Bernie Ecclestone si stěžuje na nejhorší Formuli 1 všech dob. Flavio Briatore mluví o "rozbíté byznys platformě". Zodpovědní lidé by se tedy měli zamyslet nad směřováním Formule 1 a přijít s nějakými změnami, což se teď možná právě děje. Na druhou stranu dle mnohých je změna formátu kvalifikace dalším z opatření, které mění něco, co fungovalo. Už od nadcházejícího Melbourne se můžeme těšit na nový formát. Na tom se dnes shodla Komise Formule 1 na dnešním jednání v Ženevě.
Od úvodního závodu sezony 2016 nás čeká hodinový vyřazovací trénink, které bude rozdělen do tří sekcí. Jednotlivé části budou vypadat následovně:
Q1:
- bude trvat 16 minut
- po 7 minutách vypadne nejpomalejší jezdec
- další jezdci pak budou vypadávat po 90 vteřinách
- 7 jezdců vypadne a 15 postoupí do Q2
Q2:
- bude trvat 15 minut
- po 6 minutách vypadne nejpomalejší jezdec
- další jezdci pak budou vypadávat po 90 vteřinách
- 7 jezdců vypadne a 8 postoupí do Q3
Q3:
- bude trvat 14 minut
- po 5 minutách vypadne nejpomalejší jezdec
- další jezdci pak budou vypadávat po 90 vteřinách
- 2 jezdci zbydou na finále, které bude trvat 90 vteřin
Tota změna by měla přispět k většímu provozu na trati, protože si nikdo nebude moci dovolit nejezdit. Další detaily týkající se například využitých pneumatik a jejich dalšího nasazení pro závodu ještě nejsou dořešeny.
Jedná se například i o časovému "závaží," tedy o časové penalizaci pro všechny piloty podle počtu dle mistrovských bodů. Nový systém musí ratifikovat ještě také FIA na jednání Světové rady motorsportu příští měsíc.
Člen jednoho nejmenovaného týmu ale novým návrhem moc nadšen není. "Mám trochu problém s tím, jak tato změna bude fungovat vzhledem k tomu, že gumy jsou obecně dobré pouze na jedno ostré kolo. Takže nebudeme jezdit po okruhu s neoptimálními gumami."
Kromě nového formátu kvalifikace se dnes v Ženevě řešila spousta dalších věcí, o tom ale v samostatném článku.