Ferrari na úvod v Monaku nejrychlejší. Mercedes nasadil velké vylepšení, McLaren v nových barvách

Petr Hlawiczka, 26. května 2023, 15:00 Google+

MONTE CARLO - 1. TRÉNINK; Po nucené přestávce zapříčiněné záplavami v Itálii a neuskutečněné GP Emilia Romagna se týmy přesunuly rovnou do Monaka, kde se v pátek jel první trénink.

Počet komentářů:  5 komentářů (Poslední 26.05. 15:37) Napište svůj názor
Monacký přístav

Monacký přístav | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Na nejpomalejší okruh kalendáře přivezlo Pirelli ty nejměkčí směsi ze své nabídky (C3 - C5), aby vozy měly co nejlepší přilnavost. Opotřebení zde nebývá problém, během velké ceny si většina pilotů obvykle s přehledem vystačí s jedinou zastávkou. Teplota vzduchu ve 13:30 dosahovala 26 °C, asfalt byl sluncem rozehřátý na 47 °C.

Na trať jako první vyrazil druhý muž šampionátu Pérez, hned jej následovalo dalších 19 monopostů. Největší pozornost budí Mercedes s novým aerodynamickým balíkem: zahodil své ultra-úzké bočnice a nasadil klasickou verzi inspirovanou tvary Red Bullu. Kvůli rozsahu přestavby se zcela novým předním zavěšením někteří inovovaný vůz označují jako W14-B.

"Nepůjde o žádný zázračný díl - z mé zkušenosti takové v našem sportu neexistují. Doufám, že našim pilotům poskytnou stabilnější a předvídatelnější platformu. Pak na tom budeme moci v dalších týdnech a měsících stavět," popisuje šéf týmu Toto Wolff.

Nové bočnice Mercedesu

Nové bočnice Mercedesu | zdroj: Getty Images

Piloti se ihned vrhli do měřených kol, domácí Leclerc se po 5 min dostal na 1:15,931 min, zatímco Pérez si stěžoval na potíže se spojkou a zmizel v boxech, nad ovladatelností svého Red Bullu lamentoval také úřadující šampion Verstappen.

Novinky po delší pauze nasadily i další týmy, byť Monako není nejlepším okruhem pro jejich otestování. McLaren nastoupil v nových barvách určených pouze pro tento závod: černou barvu nahradila bílá. Připomíná tři různá zbarvení, které tento víkend používá v americkém Indy 500 (černý nos jako vzpomínka na vítězství vozu F1 GTR v Le Mans v roce 1995).

Ferrari se po čtvrthodině usadilo na čele s oběma vozy: Leclerc 1:14,562 min a Sainz 1:14,770 min, třetí Verstappen ztrácel necelé čtyři desetiny (1:14,946), za ním se držely oba Aston Martiny. Scuderia však byla na C4 směsích, zatímco ostatní kroužily na tvrdých C3 pneumatikách.

Po 20 min se Stroll dotkl zdi, bez viditelného poškození nicméně pokračoval, Sainzovi se přitom podařilo zrychlit na 1:14,401 min a 1:14,245 - nejrychlejší čas úvodního tréninku minulý rok stanovil Leclerc na 1:14,531 min.

Po přechodu na stejnou směs se před piloty Ferrari protlačil Hamilton (1:14,035). Třetí příčku za Sainzem v polovině tréninku okupoval Verstappen, ten však ani po změně nastavení nebyl se svým vozem moc spokojený. Důvěra v auto přitom v Monte Carlu znamená hodně.

Hülkenberg v 35. minutě dostal v šikaně za tunelem smyk a narazil levou zadní částí vozu do svodidel. Došlo k defektu pneumatiky a zřejmě k poškození poloosy. Nico dojel do boxů po svých, mechanici se ihned vrhli na inspekci. Na okruhu byly kvůli úlomkům vyvěšeny červené vlajky.

Provoz byl po 2 min obnoven, Hamiltona (1:13,907) těsně stínoval Alonso (1:14,035), který dobře ví, že pokud by letos někde mohl porazit Red Bully, pak je Monako jeho nejlepší příležitostí.

V závěru pilot ještě přidali a do čela se dostal Sainz (1:13,690) na středně-tvrdých pneumatikách, Alonso po rekordu v 1. sektoru zaostával o jen o 2 setiny. Postěžoval si přitom na to, že mu Pérez neuhnul ze závodní stupy, zatímco on jej předtím ve svém pomalém kole pustil.

Snažení všech 4 min před koncem ukončil havárií v 1. zatáčce Albon, trénink byl kvůli tomu předčasně ukončen. Nejrychlejší čas zůstal Ferrari, druhou příčku udržel Alonso s Aston Martinem před Hamiltonem s notně vylepšeným Mercedesem. Red Bully zatím zaostávají - schyluje se k jejich porážce?

GP Monaka (Circuit de Monaco)1. Trénink
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1. 55 Carlos SAINZ JR. espScuderia Ferrari1:13,372
2. 14 Fernando ALONSO espAston Martin Aramco Cognizant 1:13,710
3. 44 Lewis HAMILTON gbrMercedes-AMG Petronas F1 Team1:14,035
4. 11 Sergio PÉREZ mexOracle Red Bull Racing1:14,038
5. 16 Charles LECLERC mcoScuderia Ferrari1:14,093
6. 1 Max VERSTAPPEN nldOracle Red Bull Racing1:14,244
7. 4 Lando NORRIS gbrMcLaren F1 Team1:14,467
8. 31 Esteban OCON fraBWT Alpine F1 Team1:14,585
9. 18 Lance STROLL canAston Martin Aramco Cognizant 1:14,653
10. 23 Alexander ALBON thaWilliams Racing1:14,666
11. 77 Valtteri BOTTAS finAlfa Romeo F1 Team Stake1:14,718
12. 20 Kevin MAGNUSSEN dnkMoneyGram Haas F1 Team1:14,725
13. 22 Juki CUNODA jpnScuderia AlphaTauri1:14,820
14. 10 Pierre GASLY fraBWT Alpine F1 Team1:14,866
15. 63 George RUSSELL gbrMercedes-AMG Petronas F1 Team1:15,066
16. 21 Nyck DE VRIES nldScuderia AlphaTauri1:15,083
17. 81 Oscar PIASTRI ausMcLaren F1 Team1:15,192
18. 2 Logan SARGEANT usaWilliams Racing1:15,557
19. 24 Guanyu ZHOU chnAlfa Romeo F1 Team Stake1:15,684
20. 27 Nico HÜLKENBERG deuMoneyGram Haas F1 Team1:15,785

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Vytisknout

Diskuze: Ferrari na úvod v Monaku nejrychlejší. Mercedes nasadil velké vylepšení, McLaren v nových barvách

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 5, poslední 26.05.2023 15:37 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 5 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Sergio Pérez stojí na rozhraní mezi bytím a nebytím

Zaručené zprávy týkající se Péreze, nebo jenom (před)poslední dohady?

Vítejte v malém zamyšlení nad událostmi posledních dnů

Hrstka ohlédnutí za Maxem, penalizacemi a novou krví

Lando Norris s McLarenem

Příliš přísná penalizace Norrise? McLaren žádá FIA o přezkoumání způsobu udělování trestů + VIDEO

Kevin Magnussen byl jedním z nejvíce rozzlobených pilotů (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po Grand Prix: Odhodlání všech před posledním závodem roku

Smůla a současně hrdinský výkon - to byl Lando Norris v Kataru

Grand Prix pokutového bloku zvládl nejlépe Verstappen

Lewis Hamilton s Toto Wolff počítají vzájemnou spolupráci na poslední hodiny (Ilustrační foto)

Prohlášení po kvalifikaci: Očekává se závod spíše strategický než bojovný

Max Verstappen se vrátil do čela startovního pole po pěti měsících a jednom dnu (ilustrační foto)

V kvalifikaci poprvé od GP Rakouska vítězí Verstappen, Ferrari ztrácejí dech

Nico Hülkenberg vybojoval pro Haas další nesmírně důležité body.

Russella porazil týmový dvojblok McLarenu, pořadí se měnilo na cílové rovince

Valtteri Bottas v posledních podnicích letošní sezóny přikládá pod kotel (ilustrační foto)

Kvalifikace na sprint vyšla nejlépe Norrisovi, Ferrari zaostává a Pérezův pád pokračuje

Charles Leclerc v dešti v závodě v Kanadě

V Katartu začíná nejlépe Leclerc. Mercedesy a Verstappen se ztrátou

  • Pátek

    • 1. Trénink (10:30 - 11:30)
    • 2. Trénink (14:00 - 15:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (11:30 - 12:30)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (14:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Lewis Hamilton

Hamilton do Ferrari? Nejednáme, zní z obou táborů

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Russella porazil týmový dvojblok McLarenu, pořadí se měnilo na cílové rovince

  2. PROHLÁŠENÍ po Grand Prix: Odhodlání všech před posledním závodem roku

  3. Zaručené zprávy týkající se Péreze, nebo jenom (před)poslední dohady?

  4. V Katartu začíná nejlépe Leclerc. Mercedesy a Verstappen se ztrátou

  5. Kvalifikace na sprint vyšla nejlépe Norrisovi, Ferrari zaostává a Pérezův pád pokračuje

  6. Grand Prix pokutového bloku zvládl nejlépe Verstappen

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud