Webberovi se nastavitelné křídlo nelíbí: Co se bude dít v Eau Rouge?

PH, 23. března 2011, 11:30 Google+

Mark Webber dnes pro Autosport kritizoval novinku letošní sezóny - nastavitelné zadní křídlo. Krom zbytečné práce v kokpitu se obává i o bezpečnost.

Počet komentářů:  13 komentářů (Poslední 23.03. 18:53) Napište svůj názor
Red Bull

Red Bull | foto: Red Bull Racing

Sdílejte článek

Sebastian Vettel dokonce pohrozil stávkou pilotů, pokud budou existovat vážné obavy o bezpečnost v F1 kvůli nastavitelnému zadnímu křídlu (DRS) a KERSu. Piloti o tom již během testů v Barceloně hovořili se zástupcem FIA.

"Měli jsme setkání GPDA [Asociace pilotů velkých cen] v Barceloně s Charliem [Whitingem], já jsem z něj před koncem odešel, protože se věci probíraly neustále dookola, jak se to může stát v místnosti zaplněné 30 lidmi.

Moc nerozumím tomu, proč musíme to křídlo používat po celou dobu v kvalifikaci. Bylo zavedeno pro usnadnění předjíždění, takže společně s KERSem, který se podobá F-kanálu, protože jej musíte aktivovat co nejdříve, děláme spoustu věcí, je to skoro jako neustále potřásání hlavou a masírování břicha. Jezdil jsem po Monaku ve voze F3000, kde jste měli řadicí páku, také věci jsou fajn. Všichni dokážeme jezdit s jednou rukou, byly však přidány věci, jež jsou trochu divné," říká Webber.

webber

"Snažíte se zajet fenomenální kvalifikační kolo, ale přitom mačkáte ta tlačítka - a všichni dělají to stejné, tak jaká z toho plyne výhoda? Všichni jsme dostatečně chytří na to, abychom věděli, že musíme co nejdříve zmáčknout tlačítko. Všichni máme tyto systémy a týmy nejsou hloupé.

V kvalifikaci je to rozptylování navíc a zátěž, kterou opravdu nepotřebujeme. Nijak to nepomáhá ani vylepšit show - je to další část, v níž se snažíte zajet co nejrychlejší kolo, ale všichni mají ty stejné nástroje k dosažení toho kola, proč tedy zatěžovat pilota? Opravdu tím nic nezískáváme."

A co využívání zadního křídla v závodech? "To je jiný příběh. KERS je opět trochu frustrující, protože ho mají všichni. Nikdo nebude mít v žádném místě velkou výhodu. Po startu vyrazíte a jedete, pak si ale musíte hledět, jak KERS využíváte. Díváte se dolů na displej, kolik jste ho vypotřebovali, a pak musíte také sledovat křídlo, když překročíte čáru. To jsou věci, které se musíme před závodem naučit."

redbull

Je to horší než loňské F-kanály? "Ano, myslím, že jo. Měli jsme pouze jednu věc. Na této úrovni máme rádi výzvy, všichni piloti je mají rádi. Když je ale mají všichni, jaká plyne výhoda z toho, že to zkomplikujeme? A navíc, jezdit například po Singapuru a zkoušet využívat všechna ta tlačítka...

Podle Australského pilota problém nastane i při předjíždění pilotů jedoucích o kolo zpět: "Určitě bych nechtěl po předjetí někoho pomalého, aby na mě na rovince zaútočil zpět rychlostí o 10 km/h vyšší. Nechápu, proč by to měli využívat - to už pak také můžeme zrušit modré vlajky. Pokud vás znovu předjede, pak závodíme o pozice.

Musíme poznat, jak moc bude zadní křídlo dobré pro závodění. Myslím, že to jako nástroj může fungovat. Nezapomínejte ale, že musím měnit rozložení brzdného účinku, přenos oleje atd."

eau_rouge
Zatáčka "Eau Rouge" na belgickém okruhu ve Spa

Webber dále poukazuje na to, že aktivace zadního křídla v rychlých zatáčkách může být riskantní: "Když se podíváte na Eau Rouge ve Spa - proto jsem hovořil o kvalifikaci - proč nevyužívat stejná místa, jako v závodě - na rovinkách? Dělají to všichni, je to jednoduché. Pokud tak vezmete Eau Rouge, Copse či Becketts - nezlepšuje to situaci. Musíme pak více odhadovat.

Víme, že týmy se vším tlačí až na limit a není to dobré otevírat jim v tomto dveře. Bylo to zamýšleno pro závodění, nevidím tedy důvod, proč bychom měli zkoušet průjezd Eau Rouge s otevřeným zadním křídlem. Zkoušeli jsme to s F-kanálem, bylo to na hraně a Charlie tím vůbec nebyl nadšený."

Vytisknout

Diskuze: Webberovi se nastavitelné křídlo nelíbí: Co se bude dít v Eau Rouge?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 13, poslední 23.03.2011 18:53 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 13 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Carlos Sainz v závodě v Kanadě

Ve druhém tréninku nejrychlejší Sainz před Hamiltonem a Norrisem

Valtteri Bottas v kvalifikaci v Ázerbájdžánu

První trénink v Silverstone s minimálním provozem. Nejrychlejší Bottas před Hamiltonem

Lewis Hamilton s Mercedesem W13 v Miami

"Hamilton může v Silverstone vyhrát i s pomalejším vozem," myslí si Wolff

Start závodu v Abú Zabí 2021

"Masi udělal v Abú Zabí jen jednu chybu," vrací se Horner k rozhodující bitvě roku 2021

Alexander Albon s Williamsem FW44 během kvalifikace v Baku

Williams neví, jak napravit slabou stránku svého vozu. Alfa Romeo už nebude omezena nedostatkem dílů

Max Verstappen s Red Bullem RB18 v Baku

Red Bull se obává rychlosti Mercedesu v Silverstone, na rozdíl od něj nic velkého nechystá

Esteban Ocon věří v další posun vpřed

Alpine chystá pro Silverstone velké vylepšení, Mercedes bude při experimentech s nastavením opatrnější

Max Verstappen v kvalifikaci v Ázerbájdžánu

Podle Webbera bude dominance Red Bullu pokračovat. Ferrari nevěří

Pierre Gasly bude působit v F1 i příští rok

Gasly má na další rok zajištěné místo

Daniel Ricciardo s McLarenem MCL36 během kvalifikace v Ázerbájdžánu

McLaren letos už žádná větší vylepšení vozu MCL36 nechystá

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Domenicali, Stefano

Domenicali: Kritizovat pneumatiky je k ničemu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Masi udělal v Abú Zabí jen jednu chybu," vrací se Horner k rozhodující bitvě roku 2021

  2. Alpine chystá pro Silverstone velké vylepšení, Mercedes bude při experimentech s nastavením opatrnější

  3. Podle Webbera bude dominance Red Bullu pokračovat. Ferrari nevěří

  4. Williams neví, jak napravit slabou stránku svého vozu. Alfa Romeo už nebude omezena nedostatkem dílů

  5. Ve druhém tréninku nejrychlejší Sainz před Hamiltonem a Norrisem

  6. První trénink v Silverstone s minimálním provozem. Nejrychlejší Bottas před Hamiltonem

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud