Kvalifikace v Melbourne: Kdo zrychlil ve srovnání s minulým rokem nejvíce?

Petr Hlawiczka, 29. března 2017, 06:40 Google+

První kvalifikace sezóny 2017 je za námi. Jak si v ní vedly týmy ve srovnání s tou loňskou? Kdo za uplynulý rok zrychlil nejvíce a kdo udělal naopak nejmenší pokrok? Srovnali jsme nejrychlejší sektory všech týmů.

Počet komentářů:  4 komentáře (Poslední 29.03. 13:59) Napište svůj názor
Start Velké ceny Austrálie 2017

Start Velké ceny Austrálie 2017 | foto: Pirelli

Sdílejte článek

Lewis Hamilton s Mercedes získal i letos pole-position, když dosáhl o 1,6 sekundy rychlejšího času než loni. To pro mnohé bylo proklamovaném zrychlení o pět vteřin zklamáním, je důležité si ale uvědomit dvě věci:


1) Melbourne není klasickým závodním okruhem, proto je také brzy na ukvapené závěry o upadající podívané či nedostatku předjíždění - to zde bylo vždy dost obtížné;
2) Pneumatiky Pirelli mají novou konstrukci i směsi - jsou trvanlivější (Kvjat v závodě na ultra-měkké zvládl 34 z celkových 57 kol) a nedochází k tak silnému pogumování dráhy a zrychlování v průběhu víkendu.

Zatímco loni týmy již měly rozsáhlé zkušenosti s předchozí konstrukcí monopostů, tak letos na počátku v poznávání nové generace vozů postavených po velkých změnách v pravidlech. Během sezóny zrychlí o další 1,5 - 2 sekundy.

Porovnání nejrychlejších sektorů letošní kvalifikace s loňskou

Porovnání nejrychlejších sektorů letošní kvalifikace s loňskou | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Ze srovnání je patrné, že nejvíce se proti loňsku zlepšil Haas: Grosjean loni na Hamiltona ztrácel 2,8 sekundy, Grosjean letos zaostal pouze o 1,9 s - na Mercedes tedy americký tým stáhl dle součtu nejrychlejších sektorů 9 desetin sekundy poté, co letos zaznamenal o 2,545 s lepší čas než loni. Francouz tak místo z 19. pozice do velké ceny startoval z výborného 6. místa. Americký tým těží také ze znatelného pokroku, který dosáhlo se svou pohonnou jednotkou Ferrari.

Druhé největší zlepšení pozorujeme u Renaultu, jenž proti loňsku zrychlil o 2,369 sekundy. Palmer loni vybojoval 14. pozici na roštu, když na Hamiltona v Q2 ztratil tři sekundy, Hülkenberg letos obsadil 12. příčku poté, co byl v prostřední části pomalejší o 1,84 s.

img-responsive

Haas s novým motorem Ferrari letos udělal největší pokrok | foto: Haas F1 Team

Mistrovské Stříbrné šípy se zlepšily o 1,666 s, Ferrari jejich ztrátu stáhlo relativně o 0,556 s. V závodě však bylo jejich tempo lepší, Mercedesy překvapily hlavně větším opotřebením pneumatik a horší konkurenceschopností na ultra-měkké směsi.

Nejmenší pokrok pozorujeme u Force Indie, která loni obsadila v šampionátu výbornou čtvrtou pozici, a u McLarenu. Ten se oproti loňsku dokázal zlepšit jen o 0,686 sekundy, což je výrazně pod průměrem všech týmů (1,542 s). V závodě pak byl pomalejší než Sauber, což jde zejména na vrub pohonné jednotky. Honda kvůli obavám o spolehlivost jezdí s nižším výkonem, oproti konkurenci ji trápí i vysoká spotřeba. Novou verzi připravuje až pro Monako, zázrak z Japonska však ani letos nelze očekávat.

Srovnání maximálních rychlostí (v km/h) rychlostí letošní a loňské kvalifikace v Melbourne

Srovnání maximálních rychlostí (v km/h) rychlostí letošní a loňské kvalifikace v Melbourne | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Zajímavý je také pohled na maximální rychlosti, které letos v Melbourne (na tzv. speed trapu) v důsledku nárůstu odboru nové generace monopostů poklesly průměrně o 1,5 km/h.

Největší propad je patrný u Sauberu: 5,3 km/h, což je dáno pohonnou jednotkou - švýcarský tým jako jediný nastupuje s loňským agregátem Ferrari, který již nebude vylepšován.  Druhá největší změna k horšímu je patrná u McLarenu (- 3,8 km/h).

První tři příčky patří naopak vozům poháněným Renaultem - kromě továrního týmu (+ 4,8 km/h) jde o Toro Rosso (+ 1,4 km/h) a Red Bull (+ 1 km/h). Z toho je vidět, že ve Viry dosáhly v oblasti výkonu pokroku - na nejlepší Mercedes a Ferrari to však stále nestačí. Novou specifikaci plánují až pro Velkou cenu Kanady, Red Bull s mistrovskými ambicemi si tedy bude muset na zlepšení své konkurenceschopnosti ještě chvíli počkat.

Vytisknout

Diskuze: Kvalifikace v Melbourne: Kdo zrychlil ve srovnání s minulým rokem nejvíce?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 4, poslední 29.03.2017 13:59 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 4 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Kimi Räikkönen po závodě v Austrálii

Nahraďte Räikkönena Giovinazzim, doporučuje bývalý šéf Ferrari

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud