Kvalifikace v Melbourne: Kdo zrychlil ve srovnání s minulým rokem nejvíce?

Petr Hlawiczka, 29. března 2017, 06:40 Google+

První kvalifikace sezóny 2017 je za námi. Jak si v ní vedly týmy ve srovnání s tou loňskou? Kdo za uplynulý rok zrychlil nejvíce a kdo udělal naopak nejmenší pokrok? Srovnali jsme nejrychlejší sektory všech týmů.

Počet komentářů:  4 komentáře (Poslední 29.03. 13:59) Napište svůj názor
Start Velké ceny Austrálie 2017

Start Velké ceny Austrálie 2017 | foto: Pirelli

Sdílejte článek

Lewis Hamilton s Mercedes získal i letos pole-position, když dosáhl o 1,6 sekundy rychlejšího času než loni. To pro mnohé bylo proklamovaném zrychlení o pět vteřin zklamáním, je důležité si ale uvědomit dvě věci:


1) Melbourne není klasickým závodním okruhem, proto je také brzy na ukvapené závěry o upadající podívané či nedostatku předjíždění - to zde bylo vždy dost obtížné;
2) Pneumatiky Pirelli mají novou konstrukci i směsi - jsou trvanlivější (Kvjat v závodě na ultra-měkké zvládl 34 z celkových 57 kol) a nedochází k tak silnému pogumování dráhy a zrychlování v průběhu víkendu.

Zatímco loni týmy již měly rozsáhlé zkušenosti s předchozí konstrukcí monopostů, tak letos na počátku v poznávání nové generace vozů postavených po velkých změnách v pravidlech. Během sezóny zrychlí o další 1,5 - 2 sekundy.

Porovnání nejrychlejších sektorů letošní kvalifikace s loňskou

Porovnání nejrychlejších sektorů letošní kvalifikace s loňskou | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Ze srovnání je patrné, že nejvíce se proti loňsku zlepšil Haas: Grosjean loni na Hamiltona ztrácel 2,8 sekundy, Grosjean letos zaostal pouze o 1,9 s - na Mercedes tedy americký tým stáhl dle součtu nejrychlejších sektorů 9 desetin sekundy poté, co letos zaznamenal o 2,545 s lepší čas než loni. Francouz tak místo z 19. pozice do velké ceny startoval z výborného 6. místa. Americký tým těží také ze znatelného pokroku, který dosáhlo se svou pohonnou jednotkou Ferrari.

Druhé největší zlepšení pozorujeme u Renaultu, jenž proti loňsku zrychlil o 2,369 sekundy. Palmer loni vybojoval 14. pozici na roštu, když na Hamiltona v Q2 ztratil tři sekundy, Hülkenberg letos obsadil 12. příčku poté, co byl v prostřední části pomalejší o 1,84 s.

img-responsive

Haas s novým motorem Ferrari letos udělal největší pokrok | foto: Haas F1 Team

Mistrovské Stříbrné šípy se zlepšily o 1,666 s, Ferrari jejich ztrátu stáhlo relativně o 0,556 s. V závodě však bylo jejich tempo lepší, Mercedesy překvapily hlavně větším opotřebením pneumatik a horší konkurenceschopností na ultra-měkké směsi.

Nejmenší pokrok pozorujeme u Force Indie, která loni obsadila v šampionátu výbornou čtvrtou pozici, a u McLarenu. Ten se oproti loňsku dokázal zlepšit jen o 0,686 sekundy, což je výrazně pod průměrem všech týmů (1,542 s). V závodě pak byl pomalejší než Sauber, což jde zejména na vrub pohonné jednotky. Honda kvůli obavám o spolehlivost jezdí s nižším výkonem, oproti konkurenci ji trápí i vysoká spotřeba. Novou verzi připravuje až pro Monako, zázrak z Japonska však ani letos nelze očekávat.

Srovnání maximálních rychlostí (v km/h) rychlostí letošní a loňské kvalifikace v Melbourne

Srovnání maximálních rychlostí (v km/h) rychlostí letošní a loňské kvalifikace v Melbourne | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Zajímavý je také pohled na maximální rychlosti, které letos v Melbourne (na tzv. speed trapu) v důsledku nárůstu odboru nové generace monopostů poklesly průměrně o 1,5 km/h.

Největší propad je patrný u Sauberu: 5,3 km/h, což je dáno pohonnou jednotkou - švýcarský tým jako jediný nastupuje s loňským agregátem Ferrari, který již nebude vylepšován.  Druhá největší změna k horšímu je patrná u McLarenu (- 3,8 km/h).

První tři příčky patří naopak vozům poháněným Renaultem - kromě továrního týmu (+ 4,8 km/h) jde o Toro Rosso (+ 1,4 km/h) a Red Bull (+ 1 km/h). Z toho je vidět, že ve Viry dosáhly v oblasti výkonu pokroku - na nejlepší Mercedes a Ferrari to však stále nestačí. Novou specifikaci plánují až pro Velkou cenu Kanady, Red Bull s mistrovskými ambicemi si tedy bude muset na zlepšení své konkurenceschopnosti ještě chvíli počkat.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Kvalifikace v Melbourne: Kdo zrychlil ve srovnání s minulým rokem nejvíce?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 4, poslední 29.03.2017 13:59 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 4 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Robert Kubica při posezónních testech v Abú Zabí

Kubica si pochvaluje načasování změn pro rok 2019. Splní očekávání? "Vůbec se toho nebojím," ujišťuje

Carlos Sainz během testování pneumatik v Abú Zabí

Nový mladý lídr McLarenu podobnou rivalitu jako s Verstappenem nečeká, cítí se být silný

Sebastian Vettel během posledních testů v Abú Zabí

Ferrari musí podle Vettela řešit svou rychlost v "příliš mnoha závodech"

Kimi Räikkönen je po prvním testu se Sauberem spokojen

Räikkönen: Sauber má vše potřebné pro to, aby v roce 2019 postavil skvělé auto

Pohonná jednotka Mercedesu

Vývoj nové pohonné jednotky Mercedesu neprobíhá podle plánu, přiznává Wolff

Stoffel Vandoorne ve Velké ceně Abú Zabí

"Mých nejlepších závodů s McLarenem si nikdo ani nevšimnul," stěžuje si Vandoorne

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. RÄ... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Kimi Räikkönen po závodě v Austrálii

Nahraďte Räikkönena Giovinazzim, doporučuje bývalý šéf Ferrari

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Vývoj nové pohonné jednotky Mercedesu neprobíhá podle plánu, přiznává Wolff

  2. Hamilton poráží Verstappena - šéfové týmů volili nejlepší piloty za rok 2018

  3. Ferrari musí podle Vettela řešit svou rychlost v "příliš mnoha závodech"

  4. Nový mladý lídr McLarenu podobnou rivalitu jako s Verstappenem nečeká, cítí se být silný

  5. "Mých nejlepších závodů s McLarenem si nikdo ani nevšimnul," stěžuje si Vandoorne

  6. Kubica si pochvaluje načasování změn pro rok 2019. Splní očekávání? "Vůbec se toho nebojím," ujišťuje

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud