Na nejpomalejší okruh kalendáře přivezlo Pirelli ty nejměkčí směsi ze své nabídky (C3 - C5), aby vozy měly co nejlepší přilnavost. Opotřebení zde nebývá problém, během velké ceny si většina pilotů obvykle s přehledem vystačí s jedinou zastávkou. Teplota vzduchu ve 13:30 dosahovala 26 °C, asfalt byl sluncem rozehřátý na 47 °C.
Na trať jako první vyrazil druhý muž šampionátu Pérez, hned jej následovalo dalších 19 monopostů. Největší pozornost budí Mercedes s novým aerodynamickým balíkem: zahodil své ultra-úzké bočnice a nasadil klasickou verzi inspirovanou tvary Red Bullu. Kvůli rozsahu přestavby se zcela novým předním zavěšením někteří inovovaný vůz označují jako W14-B.
"Nepůjde o žádný zázračný díl - z mé zkušenosti takové v našem sportu neexistují. Doufám, že našim pilotům poskytnou stabilnější a předvídatelnější platformu. Pak na tom budeme moci v dalších týdnech a měsících stavět," popisuje šéf týmu Toto Wolff.
Piloti se ihned vrhli do měřených kol, domácí Leclerc se po 5 min dostal na 1:15,931 min, zatímco Pérez si stěžoval na potíže se spojkou a zmizel v boxech, nad ovladatelností svého Red Bullu lamentoval také úřadující šampion Verstappen.
Novinky po delší pauze nasadily i další týmy, byť Monako není nejlepším okruhem pro jejich otestování. McLaren nastoupil v nových barvách určených pouze pro tento závod: černou barvu nahradila bílá. Připomíná tři různá zbarvení, které tento víkend používá v americkém Indy 500 (černý nos jako vzpomínka na vítězství vozu F1 GTR v Le Mans v roce 1995).
Ferrari se po čtvrthodině usadilo na čele s oběma vozy: Leclerc 1:14,562 min a Sainz 1:14,770 min, třetí Verstappen ztrácel necelé čtyři desetiny (1:14,946), za ním se držely oba Aston Martiny. Scuderia však byla na C4 směsích, zatímco ostatní kroužily na tvrdých C3 pneumatikách.
This is the #TripleCrown. 👑👑👑
— McLaren (@McLarenF1) May 26, 2023
Behold our livery under the Mediterranean sun. 🤩#MonacoGP 🇲🇨 pic.twitter.com/JnFLmB3qfu
Po 20 min se Stroll dotkl zdi, bez viditelného poškození nicméně pokračoval, Sainzovi se přitom podařilo zrychlit na 1:14,401 min a 1:14,245 - nejrychlejší čas úvodního tréninku minulý rok stanovil Leclerc na 1:14,531 min.
Po přechodu na stejnou směs se před piloty Ferrari protlačil Hamilton (1:14,035). Třetí příčku za Sainzem v polovině tréninku okupoval Verstappen, ten však ani po změně nastavení nebyl se svým vozem moc spokojený. Důvěra v auto přitom v Monte Carlu znamená hodně.
Hülkenberg v 35. minutě dostal v šikaně za tunelem smyk a narazil levou zadní částí vozu do svodidel. Došlo k defektu pneumatiky a zřejmě k poškození poloosy. Nico dojel do boxů po svých, mechanici se ihned vrhli na inspekci. Na okruhu byly kvůli úlomkům vyvěšeny červené vlajky.
🚩 RED FLAG 🚩
— Formula 1 (@F1) May 26, 2023
Hulkenberg has had a moment down at the Nouvelle Chicane
Contact with the barriers has pushed one of his tyres off the wheel rim #MonacoGP #F1 pic.twitter.com/bUjwQkdL22
Provoz byl po 2 min obnoven, Hamiltona (1:13,907) těsně stínoval Alonso (1:14,035), který dobře ví, že pokud by letos někde mohl porazit Red Bully, pak je Monako jeho nejlepší příležitostí.
V závěru pilot ještě přidali a do čela se dostal Sainz (1:13,690) na středně-tvrdých pneumatikách, Alonso po rekordu v 1. sektoru zaostával o jen o 2 setiny. Postěžoval si přitom na to, že mu Pérez neuhnul ze závodní stupy, zatímco on jej předtím ve svém pomalém kole pustil.
Snažení všech 4 min před koncem ukončil havárií v 1. zatáčce Albon, trénink byl kvůli tomu předčasně ukončen. Nejrychlejší čas zůstal Ferrari, druhou příčku udržel Alonso s Aston Martinem před Hamiltonem s notně vylepšeným Mercedesem. Red Bully zatím zaostávají - schyluje se k jejich porážce?
🚩 RED FLAG 🚩
— Formula 1 (@F1) May 26, 2023
Alex Albon has crashed out of Sainte Devote. He reports he is okay over the radio
The session will not be resumed#MonacoGP #F1 pic.twitter.com/fauEr8qv2q
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 55 | Carlos SAINZ JR. | esp | Scuderia Ferrari | 1:13,372 |
2. | 14 | Fernando ALONSO | esp | Aston Martin Aramco Cognizant | 1:13,710 |
3. | 44 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes-AMG Petronas F1 Team | 1:14,035 |
4. | 11 | Sergio PÉREZ | mex | Oracle Red Bull Racing | 1:14,038 |
5. | 16 | Charles LECLERC | mco | Scuderia Ferrari | 1:14,093 |
6. | 1 | Max VERSTAPPEN | nld | Oracle Red Bull Racing | 1:14,244 |
7. | 4 | Lando NORRIS | gbr | McLaren F1 Team | 1:14,467 |
8. | 31 | Esteban OCON | fra | BWT Alpine F1 Team | 1:14,585 |
9. | 18 | Lance STROLL | can | Aston Martin Aramco Cognizant | 1:14,653 |
10. | 23 | Alexander ALBON | tha | Williams Racing | 1:14,666 |
11. | 77 | Valtteri BOTTAS | fin | Alfa Romeo F1 Team Stake | 1:14,718 |
12. | 20 | Kevin MAGNUSSEN | dnk | MoneyGram Haas F1 Team | 1:14,725 |
13. | 22 | Juki CUNODA | jpn | Scuderia AlphaTauri | 1:14,820 |
14. | 10 | Pierre GASLY | fra | BWT Alpine F1 Team | 1:14,866 |
15. | 63 | George RUSSELL | gbr | Mercedes-AMG Petronas F1 Team | 1:15,066 |
16. | 21 | Nyck DE VRIES | nld | Scuderia AlphaTauri | 1:15,083 |
17. | 81 | Oscar PIASTRI | aus | McLaren F1 Team | 1:15,192 |
18. | 2 | Logan SARGEANT | usa | Williams Racing | 1:15,557 |
19. | 24 | Guanyu ZHOU | chn | Alfa Romeo F1 Team Stake | 1:15,684 |
20. | 27 | Nico HÜLKENBERG | deu | MoneyGram Haas F1 Team | 1:15,785 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ