ANALÝZA SEKTORŮ: Hamilton byl rychlejší, Bottas však předvedl čistější kolo a nejvyšší rychlost

Petr Hlawiczka, 31. října 2020, 20:30 Google+

IMOLA - ANALÝZA SEKTORŮ; Jakých časů a maximálních rychlostí dosahovali piloti v jednotlivých sektorech kvalifikace na Velkou cenu Emilia Romagna? S jakými strategiemi do ní zítra můžou nastoupit?

Počet komentářů:  54 komentářů (Poslední 01.11. 15:04) Napište svůj názor
Valtteri Bottas v Imole

Valtteri Bottas v Imole | foto: Pirelli

Sdílejte článek

Hamilton byl sice v součtu sektorů rychlejší, ty však nedokázal poskládat tak čistě, jako Bottas, jenž si vyjel 15 pole-position své kariéry. Pouze pět z nich však dokázal přetavit ve vítězství, povede se mu to i zítra?

Mercedes s půlsekundovým náskokem na nejbližší konkurenci po 74. vybojoval v F1 první řadu, Hamilton letos skončil v Q3 pokaždé první či druhý.

Čisté kolo předvedl v Q3 pouze bronzový Verstappen, pátý Ricciardo a sedmý Leclerc. Holanďan s Red Bullem skončil na třetím místě už pošesté v posledních 10 závodech.

Za zmínku rozhodně stojí skvělý výkon Gaslyho, jenž poprvé v kariéře s AlphouTauri vybojoval čtvrtou příčku v kvalifikaci, předčil tak i Albona s druhým Red Bullem. Jeho týmový kolega Kvjat postoupil do Q3 teprve podruhé v posledních 28 závodech (naposledy loni v Mexiku).

Nejlepší sektory kvalifikace v Imole

Nejlepší sektory kvalifikace v Imole | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

McLareny dnes překvapivě skončily na konci první desítky, oba piloti byli v šoku z rychlosti AlphyTauri, pro kterou jde téměř o domácí trať. Norris porazil Sainze teprve podruhé v posledních 8 velkých cenách.

Pérez, jenž je v současné době bez místa pro příští sezónu, se letos poprvé neprobil do Q3 a skončil 11. - k postupu mu stačila pouze setinka sekundy.

Nejvyšší rychlost byla naměřena Bottasovi (299,5 km/h), Ocon s Renaultem ztrácel 1,8 km/h, Vettel s Ferrari 3,4 km/h a Kvjat s Hondou 3,7 km/h.

Nejvyšší rychlosti kvalifikace v Imole

Nejvyšší rychlosti kvalifikace v Imole | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Pneumatiky a strategie
Pirelli přivezlo do Imoly C4 - C2 směsi. Nejměkčí pneumatika (C4) je o 6 desetin rychlejší než středně-tvrdá (C3), ta má o půl sekundy navrch nad tvrdou (C2).

Výběr strategií pro velkou cenu vypsanou na 63 kol není pro týmy jednoduchý, protože se zde 14 let nezávodilo a vzhledem k absenci pátečních tréninků nemají o pneumatikách moc dat. Ten jediný dnešní navíc nebyl moc reprezentativní, jelikož se závod zítra pojede odpoledne za vyšších teplot.

Strategie pro GP Emilia Romagna 2020

Strategie pro GP Emilia Romagna 2020 | zdroj: Pirelli

Dle simulací se zdá být nejrychlejší jednozastávková strategie s výměnou měkkých za středně-tvrdé pneumatiky po 28 - 30 kolech, popř. za tvrdé po 24 - 27 kolech.

Nejrychlejší dvouzastávková strategie počítá se startem na měkké směsi s přezutím na středně-tvrdou po 18 kolech a opět na měkkou po dalších 27 kolech.

Počet zbývajících sad pneumatik pro závod v Imole

Počet zbývajících sad pneumatik pro závod v Imole | zdroj: Pirelli

Vytisknout

Diskuze: ANALÝZA SEKTORŮ: Hamilton byl rychlejší, Bottas však předvedl čistější kolo a nejvyšší rychlost

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 54, poslední 01.11.2020 15:04 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 54 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Tiskovka po závodě v rakouském Štýrsku

V Silverstone to byl závodní incident, říká Rosberg. Koho favorizuje v Maďarsku?

Carlos Sainz a Charles Leclerc čekají, že skončí hned za špičkou v podobě Mercedesu a Red Bullu

Ferrari mít na vítězství v Maďarsku nebude, horší výsledek očekává i McLaren - trať mu nesedí

Mick Schumacher potřebuje zvláštní přístup ohledně závodní sedačky v kokpitu

Schumacher se konečně dočká nové závodní sedačky

McLaren je na rovinkách velmi rychlý

Nejhůře se předjíždí McLaren, posteskl si Sainz. Co je příčinou?

Alexander Albon a Lewis Hamilton v závodě v Turecku

Zničil Albonovi kariéru, tepe Marko do Hamiltona

Stoffel Vandoorne v Brazílii

Vandoorne vzpomíná na protrápené roky u McLarenu: Bylo to asi nejhorší období

Sebastian Vettel v barvách Aston Martinu

Vettel je nejdražším zaměstnancem Aston Martinu, majitel Stroll je ale spokojený i se svým synem

Kimi Räikkönen - kvalifikace v Monaku

Rozčílený Iceman roztál a zpražil vlastní tým: Musíme se zlepšit!

Fernando Alonso s Alpine A521

"Komisaři nic nedělají," zlobí se Alonso. Mění kvůli tomu svůj přístup k závodění

Valtteri Bottas po kvalifikaci v Barceloně

Blíží se Bottasův konec u Mercedesu? Wolff mu chce hledat angažmá

  • Pátek

    • 1. Trénink (11:30 - 12:30)
    • 2. Trénink (15:00 - 16:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:00 - 13:00)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. HAMILTON, 3.... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Start velké ceny

GRAFIKA: Startovní rošt v Imole - Mercedesy v 1. řadě, za nimi Verstappen s…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ferrari mít na vítězství v Maďarsku nebude, horší výsledek očekává i McLaren - trať mu nesedí

  2. Schumacher se konečně dočká nové závodní sedačky

  3. Nejhůře se předjíždí McLaren, posteskl si Sainz. Co je příčinou?

  4. Zničil Albonovi kariéru, tepe Marko do Hamiltona

  5. Vandoorne vzpomíná na protrápené roky u McLarenu: Bylo to asi nejhorší období

  6. Vettel je nejdražším zaměstnancem Aston Martinu, majitel Stroll je ale spokojený i se svým synem

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud