Po jeho krátkém nasazení v minulé sezóně se letos týmy (v rámci FOTA) gentlemansky dohodly, že jej nebudou využívat, byť by jeho nasazení bylo zcela v souladu s letošními technickými předpisy.
Tento systém se určitě vrátí v roce 2013, kdy začne monoposty Formule 1 pohánět zcela nový motor (předběžně se hovoří o 1,5 l bi-turbu s přímým vstřikem a výkonem kolem 700 koní).
Zavedení KERSu již od příštího roku podporují Ferrari, Renault a Williams. Prezident FIA Jean Todt včera rovněž přiznal, že se vážně zasadí o jeho brzký návrat. Podle něj je důležitou součástí F1, která by měla být "poslem nových technologií."
Se svou nabídkou dle posledních zpráv přispěchala i britská společnost Flybrid Systems, kterou v roce 2007 založili původní inženýři závodního týmu Renaultu a která se tímto uchází o místo nezávislého dodavatele KERSu pro F1.
Loňský setrvačníkový KERS Flybridu: 60 tis. ot./min, 82 koní navíc, 400 kJ využitelné energie, 25 kg, celkový objem: 13 l
Ferrari s Renaultem již minulý týden na schůzce FOTA prohlásili, že by byli také schopni levně (tj. do 1 milionu Eur) dodávat tento systém. Williams je se svým setrvačníkovým systémem již také připraven.
Týmy o zavedení KERSu od příštího roku budou jednat tento víkend v Barceloně.