Analýza sektorů: Jak to Hamilton v Silverstone všem natřel a kde ztrácelo Ferrari

Petr Hlawiczka, 29. června 2013, 22:30 Google+

SILVERSTONE - SEKTORY A MAXIMÁLNÍ RYCHLOSTI; Jak si vedli piloti během kvalifikace v jednotlivých sektorech a kdo dosahoval nejvyšších rychlostí?

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 01.07. 09:47) Napište svůj názor
Webber, Mark

Webber, Mark | foto: Red Bull Racing

Sdílejte článek

První sektor začíná velmi rychlou dvojicí zatáček v úseku Farm, po níž přichází prudké zpomalení ve třetí a čtvrté zatáčce. Následuje první rovinka, kde mohou využívat DRS.

Po ní brzděním do pomalé 6. a 7. zatáčky piloti najíždějí do druhého sektoru s bývalou startovní/cílovou rovinkou, adrenalinovou Copse a velmi rychlými esíčky Maggots a Becketts.

Třetí sektor začíná rovinkou Hangar Straight, na kterou FIA umístila druhou DRS zónu. Před 15. zatáčkou se měří maximální rychlosti (tzv. speed trap). Po středně rychlé Stowe a další kratší rovince se brzdí do pomalé 16 zákruty, v otevírající se 17. pak piloti postupně akcelerují na cílovou rovinku.

mapa
Mapa okruhu (zdroj: FIA)

V kvalifikaci všem ulétl Hamilton, jenž byl suverénní ve všech třech sektorech - Rosbergovi naložil 4 desetiny sekundy a oběma Red Bullům více než 6 desetin.

Lewisovi se během svého posledního kola na čerstvých středně-tvrdých pneumatikách podařilo dát dohromady své nejlepší sektory, což se v Q3 podařilo již pouze Vettelovi a Di Restovi - ten však byl nakonec diskvalifikován kvůli příliš lehkému vozu a zítra odstartuje z posledního místa.

Nejvíce si mohl v Q2 polepšit Pérez (- 0,167 s) a v Q3 Sutil (- 0,082), pokud by se jim podařilo dát dohromady ideální kolo. Mexičanovi ani Němcovi by to však k postupu na lepší příčku vzhledem k větším odstupům stejně nestačilo.

08 - sektory
Přehled nejrychlejších časů v jednotlivých sektorech (v sekundách)

Maximální rychlost byla na konci Hangar Straight naměřena Felipemu Massovi - 311,8 km/hod. Ferrari byla na rovinkách velmi rychlá, Alonso do druhého sektoru vlétl rychlostí 309,1 km/hod. Oba se však trápili s vyvážením svých vozů, novinky v posledních pěti závodech italskému týmu nefungují, což hezky ilustrují maximální rychlosti na konci druhého sektoru po výjezdu z Becketts.

Velmi dobře si v tomto ohledu vedly obě Force Indie poháněné silným motorem Mercedesu - Sutil byl na konci druhého sektoru (o 7,2 km/hod více než Alonso) i třetího sektoru vůbec nejrychlejší.

O přehršli aerodynamického přítlaku Red Bullu svědčí rychlosti při nájezdu na cílovou rovinku. Jeho vozy zde patřily mezi ty nejúspěšnější, přestože na maximálce tratily shodně 8,7 km/hod.

08 - max. rychlosti
Maximální rychlosti (v km/hod)

Marussia vsadila na opačnou strategii - dosažení vysokých rychlostí. Ve druhé tabulce je sice vysoko, výsledné časy však přes velký pokrok, který tým letos učinil, svědčí o notném aerodynamickém deficitu ve srovnání s ostatními předními týmy.

Zajímavé je, že se Lotus rozhodl pokračovat se svým DRD zařízením (více zde) a poprvé jej nasadit do závodu. Objevil se pouze na voze Räikkönen, který s ním byl dosahoval nejen nižších maximálních rychlostí než jeho týmový kolega Grosjean, ale neodrazilo se to ani na teoreticky vyšším možném přítlaku (při stejné rychlosti), protože za Francouzem zaostával i ve výsledných časech na kolo.

Vytisknout

Diskuze: Analýza sektorů: Jak to Hamilton v Silverstone všem natřel a kde ztrácelo Ferrari

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 01.07.2013 09:47 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Finále zlaté éry F1 - Villeneuve, Jones a Laffite na stupních vítězů v Rakousku 1979

Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Rozbitý vůz Sergia Peréze po srážce s vozy Haas v závodě v Monaku

FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

Pierre Gasly si po závodě pustil pusu na špacír

Po závodě jako běsnící tygr, v prohlášení už beránek - Gasly se obul do svého kolegy

Max Verstappen a Sergio Pérez určitě neměli v Monacu důvod k úsměvým (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

Předloni pole-position Leclercovi štěstí nepřinesla - bude se letos moci radovat s monackým princem z lepšího výsledku?

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

Sergio Pérez opět ukázal svou odvrácenou tvář - skončit v Q3 není určitě v jeho situaci záviděníhodné

Leclerc má třetí domácí pole-position, Verstappen skončil mimo Top 5

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Räikkönen, Kimi

Lotus poprvé nasadí pasivní zařízení pro redukci přítlaku, závodit s ním bude…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

  2. Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

  3. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

  4. Leclerc má třetí domácí pole-position, Verstappen skončil mimo Top 5

  5. GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

  6. Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud