Piloti Red Bullu v úvodním tréninku porážejí Hamiltona, Alonso prostál většinu času v boxech

PH, 24. května 2018, 12:30 Google+

MONAKO - 1. TRÉNINK; Nejrychlejší časy prvního tréninku v ulicích Monte Carla předváděli piloti Red Bullu Daniel Ricciardo a Max Verstappen, kteří o pár desetin předčili čtyřnásobného šampiona Lewise Hamiltona, Ferrari patří až 4. a 5. místo. Moc se nedařilo McLarenu, jehož hvězda Fernando Alonso kvůli problémů s brzdovým systémem brake-by-wire po pěti kolech zůstal odpočívat v garáži.

Počet komentářů:  10 komentářů (Poslední 24.05. 15:43) Napište svůj názor
Daniel Ricciardo s Red Bullem v Monaku

Daniel Ricciardo s Red Bullem v Monaku | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

Před začátek se hodně hovořilo o tom, kdo tady překoná Mercedes. Nejvyšší šance se dávají Red Bullu, který byl v Barceloně nejrychlejší v relevantním 3. sektoru, před úřadující mistry světa by se mohlo dostat i Ferrari, na jejichž práci s ERS systémem si zde FIA po stížnostech soupeřů posvítí pomocí upraveného softwaru řídicí jednotky. Proto jsme s napětím sledovali, jaké výkony budou týmy od počátku předvědět.

Piloti vyrazili v 11:00 hod za slunečného počasí a příjemných teplot (vzduch 21 °C, trať 33 °C) k instalačním okruhům a dvojice Mercedesu na ultra-měkkých a Williamsu na hyper-měkkých pneumatikách hned po 4 min zajely měřená kola: Sirotkin 1:19,249, Stroll 1:19,186, Bottas 1:17,299 a Hamilton 1:18,413 min.

Pirelli poprvé do závodního víkendu nasadilo hyper-měkkou směs, která by mohla být až o sekundu rychlejší než ultra-měkká, jež zde debutovala před 2 roky. Týmy nasazující tento víkend poprvé v sezóně 2018 aerodynamické balíky pro vysoký přítlak kvůli tomu očekávají překonání traťových rekordů (možná až pod 1:10 min?).

Staré (nahoře) a nové (dole) uchycení zpětných zrcátek Ferrari

Staré (nahoře) a nové (dole) uchycení zpětných zrcátek Ferrari | zdroj: Formula1.com

Po čtvrthodině se na čele usadil Bottas s časem 1:14,347, jeho týmový kolega byl s odstupem 4 desetin druhý. Ricciardo vzápětí předvedl sílu Red Bull, když Fina s Mercedesem o čtvrt sekundy překonal, na rozdíl od něj ale už měl hyper-měkkou směs.

Nováček Sirotkin sice úvodní kola zvládl bez potíží, ale po 16 minutých narazil a s poškozeným pravým zadním kolem zamířil k mechanikům. Jedenáctý Alonso si stěžoval za "příliš dlouhý brzdový pedál" a rovněž skončil v boxech. Spokojen není ani Räikkönen: "Nevím, co se děje, ale zadní se chovají fakt špatně, pravá zadní pneumatika jakoby neměla žádnou přilnavost," komentuje svá první kola na hyper-měkké směsi.

Po necelé půlhodině Red Bully navýšily svůj náskok na čele poté, co Verstappen zajel kolo za 1:12,723 a Ricciardo za 1:13,139 min (oba na hyper-měkkých pneumatikách). Třetí Vettel už byl o 1,2 s zpět, čtvrtý Bottas ztrácel 1,5 s, zatímco Grosjean na výjezdu ze zatáčky Tabac lehce políbil svodidla.

Grosjeanův dotek svodidel

Grosjeanův dotek svodidel | zdroj: Formula1.com

McLaren se v 1. tréninku trápil. Alonso si stěžoval na brzdění i při dalším výjezdu, tým ale "po hardwarové stránce na nic nepřišel." Poté jej stáhl: "OK Fernando, je nám líto, ale budeme muset sundat podlahu, abychom to prošetřili. Nemáme řešení, které by umožnilo jezdit bezpečně." Vandoorneovi řekl, že ještě může kroužit, ten ale odpověděl: "OK, ale myslím, že auto je celkem neovladatelné."

"Drobné" potíže řešili také u Haasu, Grosjean s Magnussenem ujeli celkově jen 20 kol. V garáži Red Bullu se prozměnu pracovalo na voze Ricciarda. Mechanici se věnovali jeho podlaze a kontrolovali, zda mu správně funguje DRS mechanismus.

Mercedes v polovině tréninku znovu obul hyper-měkké pneumatiky a zaútočil. Hamiltonovi (1:13,038) to po prvním pokusu stačilo jen na druhou příčku, Bottasovi (1:13,708) na čtvrtou, ale v tom druhém se už dostal do čela - 1:12,480 min. Svůj čas mohl v další kole ještě vylepšit, po rekordu v 1. sektoru ale v tom prostředním ubral.

img-responsive

McLaren měl v 1. tréninku problémy, jeho piloti jezdit naplno | foto: McLaren

Toho využil ambiciózní Verstappen (1:12,280) a Brita v zajímavém duelu na dálku o 0,2 s překonal. Krátce nato tvrdě probrzdil v St. Devote, kde musel využít únikovou uličku. Zpět zacouval a komisaři se jej rozhodli vyšetřovat kvůli tomu, že se na trať nevrátil bezpečným způsobem.

Dvacet minut před koncem se před něj propracoval také Ricciardo (1:12,126) a již v 1. tréninku jasně překonal loňský nejlepší kvalifikační čas. Red Bull s excelentní mechanickou přilnavosti potvrzovuje svoji formu a obavy soupeřů. Hamilton s Mercedesem končí třetí, za ním se na čtvrté a páté příčce řadí jezdci Ferrari: Vettel s Räikkönenem. Nejlepší ze zbytku světa je Sainz s Renaultem, jenž předčil i Bottase.

Deset minut před koncem se ještě na chvíli dostal s opraveným vozem ke slovu Alonso na hyper-měkké směsi, aby prověřil všechny systémy. Dostal se přitom z poslední příčky na 17., jeho týmový kolega Vandoorne skončil o 0,4 sekundy před ním čtrnáctý. Španěl včera uvedl, že cílem McLarenu je třetí část kvalifikace a něco mezi "pátým až desátým místem."

GP Monaka (Circuit de Monaco)1. Trénink
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1. 3 Daniel RICCIARDO ausAston Martin Red Bull Racing1:12,126
2. 33 Max VERSTAPPEN nldAston Martin Red Bull Racing1:12,280
3. 44 Lewis HAMILTON gbrMercedes-AMG Petronas Motorspo1:12,480
4. 5 Sebastian VETTEL deuScuderia Ferrari1:13,041
5. 7 Kimi RÄIKKÖNEN finScuderia Ferrari1:13,066
6. 55 Carlos SAINZ JR. espRenault Sport Formula One Team1:13,456
7. 77 Valtteri BOTTAS finMercedes-AMG Petronas Motorspo1:13,502
8. 11 Sergio PÉREZ mexSahara Force India F1 Team1:13,717
9. 8 Romain GROSJEAN fraHaas F1 Team1:13,943
10. 35 Sergej SIROTKIN rusWilliams Martini Racing1:13,962
11. 31 Esteban OCON fraSahara Force India F1 Team1:14,000
12. 27 Nico HÜLKENBERG deuRenault Sport Formula One Team1:14,134
13. 10 Pierre GASLY fraRed Bull Toro Rosso Honda1:14,240
14. 2 Stoffel VANDOORNE belMcLaren F1 Team1:14,291
15. 28 Brendon HARTLEY ausRed Bull Toro Rosso Honda1:14,379
16. 16 Charles LECLERC mcoAlfa Romeo Sauber F1 Team1:14,521
17. 14 Fernando ALONSO espMcLaren F1 Team1:14,637
18. 18 Lance STROLL canWilliams Martini Racing1:14,782
19. 9 Marcus ERICSSON sweAlfa Romeo Sauber F1 Team1:15,206
20. 20 Kevin MAGNUSSEN dnkHaas F1 Team1:18,801

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Vytisknout

Diskuze: Piloti Red Bullu v úvodním tréninku porážejí Hamiltona, Alonso prostál většinu času v boxech

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 10, poslední 24.05.2018 15:43 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 10 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Romain Grosjean od Velké ceny Japonska 2017 nebodoval

"Být Grosjeanem, tak se alespoň omluvím," nabádá Gasly

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud