Tedy, alespoň to prohlásil poradce Red Bullu, Helmut Marko. Rakušana například trápí, jak moc tvrdě byl potrestán Daniel Ricciardo po problémech při zastávce v boxech v Malajsii. "Chudák Daniel neudělal nic špatně," řekl Marko pro rakouskou Servus TV.
Jen připomeňme, že Australan byl vypuštěn od mechaniků s nedotaženým kolem, za což si vysloužil nejen penalizaci během závodu, ale poté byl ještě odsunut o 10 míst na roštu GP Bahrajnu.
"Máme tu jezdecký a konstrukterský šampionát, body by se měly odečítat nám jako týmů nebo bychom měli zaplatit pokutu. V mých očích to ani nebylo nebezpečné vypuštění. Jak Daniel odjížděl, tak řekl: 'No nazdar, moje kolo je volné', a tak jsme ho zatlačili zpět. Nebylo tam žádné nebezpečí."
Na fotce: Jean Todt (modrá košile), Christian Horner (týmová košile) a Helmut Marko (bílá košile vpravo), foto: Red Bull Racing
Další markova výtka směřuje k novým a nevzhledným nosům, které můžeme vidět po změnách pravidel za účelem zvýšení bezpečnosti. Ale incident mezi Massou a Kobajašim v první zatáčce VC Austrálie ukázal, že nové nosy mohou být možná spíš nebezpečnější, protože se jeden monopost může zabořit pod druhý. Dle Marka byla i nehoda Estebana Guttiereze v Bahrajnu, kdy se po názaru Maldonada Mexičan převrátil, také způsobena novými nosy.
"Můžeme vidět, že ten nos je tak nízko, že jde i pod druhé auto, zvedne ho a to se pak převrátí. Bohužel to nemůžeme změnit během sezony, protože je to o šasi, ale musíme na to odpovědět co nejrychleji s ohledem na další sezonu. Možná bychom během toho času mohli něco udělat i s estetikou těchto nosů."
Marko řekl, že v Bahrajnu o tomto problému už mluvil s prezidentem FIA, Jeanem Todtem. "K různým problémům zaujal pozici a slíbil, že se pokusí popřemýšlet, jak by se to dalo zvládnout s požadovanými změnami."