"Naším pětiletým plánem je zdvojnásobit prodeje z jedné na dvě miliardy dolarů ročně," přiznává Haas pro Forbes. "Zhruba 50 % naší výroby se prodá ve Spojených státech a 50 % v zámoří, ale z hlediska celkového trhu se ve Státech spotřebuje 5 či 6 miliard dolarů, zatímco ve zbytku světa to je 80 miliard dolarů ročně."
Proto doufá, že "procento naší produkce, které prodáme v zámoří, se zvýší z 50 % na možná 70 %." V řeči absolutních čísel by šlo o zvýšení prodejů z 500 milionů dolarů (přes 10 miliard Kč) na 1,4 miliardy dolarů (28,3 miliardy Kč). A k tomu má pomoci právě Formule 1.
"Potřebuji proniknout nejen do Evropy a Jižní Ameriky, ale i do Číny a Asie. V těchto krajinách zažíváme těžké časy, sotva si nás všímají, a Formuli 1 mají opravdu rádi. Čína představuje obrovský trh a prodáváme tam nízké procentu, takže bychom na tento trh opravdu rádi expandovali. Myslím, že nás tam F1 opravdu může dostat, protože Číňané dají hodně na značku, občas u těch špičkových," vykresluje Haas.
Plánuje přitom otevřít další továrnu pro svůj tým také v Británii, kde chce zaměstnat dalších 250 lidí. V Americe již má potřebnou infrastrukturu: "U Stewart-Haas Racing už máme pár stovek zaměstnanců, stejně jako infrastrukturu... Máme aerodynamický tunel za 50 milionů dolarů a rozšiřujeme dílny. Příští měsíc dostavíme další budovu o 11 600 metrech čtverečních."
Formule 1 má pomoci obchodníkovi Haasovi razantně zvýšit prodeje a dostat se na nové trhy (ilustrační foto: Daimler AG)
Své obráběcí stroje chce rozšířit i mezi týmy F1, tak jako například McLaren svou elektroniku. Pokud by ostatní nakoupili u něj, pokrylo by mu to náklady na vstup do F1. V současné době již například Williams F1 v rozsáhlé míře používá produkty Haas Automation.
Majitel této společnosti si proto dobře uvědomuje význam F1: "Celkem upřímně - mohl bych utratit 100 milionů dolarů za reklamu, ale nemyslím si, že bych z ní dostal tolik, jako dostanu ve Formuli 1... Myslím, že Haas Automation perfektně sedí F1. Pokud ji spojíme s F1, stane se prémiovou značkou. A prémiová značka je svatým grálem marketingu."
Nyní intenzivně jedná s výrobci pohonných jednotek: s Ferrari, Mercedesem a Renaultem. Nejde mu přitom jen o motory, ale o technologické partnerství, při kterém by šlo o stavbu šasi. "My bychom řekli: 'Potřebujeme postavit šasi, zde jsou naše vstupy, jak jej chceme postavit - co byste nás mohli naučit?' Cílem je dostat to pak nakonec do USA, tady do Kannapolis. Řekl bych, že možná za dva roky bychom si pak postavili vlastní šasi."