Velká cena Abú Zabí odstartuje v sedmnáct hodin místního času, tedy v tradičních čtrnáct hodin, kdy jsou evropští diváci zvyklí usedat k televizorům.
Pořadatelé závěrečného podniku šampionátu však přichystali i další novinky. "Jsme pyšní na boxovou uličku, která je v tunelu pod tratí, kryté tribuny nebo hotel Yas," řekl výkonný ředitel okruhu Yas Marina Richard Cregan v rozhovoru pro server Autosportu. VIP hosté budou moci celé dění sledovat ze šedesát metrů vysoké Sluneční věže, plně zásobované sluneční energií, která poskytne luxusní přehled o celém okruhu. Není divu, že závod je již několik dní vyprodaný.
Výstavný okruh z dílny věhlasného německého stavitele závodních tratí Hermanna Tilkeho se může pochlubit ohromující architekturou. Část trati například prochází pětihvězdičkovým hotelem Yas.
Supermoderní okruh v Abú Zabí však bude zřejmě záludnější než jiné trati představené v šampionátu v posledních letech. Nemá totiž rozsáhlé únikové zóny jako většina ostatních nových okruhů. Bývalý skotský pilot David Coulthard upozornil, že v Abú Zabí je potřeba jezdit s velkým respektem, podobně jako ve Spa nebo Suzuce.
"Trať mi připadá spíš jako městská, to mě překvapilo. Nové okruhy obvykle mají obrovské únikové zóny, ale v Abú Zabí to tak není. Úniky jsou malé, ale kolem trati jsou speciální bezpečnostní bariéry," popsal Coulthard, podle něhož si na to budou piloti stěžovat.
"Jsou zvyklí na velké únikové zóny. A když ty někde chybějí, je zle, jako třeba v Suzuce. To pak děti létají do bariér," připomněl množství havárií na náročném okruhu Velké ceny Japonska i převážně nízký věk pilotů. "Ale myslím, že v F1 něco takového potřebujeme. Jezdci si musejí zachovat respekt k autu. Když ho mít nebudou, přijde trest," řekl bývalý pilot agentuře Reuters.
Další z bývalých jezdců, Brit Martin Brundle s ním souhlasí. "V Suzuce to bylo těžké a právě tam se ukázalo, kdo skutečně umí. V Abú Zabí to bude podobné. Uděláte chybu a jste ve zdi. Tady nejsou únikové zóny jako parkoviště u supermarketu," prohlásil Brundle.
Výzvu představuje i výjezd z boxů vedoucí úzkým tmavým tunelem pod tratí. "Je to výzva, ale současně je to i trochu hloupé. Kdyby tam došlo k nehodě, může to boxovou uličku klidně zablokovat," všiml si Coulthard.