ANALÝZA SEKTORŮ: Hamilton byl rychlejší, Bottas však předvedl čistější kolo a nejvyšší rychlost

Petr Hlawiczka, 31. října 2020, 20:30 Google+

IMOLA - ANALÝZA SEKTORŮ; Jakých časů a maximálních rychlostí dosahovali piloti v jednotlivých sektorech kvalifikace na Velkou cenu Emilia Romagna? S jakými strategiemi do ní zítra můžou nastoupit?

Počet komentářů:  54 komentářů (Poslední 01.11. 15:04) Napište svůj názor
Valtteri Bottas v Imole

Valtteri Bottas v Imole | foto: Pirelli

Sdílejte článek

Hamilton byl sice v součtu sektorů rychlejší, ty však nedokázal poskládat tak čistě, jako Bottas, jenž si vyjel 15 pole-position své kariéry. Pouze pět z nich však dokázal přetavit ve vítězství, povede se mu to i zítra?

Mercedes s půlsekundovým náskokem na nejbližší konkurenci po 74. vybojoval v F1 první řadu, Hamilton letos skončil v Q3 pokaždé první či druhý.

Čisté kolo předvedl v Q3 pouze bronzový Verstappen, pátý Ricciardo a sedmý Leclerc. Holanďan s Red Bullem skončil na třetím místě už pošesté v posledních 10 závodech.

Za zmínku rozhodně stojí skvělý výkon Gaslyho, jenž poprvé v kariéře s AlphouTauri vybojoval čtvrtou příčku v kvalifikaci, předčil tak i Albona s druhým Red Bullem. Jeho týmový kolega Kvjat postoupil do Q3 teprve podruhé v posledních 28 závodech (naposledy loni v Mexiku).

Nejlepší sektory kvalifikace v Imole

Nejlepší sektory kvalifikace v Imole | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

McLareny dnes překvapivě skončily na konci první desítky, oba piloti byli v šoku z rychlosti AlphyTauri, pro kterou jde téměř o domácí trať. Norris porazil Sainze teprve podruhé v posledních 8 velkých cenách.

Pérez, jenž je v současné době bez místa pro příští sezónu, se letos poprvé neprobil do Q3 a skončil 11. - k postupu mu stačila pouze setinka sekundy.

Nejvyšší rychlost byla naměřena Bottasovi (299,5 km/h), Ocon s Renaultem ztrácel 1,8 km/h, Vettel s Ferrari 3,4 km/h a Kvjat s Hondou 3,7 km/h.

Nejvyšší rychlosti kvalifikace v Imole

Nejvyšší rychlosti kvalifikace v Imole | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Pneumatiky a strategie
Pirelli přivezlo do Imoly C4 - C2 směsi. Nejměkčí pneumatika (C4) je o 6 desetin rychlejší než středně-tvrdá (C3), ta má o půl sekundy navrch nad tvrdou (C2).

Výběr strategií pro velkou cenu vypsanou na 63 kol není pro týmy jednoduchý, protože se zde 14 let nezávodilo a vzhledem k absenci pátečních tréninků nemají o pneumatikách moc dat. Ten jediný dnešní navíc nebyl moc reprezentativní, jelikož se závod zítra pojede odpoledne za vyšších teplot.

Strategie pro GP Emilia Romagna 2020

Strategie pro GP Emilia Romagna 2020 | zdroj: Pirelli

Dle simulací se zdá být nejrychlejší jednozastávková strategie s výměnou měkkých za středně-tvrdé pneumatiky po 28 - 30 kolech, popř. za tvrdé po 24 - 27 kolech.

Nejrychlejší dvouzastávková strategie počítá se startem na měkké směsi s přezutím na středně-tvrdou po 18 kolech a opět na měkkou po dalších 27 kolech.

Počet zbývajících sad pneumatik pro závod v Imole

Počet zbývajících sad pneumatik pro závod v Imole | zdroj: Pirelli

Vytisknout

Diskuze: ANALÝZA SEKTORŮ: Hamilton byl rychlejší, Bottas však předvedl čistější kolo a nejvyšší rychlost

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 54, poslední 01.11.2020 15:04 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 54 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Charles Lecler a Mattia Binotto při pátečním tréninku v Sáchiru

Salo o podvodu Ferrari: Jaký byl trest a kdy bude Scuderia opět silná?

Red Bull RB16B

Red Bull ukázal nový RB16B - konečně přemožitel Mercedesu?

Xevi Pujolar a Frederic Vasseur v Barceloně

Vasseur objasňuje míru spolupráce s Ferrari, dostane letos Alfa lepší motor?

Alfa Romeo C41

Alfa Romeo ve Varšavě odhaluje nový vůz C41 + FOTO

Nikita Mazepin při sezónních testech v Maďarsku

Mazepin? Z krávy se nikdy nestane tygr, pálí Tost

Juki Cunoda v továrně AlphyTauri

Chci všechny porazit, hlásí Cunoda debutující v AlphaTauri

AlphaTauri AT02

VIDEO: AlphaTauri ukazuje svůj nový vůz AT02 - bílé ráfky a lepší motor

Změna pravidel pro rok 2021: zmenšení vertikálních příček uvnitř difuzoru

Týmy během roku 2021 získají ztracený přítlak zpět, věří technický ředitel McLarenu

Sergio Pérez v sobotním tréninku v Abú Zabí

Růžová barva z F1 možná nezmizí. BWT má jednat se dvěma týmy

Loňský Williams FW43 v upraveném zbarvení po odchodu hlavního sponzora - společnosti ROKiT

Nový vůz si v Silverstone otestoval už i Williams, FW43B ale ukáže až 5. března. Změní barvy?

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Start velké ceny

GRAFIKA: Startovní rošt v Imole - Mercedesy v 1. řadě, za nimi Verstappen s…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. VIDEO: AlphaTauri ukazuje svůj nový vůz AT02 - bílé ráfky a lepší motor

  2. Mazepin? Z krávy se nikdy nestane tygr, pálí Tost

  3. Nový vůz si v Silverstone otestoval už i Williams, FW43B ale ukáže až 5. března. Změní barvy?

  4. Týmy během roku 2021 získají ztracený přítlak zpět, věří technický ředitel McLarenu

  5. Alfa Romeo ve Varšavě odhaluje nový vůz C41 + FOTO

  6. Chci všechny porazit, hlásí Cunoda debutující v AlphaTauri

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud