen, 13. místo
Byl to opět jeden z těžkých víkendů. Japonsko bylo podobné - trápili jsme se s nedotáčivostí a ať jsme dělali cokoliv, nemohli jsme se toho zbavit. Potom se dá očekávat, že si zničíte přední pneumatiky. Samozřejmě nesnáším takovouto situaci a nemůžu ji vyřešit sám.

I když jsem jel pomalu v určitých místech, bylo to stejné (opotřebení pneumatik), takže tomu nerozumím. Je to zklamání a také frustrující. Snad ty problémy vyřešíme. Snažíme se, ale kdybychom věděli, jaké potíže to jsou, bylo by lehčí je napravit.

Pat Fry, ředitel oddělení šasi
Dnes se start oběma pilotům podařil, i když startovali ze špinavé strany dráhy. Využili silnou stránku našeho vozu. Když se objevil bezpečnostní vůz, rozhodli jsme se zůstat na dráze, abychom se vyhnuli problémům v provozu.

V případě Fernanda se nám dařilo držet pozici, ale scházela nám rychlost, abychom zůstali v kontaktu s těmi vpředu. Kolize s Perezem poškodila Kimiho levé zadní kolo a na druhé sadě se trápil s provozem a degradací pneumatik, proto musel ještě jednou do boxů. Přestože telemetrie nic neodhalila, musíme se na kolo pořádně podívat. Máme za sebou další obtížný závod a zaměříme se nyní na Brazílii. 

 

McLAREN

Kevin Magnussen, 8. místo
Osmá příčka není fantastická, ale myslím, že jsme z auta nemohli dostat víc. Je škoda, že Jenson nakonec nezískal body, hádám, že mu odešly pneumatiky, ale já měl štěstí, že jsem byl výš, takže jsem se udržet před auty, co mě stíhaly. Nemůžu být příliš nespokojen, ale nebyl to to pro tým víkend, na který by rád vzpomínal. Jedeme však rovnou do Brazílie, na to se těším a snad to bude pro nás lepší závod.

Jenson Button, 12. místo
Hodně jsme se z určitých důvodů trápili hlavně s degradací a teplotami pneumatik. Bylo to divné.
V závodě mi řekli, ať jedu do boxů, pak se to měnilo, bylo to zvláštní. Myslím, že naše rychlost byla hodně podobná Toro Rosso, což bylo překvapením. Kevin dopadl celkem dobře, my jsme nebyli rychlejší. Snad v Brazílii dokážeme více a okruh nám bude sedět.

Eric Boullier, závodní šéf
Jsme zklamaní, že jsme získali jen čtyři body. Oba piloti zajeli dobře. Kevin nakonec vybojoval osmé místo - dobře se staral o pneumatiky. Jenson se s nimi trápil víc a nemohl ke konci předjíždět. Po tomto závodě jsme pátí, 24 bodů před Force Indií, 49 bodů za Ferrari. Teď už zbývá Brazílie a Abú Zabí a cílem je udržet si minimálně pátou pozici a nezvdali jsme ani boj o čtvrtou. Nebude to lehké, ale dáme do toho všechno.

 

LOTUS

Pastor Maldonado, 9.
Od samého začátku to byla pěkná bitva. Užíval jsem si to, strategie byla dobrá a konkurenceschopnost vozu překvapivě také. Soustředili jsme se na udržení pneumatik v co možná nejlepší formě. Ztráceli jsme sice v pomalých zatáčkách, ale ve středních a rychlých jsme byli velmi konkurenceschopní, zejména v prvním a posledním stintu. Celkově bylo předjíždění výzvou, protože jsme měli rychlost, ale museli jsme si pozice tvrdě bránit. Musíme na to tvrdě tlačit i v dalších dvou závodech a můžeme dle mého odvést dobrou práci.

Romain Grosjean, 11.
Závod byl dnes opravdu dobrý, užil jsem si to. Na měkkých gumách byl vůz rychlý a mohl jsem soutěžit s Ferrari, na tvrdších to bylo trochu těžší, ale stále zábavné. Souboj s JB byl velmi velmi těsný, ale férový a byla to zábava. Bohužel s Jeanem Ericem už to bylo jiné, poškodil mi spoiler a zadní část podlahy, čímž se stal vůz jen těžko ovladatelným. Nebyl jsem z toho nadšený, kolize mne stála osmé místo. Kladné jsou však body do Poháru konstruktérů, které získal Pastor, škoda, že jich nebylo více.

Alan Permane, ředitel traťových činností
Bylo příjemné vidět naše piloty bojovat s Ferrari i McLareny o body. Klíčem byly dnes pneumatiky. Přestože se v průběhu závodu jejich degradace měnila, pracovali jsme s nimi dobře. Naše rychlost byla dobrá, podobná jakou měl McLaren a Toro Rosso. Pro všechny to bylo dobré. Stejnou kombinaci pneumatik budeme mít i v Brazílii a budeme se snažit udělat stejně dobrou práci.

 

TORO ROSSO

Jean-Eric Vergne, 10.
Byl to napínavý závod, současně však těžký. V závěru jsem chtěl získat pozice, viděl jsem příležitost a rozhodl jsem se do toho jít. Když to Romain zavřel, bylo již pozdě. Takové je ale závodění. Bojuji rád, takže to bylo fajn. Je skvělé být na bodech, zvlášť po poměrně těžkém víkendu, kdy jsem toho ve voze mnoho nestrávil. Máme dobré auto a věřím, že v Brazílii získám víc bodů.
 
Daniil Kvyat, 15.
Byli jsme konkurenceschopní a zasloužili jsme si získat nějaké body. V závěrečné části závodu jsme měli fantastickou formu a podařilo se mi předjet Raikkonena. Bohužel jsem si však při souboji poškodil levou přední pneumatiku. Měl jsem silné vibrace a musel jsem znovu do boxů. Mohl to být fantastický závod a je škoda, když to v závěru pokazíte. Nic lepšího se nedalo udělat, někdy to vyjde, někdy ne. Doufám, že v Brazílii můžeme získat lepší výsledek.

Franz Tost, šéf týmu
Náš závodní víkend začal v pátek velmi dobře, v sobotu bylo vše jinak a při kvalifikaci jsme trpěli nedostatkem výkonu, což musíme prověřit. Kromě toho dostal Daniil penalizaci za použití sedmého motoru a musel startovat z konce pole. Oba piloti měli dobrý start, zejména JV. Bohužel dostal za kontakt s Grosjeanem trestných 5 vteřin a za desátou pozici jsme získali jen jeden bod.

U Daniila byla rychlost i strategie dobrá, vše fungovalo, bohužel si poškodil přední pneumatiku a musel znovu do boxů. Myslím si, že mohl být na sedmé nebo osmé pozici. Tým však ukázal dobrou formu a do dalších dvou závodů si věříme na zisk dalších bodů.

 

SAUBER

Esteban Gutiérrez, 14. místo
Bylo výzvou přinutit po safety caru pneumatiky, aby fungovaly. Dost jsme tam ztratili. Je náročné, když na to musíte v každém kole tlačit. To, že jsme nebyli schopni pracovat s pneumatikami jako ostatní nás dostalo do kritické situace. Udělal jsem, co jsem mohl a cleý závod bojoval. Od teď se musíme soustředit na Brazílii a Abú Zabí, kde věřím, že budeme mít šanci bodovat.

Adrian Sutil, nedokončil
Bohužel to byl krátký závod. Měl jsem dobrý start a byl ve slibné pozici. Bohužel do mě narazil Sergio, což vůbec nebylo nutné. Je to zklamání, protože jsme přišli o největší šanci bodovat kvůli tomuto incidentu.

Moniša Kaltenbornová, šéfka týmu
Po slibné kvalifikace je tento výsledek obrovským zklamáním, zlvášť pro Adriana, který byl vyřazen ne vlastní vinou. Když se podíváme na konec závodu, je otázkou, co by dnes bylo možné. Esteban, obzvlášť na začátku, ztratil hodně času. Musíme zjistit proč.

 

FORCE INDIA

Sergio Pérez, nedokončil
Co se dnes stalo je velmi nešťastné. V zatáčce 15 jsem se snažil předjet Sutila, když mi nechal místo, takže jsem to zkusil vnitřkem. Potom zavřel dveře a já se musel snažit brzdit později než on. Kvůli tomu jsem se nemohl vyhnout kontaktu s Kimim, což mě stálo kolizi s Adrianem. Nečekal jsem Kimiho v té pozici.

Je to škoda, protože jsme měli šanci prodloužit mou šňůru zisku bodů a já se tu chtěl dobře předvést. Je mi líto všech fanoušků, kteří mě přijeli podpořit a jsem zklamaný, že jsem jim nedal závod, na který by mohli vzpomínat.

Nico Hülkenberg, nedokončil
Bohužel můj závod skončil brzy. Neměl jsem výkon a tým mi řekl, abych auto zastavil. Ani předtím to nebylo jednoduché, první kolo bylo náročné. Byl jsem hned za Sergiem a Adrianem, když se srazili a Sergiovo přední křídlo spadlo přímo přede mě. Já je přejel a poškodil si auto a pneumatiky. Zajel jsem do boxů a ztratil pozice.

Potom jsem byl za McLaren, kteří jeli podobnou strategii s plánem jet na měkké sadě na konci. Je to vždycky zklamání nedojet, ale už za týden zase jedeme, takže budeme brzy opět v autě. Brazílii mám rád a snad tam budeme mít lepší víkend.

Vijay Mallya, šéf týmu
Byl to pro tým den plný zklamání. Měli jsme dobrou úroveň spolehlivosti a konzistentních výkonů, takže když se přihodí něco podobného a oba vozy nedojedou, je to překvapení. Checo měl krátký závod a je to škoda, protože byl na bodech. Měl rychlost na dobrý výsledek a byl odhodlán se posunout vpřed.

Nico musel do boxů, protože se nemohl vyhnout odlomkům z nehody, ale jsme si jistí, že by bojoval o body. Bohužel ho zradil motor a budeme situaci prošetřovat. Tento výsledek komplikuje náš boj o páté místo v Poháru konstruktérů, ale nevzdáme se. Stále zbývají dva závod a jeden s dvojnásobnými body a jak dnešek ukázal - stát se může cokoliv a komukoliv.

Vytisknout

Diskuze: Prohlášení týmů po závodě v Austinu: "Nico byl asi asi příliš konzervativní"

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 03.11.2014 09:29 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Hamilton, Lewis

Hamilton v USA vyhrál další válku nervů

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

  2. GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

  3. PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

  4. KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

  6. V pátek byli v Austrálii nejrychlejší Norris a Leclerc

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud