Frustrovaný špičkový aerodynamik Newey si již několikrát stěžoval na příliš velká omezení v pravidlech. Letos je podle něj situace ještě horší.
"Podívejte se na vylepšení, která se objevila v prvních šesti závodech. Je jich mnohem méně, než minulý rok - a většina z nich je pouze kosmetická," popisuje hlavní konstruktér Red Bullu, který po katastrofálních předsezónních testech předvedl velké zlepšení a nyní mu v šampionátu už patři dokonce druhá příčka.
"Pozorujeme detaily, jako jsou křidélka nad difuzorem [tzv. monkey seat], protože pravidla nám poskytují stále menší a menší prostor pro tvořivost," nese současnou situaci s nelibostí Newey, který se kvůli tomu v minulosti netajil touhou odejít z F1 a raději navrhovat jachty pro závody America's Cup.
Menší množství novinek zaznamenává i FIA. Jejich technický delegát Joe Bauer pro Auto Motor und Sport potvrzuje: "Nikdy dříve jsme neviděli tak málo nárazových testů."
Red Bull X1, který Adrian Newey bez jakýchkoliv omezení s potěšením navrhnul
pro hru Gran Turismo 5 pro PlayStation 3 (foto: Red Bull Racing)
Větších změny uvidíme v Kanadě, kde týmy letos poprvé kvůli charakteristice Okruhu Gillese Villeneuva nasadí své balíky pro střední přítlak. V přechozích šesti závodech jezdily s vysokým přítlakem.