DISKUZE K ČLÁNKU Proč jde Haas do F1? Chce zvýšit své prodeje o miliardu dolarů
Americký obchodník a zakladatel závodního týmu, s nímž chce od roku 2016 vstoupit do Formule 1, popsal motiv svého vstupu do královské disciplíny motorsportu - jde, jak jinak, o peníze.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Proč jde Haas do F1? Chce zvýšit své prodeje o miliardu dolarů
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel001000
(Hlasovalo 9 lidí)
18.06.2014 08:16
:) Už vidím Ferrari a Mercedes, jak je vítají s… »
» uzivatel001000
(Hlasovalo 7 lidí)
18.06.2014 11:06
Tak já bych to zas tak jednoznačně neviděl. S… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
rock
10:10 18.06.2014 37.188.235.XXXHaas No vida, chlapík, co má konkrétní vizi. A dokonce ani nečeká úspěchy okamžitě, jak vyplynulo z předchozích rozhovorů.
Pokud těch 100mega, který zmínil, je opravdu ochotnej vrazit do F1 a dělal by to každý rok, může se za pár let dostat někam na úroveň, řekněme Force India. A to by nebylo zlý.-
-
rock
08:22 19.06.2014 37.188.137.XXXVšechno je to o penězích. Virgin do toho šel s tím, že chce mít udržitelný rozpočet 40mega (a myslím, že to mělo být v USD, ale v tomhle si nejsem jistý. Ale i v euro by to bylo málo). Lotus / Caterham se pohyboval údajně někde na 70-80 mega.
Pokud by se Haas pohyboval někde okolo 100mega, tak se s těmidle týmy bude srovnávat tak maximálně 1-2 sezóny. -
-
-
-
Fanda.LH
23:35 18.06.2014 213.195.228.XXXNezlob se na mě, ale teď už žvaníš... Haas plácl něco, co nic neznamená, co nic nestojí... A ty / nejen ty už tady sníš... Takovéhle sebevědomé řeči už jsem slyšel několikrát... Lotus / Caterham do toho šel se 2mi zkušenými jezdci, Glock si myslel, že Virgin postaví tým kolem něj... Nakonec skutek utek... Pokud vím tak nějaká lepší spolupráce mezi Marušou a MCl je, podobně jako mezi FI a MCl... Auto jim nestaví a ani Haasovi ho stavět nebudou...
PS: To jeho tvrzení zní tak geniálně až úplně stupidně...
"My bychom řekli: 'Potřebujeme postavit šasi, zde jsou naše vstupy, jak jej chceme postavit - co byste nás mohli naučit?'
Myslím, že by je poslali někam do školy...-
-
Fanda.LH
11:27 19.06.2014 62.209.192.XXXJe řečeno jen co řekl a jeho přístup není jiný... A Ferrari na nějaké béčko z vysoka... Už dávno ho mít mohli, ale nikdy se o to ani nesnažili, jinak si to nelze vysvětlit...
Takže Haas něco velmi optimistického plácl, tys to vzal jako jeho přístup a už spekuluješ, že to bude B tým Ferrari...-
Prokop S.
13:57 19.06.2014 89.102.95.XXXproč by Ferrari nemohlo chtít mít pdporu ještě jednho týmu?
- RBR to s STR očividně vychází
- Ferrari je už pár let, a letos opravdu hodně, v pr*eli. Jestli to s F1 myslí vážně, musí udělat něco radikálního. Data ze dvou dalších aut by se jim náramně hodila. Mohli by jim pmáhat i v závodě.
nemusí to být zrovna Ferrari, může to být třeba i McLaren, ale u Ferrari mi to prostě sedí více
A já to neberu jako hotovou věc, že to tak prostě bude. Jen spekuluji, od toho tu ta diskuze je
-
-
-
-
-
-
-
rock
14:36 18.06.2014 37.188.235.XXXTo je samozřejmě pravda, ovšem Jordan byl na tom tak, že sezónu překlepal se "sponzory" Tiago a Narain na bočnicích a Spyker s Midlandem měli s bídou na provoz - takže ano, koupili existující funkční tým, který byl ale poslední nejméně 4 sezóny beznadějně podfinancovaný. To je pak otázka, kolik z toho vybavení a strojního zařízení se dalo použít (což je výhoda Haase, který alespoň část sám vyrábí a v dostatečné kvalitě) a kolik a co tam zůstalo za lidi, protože ta lepší sorta nepochybně dávno zdrhla na zelenější pastviny.
-
-
-
Kapor
09:35 18.06.2014 194.160.178.XXXHaas to zo vstupom do F1 pojal veľmi toporne,... ...lebo mu ušiel vlak, ktorý mu na tieto plány mohol ušetriť 3/4 nákladov, ktoré teraz musí vynaložiť, lebo v F1 už mohol dávno byť, stačilo za deravý groš kúpiť tím HRT s jazdcami aj vybavením, na konci sezóny 2012 a bolo by vymaľované. Je to na grcanie ak takýto podnikatelia sa nevedia rýchlo a dobre rozhodovať a potom na to doplácajú, lebo vstup do F1 v r. 2015 a ešte s Ferrari nič dobré neveští, lebo špičku v pohonných jednotkách bude tvoriť Mercedes a samozrejme Honda, ktorá až po homologáciu svojej pohonnej jednotky bude robiť všetko preto, aby bola minimálne na úrovni Mercedesu a kto bude mať pohonnú jednotku od Renaultu, alebo Ferrari môže mať auto aj pozlátené, nebude to stačiť. Jasne to vidíme na Red Bulle, kde už znechutili aj takého guru, ako je Adrian, ktorý odchádza do úzadia. Či sa bude venovať iným projektom, lebo v F1 už vyhorel a je bez motivácie, nik nevie, ale je totálne znechutený, lebo Renault do značnej miery zdehonestoval jeho prácu a celé úsilie pokračovať vo víťaznom ťažení Red Bullu aj v r. 2014, je ako vidieť úplne zmarené.-
uzivatel001000
11:06 18.06.2014 46.39.185.XXXTak já bych to zas tak jednoznačně neviděl. S HRT máš pravdu, mohl se dostat do F1 snadněji, ale zase, už naznačil, že to chce mít "americké". Asi by pro něj nebylo úplně výhodné kupovat stáj s vybavením, které by mu mimochodem bylo z větší části k ničemu, když se bude snažit do F1 prosadit "své" technologie a výrobky. Totéž platí o jezdcích, na co by mu byli jezdci se smlouvama, když by věděl, že s nimi stejně nebude chtít spolupracovat.
Jinak nevím odkud bereš tu jistotu, že Honda bude "samozřejmě" na špičce. Jsou to sice výborní motoráři, ale na těchto technologiích si vylámali zuby v podstatě 2 ze 3 současných výrobců pohonných jednotek pro F1. Určitě to nebude nic snadného ani pro Hondu a osobně očekávám, že budou mít ze začátku také problémy, jak výkonnostní, tak se spolehlivostí. Nevím, jak dlouho na tom pracovali, než oficiálně oznámili záměr znovu vstoupit do F1, každopádně času na vývoj nemají nijak moc.
No a na závěr k tomu Adrianovi. On už v minulosti několikrát avízoval, že ho svázaná pravidla této soutěže iritují. A to ještě o pohonných jednotkách vůbec nebyla řeč. Řekl bych, že ty jednotky neměly vliv na jeho rozhodnutí vůbec, spíš to vidím na opětovné úpravy pravidel pro aerodynamiku, které opět zmenšily prostor pro jeho kreativitu. Dřív se mohl aspoň vyřádit na těch difuzorech, výfukových plynech atp., teď už nemá ani to.-
Kapor
09:36 19.06.2014 194.160.178.XXXNemáš prehľad,... ..tým HRT nemal v svojom sídle v španielsku žiadne obrávacie centrá, ale sa jednalo čiste o montážnu halu a garáže pre F1-ky s perfektným vybavením.
Hodna sa vždy zaujímala, čo robí konkurencia a nebola zahľadená do seba, ako McLaren, Ferrari a Renault spolu s Red Bulom, ktorí si mysleli, že je pupkom sveta a zas bude v F1 ryžovať aj v tomto roku, čo sa im stalo osudným a jasne to minule povedal aj Elvis, ktorý robí poriadky v Mclarene. Preto ak ja hovorím, že Honda bude minimálne na tom tak dobre ako Mercedes, ak nie lepšie viem čo hovorím, lebo Mrcedes už nič meniť nemôže a Honda má všetko otvorené a do homologácie svojej pohonnej jednotky môže meniť, čo chce ! Ver mi, že nik nemá patent na rozum a tobôž ani frickovia v Mercedese. Inak je to nie je ich technológia, ale z ostrovov od automobilky, ktorú kúpili. Som zvedavý, či to uhádneš.
Á nakoniec máš pravdu v tom, že už v F1 to nie je pre neho taká zábava, na mladé baby nie je a tak mu Red Bull urobil centrum, kde bude môcť svoje úsilie smerovať do zmysluplných odvetví závodného športu inde,
-
-
-
uzivatel001000
08:16 18.06.2014 46.39.185.XXX:) Už vidím Ferrari a Mercedes, jak je vítají s otevřenou náručí a jsou celí žhaví jim poskytnout své know-how ohledně šasi. "Jasněéé, všechno vám řekneme, pojďte dál...."-
odin
09:18 18.06.2014 77.240.96.XXXJá to zase tak nerálně nevidím. Proč by jim to nemohli "prodávat"? Nebo, proč by třeba Mercedes nemohl úzce spolupracovat s Haasem (?) tak jako to dělají Red Bull a Toro Rosso? Něco ve stylu "farmářského týmu"? Těch možností, proč do toho s Haasem jít, ještě může být fůra...
Pokud jsi četl celý článek a také o něm trochu přemýšlel, pak ti musí být jasné, že motivace Haase v F1 není zisk titulu, ale prachy z prodeje jeho produktů po celém světě.
-
Aktuálně
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek