FERRARI
Sebastian Vettel, 1. místo
Během Q3 jsem se cítil fantasticky, auto bylo úžasné a zlepšovalo se. V úvodním kole jsem udělal pár chyb, takže jsem se necítil úplně nejlépe, ale věděl jsem, že když zajedu čisté kolo, budu na to moci pořádně šlápnout. Zítra bude potřeba dobrý start.
"I'm surprised by the gap to Mercedes. I don't think anyone - including us - expected that"#ChineseGP #F1 pic.twitter.com/ddXHZbEClC
— Formula 1 (@F1) April 14, 2018
Kimi Räikkönen, 2. místo
Bylo to dobré kolo, ale ne dost dobré. Takže to není to, co jsem chtěl. Zítra uvidíme, co se podaří. Pokusíme se zlepšit. Potřebujeme se především vyhnout potížím a uvidíme, jak to půjde.
MERCEDES
Valtteri Bottas, 3. místo
Jsme tím rozdílem a náskokem Ferrari zaskočení. Mysleli jsme, že budeme bojovat o pole position, ale rozhodně to nebylo v našich silách. Nemohl jsem jet jinak a získat tak moc. Co se pneumatik týče možná něco málo, ale ne půl sekundy. Mají silné auto, což jde vidět v dlouhých zatáčkách, kde nám ujížděli a není tam rozdíl na rovinkách, takže my máme před sebou kus práce.
Lewis Hamilton, 4. místo
Auto bylo ok, Myslím, že tohle je jeden ze tří okruhů, kde se lehce předjíždí. Ferrari bylo na rovinkách příliš rychlé, takže to bude zajímavé. Bude tepleji a bude to výzva, uvidíme, zda s nimi budeme moci držet krok. Nevím, jestli se nám to podaří, dnes jsme o půl sekundy za nimi. V posledním závodě jsme byli rychlejší, ale udrželi nás za sebou, zítra pravděpodobně udělají to samé.
Ferrari were just too good, says Lewis#ChineseGP #F1 pic.twitter.com/usi6FQcGgQ
— Formula 1 (@F1) April 14, 2018
Toto Wolff, šéf týmu
Nečekali jsme, že bude Ferrari tak silné. Byli ale rychli celý den. Kvalifikační výkon - dali tam něco navíc a máme nad čím přemýšlet. Je to těžké, chyběla nám přilnavost. Pneumatiky mohu přestat správně fungovat, někdy jsou příliš horké nebo naopak studené. Jsou to dva extrémy jako v Bahrajnu a myslím, že je to problém s pneumatikami. Čekáme, že zítra bude teplejší počasí, takže doufám, že jsme udělali vše správě co se nastavení týče a že budeme v závodě rychlejší než Ferrari. Tady navíc není mnoho strategických možností. Pokud budeme mít rychlost, můžeme se pokusit o předjetí díky zastávkám v boxech.
RED BULL
Max Verstappen, 5. místo
Proti Mercedesu to nebylo špatné, Ferrari však bylo příliš rychlé. Oni snad našli turbo tlačítko na rovinkách, protože tam byli hodně rychlí a zároveň měli slušnou rychlost i v zatáčkách. Mají tu hodně dobré auto. V závodě by to mělo být co se maximální rychlosti týče těsnější a to snad pomůže. Musíme být pozitivní, může se stát hodně věcí a díky strategii, možná jedna či dvě zastávky - ještě pořád si nejsme jistí...
Daniel Ricciardo, 6. místo
Mechanici odvedli úžasnou práci. Rád bych se jim odměnil pole position,ale... Jsem jim moc vděčný. To co se stalo ráno bylo smutné a byli pod tlakem a navíc jsem zmeškal čas na trati. Hodně se změnil směr větru a musel jsem se za chvilku naučit spoustu věcí. Ale pro tu jsme. Byla to slušná kvalifikace a uvidíme.
It's a "very thankful" @DanielRicciardo after @RedBullRacing get him out in time for Q1 - and he ends up P6#ChineseGP #F1 pic.twitter.com/ds1kvpWwl8
— Formula 1 (@F1) April 14, 2018
Christian Horner, šéf týmu
Co zvládli mechanici je zázrak, že Danielovi připravili vůz a předělali motor - hrdinský výkon. Pomohli i mechanici Maxe, když měli příležitost, o tom je prostě týmová práce! To byl největší výsledek kvalifikace. Páté a šesté místo s tím, že jsme byli blízko Mercedesu, když Ferrari tu ukazuje úžasnou rychlost. Budeme startovat na jiných pneumatikách a strategicky to může být velmi zajímavé.
RENAULT
Nico Hülkenberg, 7. místo
Jsem spokojen, asi je to maximum, čeho jsme mohli dosáhnout. Splnili jsme cíl, což je hlavní. Mám dobrý pocit a rytmus a také vyvážení auta je dobré. Zítra to bude náročnější, první stint bude rozhodně kratší, ale máme dobrou rychlost na všech směsích, takže jsem optimistou.
Carlos Sainz jr. 9. místo
Oba vozy v první desítce, to je pozitivní. Není to stoprocentní, ale to vyřešíme. Budeme dál pracovat na zlepšení a před závodem jsem optimisticky naladěn. Je k dispozici několik strategií, takže musíme zvážit možnosti a pokusit se dojet co nejvýš.
Alan Permane, sportovní ředitel
Byla to jasná a přímá kvalifikace, jen výjimkou byl fakt, že Carlos potřeboval druhé kolo v Q1. Autu funguje dobře a má dobré vyvážení. Udělali jsme pár zlepšení co se předního křídla týče, protože přilnavost se zlepšovala a celkově je to pozitivní výsledek. Zítra bychom měli zase vidět sluníčko a vyšší teploty. Na to jsme připraveni a těšíme se.
FORCE INDIA
Sergio Pérez, 8. místo
Jsem v výsledkem spokojen. Myslím, že jsem získal maximum, moje kolo v Q3 bylo hodně dobré. Bylo to náročné kvůli větru, který se od včerejška změnil. V Q2 to bylo hodně těsné a postoupil jsem do první desítky na poslední chvíli a potom jeli jen jedno kolo - osmé místo. Jsem spokojen, že jsme tak blízko a snad tomu tak bude i nadále. Zajímavá bude strategie, protože startujeme na ultra měkkých pneumatikách a to není ideální, ale pokusíme se, aby to fungovalo. Cítím se pozitivně, každým závodem jsme blíž a blíž, více rozumíme autu a dostáváme z něj víc.
Esteban Ocon, 12. místo
Nejsem úplně spokojen, protože by byl rád výš. Ale postup dělilo jen desetina a to jsem asi ztratil v poslední zatáčce, kde jsem udělal malou chybu. Ale ukazuje to, jak je střed pole vyrovnaný. Je to škoda, ale pozitivní je, že si mohu zvolit pneumatiky. Cílem jsou body.
Robert Fernley, zástupce šéfa týmu
Vypadá to, že jsme tu konkurenceschopnější a pokračujeme ve zlepšování z Bahrajnu. Myslím, že výsledek odráží, jak si stojíme. Tým tvrdě pracuje na zlepšení auta a vidíme výsledky toho úsilí. Sergiovo kolo v Q3 bylo výborné a osmé místo dává dobrou šanci získat body. Esteban jel vyrovnaně se Sergiem po celý víkend, ale měl smůlu a do Q3 se nedostal. Ale to mu dává volnost při výběru pneumatik a to může být výhodou.
HAAS
Romain Grosjean, 10. místo
Ráno jsme měli problém s brzdami. Tým odvedl skvělou práci, že dal auto dohromady. Hodně jsme změnili nastavení a cítil jsem se lépe. Takže jsem spokojen. Byl jsem rád, že jsem se dostal do Q3 i když výsledné umístění není ideální. V posledním kole chyběla přilnavost a musíme se podívat na to proč. Klíčem bude zítra první stint. Startujeme na ultra měkkých a za námi budou na lepší měkké sadě. Ale s tím se dá pracovat.
Kevin Magnussen, 11. místo
Je to zklamání nepostoupit, ale měl jsem špatné najížděcí kolo a s pneumatikami je to tu náročné. Pokud je nezahřejete správné, hodně ztratíte. Navíc to nebylo perfektní kolo a myslím, že to není tak zlé. Máme volnost ve výběru pneumatik a auto je dobré. Může to být dobrý závod a jsem si jist, že body jsou možné.
Günther Steiner, šéf týmu
Bylo to dobré. Jsme v dobré pozici získat zítra body a pokud je místo, kde se chcete kvalifikovat, je to jedenácté. A to máme s Kevinem. Byli jsme rádi, že Romain se dostal do kvalifikaci po potížích v tréninku a tým odvedl dobru práci. A dostali jsme se do první desítky, takže se těším a myslím, že máme šanci s oběma auty získat letos poprvé body.
MCLAREN
Fernando Alonso, 13. místo
Dnes to nebylo dostatečné, ale s výsledkem jsem celkem spokojen. Jedenácté místo v Austrálii, a potom třinácté v Bahrajnu a zde. Mít možnost volby pneumatik pro nás může být výhodou, obzvlášť, pokud nevyužijeme ultra měkké, které se hodně opotřebovávají. Snad opět získáme body, kvalifikační rychlost není dost dobrá, musíme se podívat na to, proč. Opotřebení pneumatik bude zítra velké a bude větší teplo a slunečno. Správná strategie, zastávka v boxech v pravou chvíli může hrát velkou roli. Je to na nás, ale body je možné získat. Po pár závodech jsme pár našich problému identifikovali. Jsme pomalejší na rovinkách. Tam je možnost získat a zlepšit se.
Stoffel Vandoorne, 14. místo
Výsledek je pochopitelně zklamáním, ale vlastně jsme jej víceméně očekávali. V tuto chvíli to tak je, od začátku sezóny jsme v kvalifikaci na těchto místech, takže musíme zapracovat na zlepšení. Pozitivní je, že závodní simulace v pátek vypadala velmi slibně, také máme volbu pneumatik, což vypadá, že tu bude hodně důležité a vyšší teploty nám zítra přijdou vhod kvůli opotřebení, protože většina před námi bude na ultra měkké sadě. Máme ambice a využijeme každou příležitost, žádné chyby a může to být dobrý závod.
Eric Boullier, závodní ředitel
Vzhledem k tomu, že nebyl od Bahrajnu moc čas, velké zlepšení se nedá čekat. Samozřejmě pracujeme za zlepšení kvalifikace, ale to chce čas. Nedají se čekat zázraky přes noc, ale věříme, že naše příprava a analýzy pomohou, navíc naše závodní rychlost lépe odráží náš pravý výkon. Důležitý je závod a na to se zaměřujeme. Klíčová bude strategie a volba pneumatik může být výhodou. Cílem je zisk bodů.
TORO ROSSO
Brendon Hartley, 15. místo
Včera jsme měli problém s mým autem, ale přes noc jsme to vyřešili. Oba se tu v porovnání s Bahrajnem trápíme. Je to z několika důvodů. Teplota je tu jiná a hodně fouká. V Melbourne jsme viděli, že vítr nám nevyhovuje. V Bahrajnu jsme byli silnější a musíme přijít na to, proč je to tady jiné. Ale také to ukazuje, jak je střed pole vyrovnaný. Dá se tu předjíždět a bude tepleji, v závodě se vše může rychle změnit a jsem pozitivní, že můžeme získat body. Celkově jsem spokojen s tím, jakou práci jsem dnes odvedl.
Pierre Gasly, 17. místo
Bylo to těžké. Včera pozitivní výsledek, ale změnili jsme pár věcí a od rána jsem se trápil. Nebylo moc času si pohrát s nastavením před kvalifikací a nakonec to bylo náročné. Stále se učím a myslím, že co se opotřebení týče vypadaly včera simulace dobře, což je pozitivní. Musíme najít způsob se probojovat a snad pochopíme, co se pokazilo a zase najdeme rychlost. Včera jsem měl problém s přední částí, dnes zadní.
After P5 in Bahrain, it's back down to earth for Pierre Gasly. He'll start the #ChineseGP in 17th pic.twitter.com/eQpzMJtwHP
— Formula 1 (@F1) April 14, 2018
James Key, technický ředitel
Byl to zatím náročnější víkend, než jsme čekali. Věděli jsme, že nám tento okruh nesedne jako Bahrajn, ale věřili jsme v lepší výkon. Vítr a chladno nám nepomáhají a máme problém najít správné vyvážení. I když je to stejné pro všechny, Pierre se s tím trápil a nedostal se z Q1. Na to se musíme pořádně podívat. Brendon postoupil, ale nezlepšil se tak, jak bychom si přáli a musíme si přiznat, že to je odraz našeho aktuálního výkonu. Budeme doufat v lepší počasí a snad se probojujeme. Celkově to je zklamání a musíme se podívat, co mělo tak negativní vliv na náš výkon.
WILLIAMS
Sergej Sirotkin, 16. místo
Byli jsme blízko Q2 a od Bahrajnu jsme se zlepšili. Myslím, že jsme i přes víkend odvedli dobrou práci a ráno byli desátí. To je skvělé, když vezmeme v úvahu, jak na tom nyní jsme. I první kolo v Q1 bylo slušné. Nemyslím, že jsem dostal z vozu maximum v tom druhém a tam můžeme je šance najít nějaký čas. Možná ne tolik, jako ostatní, protože první kolo bylo lepší než většiny ostatních, ale i tak jsme mohli podle mého získat víc a dostat se do Q2. Je mi to líto, ale na druhou stranu se krok po kroku posouváme vpřed.
Lance Stroll, 18. místo
Bylo to náročné a oba vozy vypadli v první části. Abych byl upřímný, nejsem spokojen, ale celý víkend se trápíme a včera jsem dostal hodiny. Zkoušíme různé nastavení kvůli trápení v Bahrajnu a vlastně jsem nedal všechno dohromady, ale jsem rád, že jsme kousek blíž. Není to tak dobré jako v Austrálii, ale o něco lepší než v Bahrajnu. Zítra je další den a možné je všechno.
Paddy Lowe, technický ředitel
Tým odvedl dobrou práci a zlepšili jsme se v porovnání s Bahrajnem. Proto je zklamání, že jsme alespoň jedno auto nedostali do Q2, což vypadalo reálně, když se podíváme na rychlost z tréninku. Ale oba jezdci odvedli dobrou práci a soustředíme se nyní na závod, kde budou podmínky na trati jiné než dnes.
SAUBER
Charles Leclerc, 19. místo
Celkově jsem spokojen. I když mě malá chybka stála čas, je tohle první kvalifikace, kdy jsem spokojen se svým výkonem. Zatím naše závodní rychlost vypadá lépe než kvalifikační, takže uvidíme, jak to zítra proběhne.
Marcus Ericsson, 20. místo
Nebylo to nejlepší. Věděli jsme, že dostat se do Q2 bude těžké, protože se na ultra měkkých pneumatikách trošku trápíme, moje kolo vypadalo dobře, než jsem ke konci zablokoval kola. Závodní rychlost je dobrá, což je povzbudivé a těším se, že budu moci bojovat a udělat maximum.