Odpolední část začala pod zamračeným nebem, meteorologové věstili 40% pravděpodobnost dešťové přeháňce. Teplota vzduchu dosahovala 20 °C, trať o deset více.
Piloti kvůli hrozbě deště hned vyrazili na trať a vrhli se na měřená kola. Jako první se na čele objevily McLareny - Norris (1:21,852) a Ricciardem (1:21,793). Ty již vyřešili problém s brzdami ze Středního Východu, svém výbornému umístění z 1. tréninku jeho šéf Andreas Seidl stále moc nevěří: "Je dost dobře možné, že toho ostatní týmy mají v rukávech ukryto více. Musíme si počkat na 2. trénink."
Leclerc krátce nato předvedl kolo za 1:20,523 min, na chvíli se před něj dostal Bottas (1:20,432), než je předstihl Sainz (1:19,979) - všichni na středně-tvrdé C3 směsi. Španěl do zatáčky č. 6 brzdil o něco dříve, projížděl ji ale vyšší rychlostí. Verstappen si stěžoval na to, má se svým vozem "stejné problémy. Nemůžu zatáčet."
Hamilton has a big run wide 😯#AusGP #F1 pic.twitter.com/ToSOuQXvEe
— Formula 1 (@F1) April 8, 2022
Piloti poté přecházeli na měkkou C5 směs a časy šly dolů. Sainz zvládl kolo za 1:19:568, Leclerc bylo o 2 desetiny sekundy pomalejší, třetí příčka stále patřila Bottasovi.
Vettel, který svůj vůz musel na konci 1. tréninku odstavit, stále čekal v garáži - Aston Martin mu měnil motor dodávaný Mercedesem. Německý pilot je navíc vyšetřován za to, že se to na skútru namířil do boxů přímo po závodní trati (video).
V polovině tréninku byl příliš dlouhý na brzdy Bottas v úvodní šikaně, musel si ji střihnout štěrkem. Norris si mezitím polepšil na třetí příčku, na Ferrari ztrácel půl sekundy.
Our resident fireman watches on in the session 👩🚒
— Formula 1 (@F1) April 8, 2022
Seb will be receiving a new power unit following the car issues in FP1 #AusGP #F1 pic.twitter.com/DdCHTZOYKc
Velmi dobré kolo zajel Alonso, když se na chvíli dostal pře obě Ferrari. Ta ale během několika vteřin útok odrazila - Sainz (1:19,376) byl opět rychlejší než Leclerc (1:19,487 min). Verstappen na to odpověď neměl, jeho pokusy byly o 4 a o 2 desetiny pomalejší (1:19,223 min).
Pětadvacet minut před koncem se Leclerc (1:18,978) na měkkých pneumatikách a s menším množstvím paliva v nádrž dostal konečně pod hranici 79 sekund na kolo. Ze zpomalených záběrů bylo vidět jak vozy před šikanou 9/10 na rovince poskakují - velmi patrné i u Ferrari.
V závěru většina pilotů přecházela na tvrdší směsi, časy se moc nelepšily. Navíc musel být trénink opět přerušen poté, co Strollovi upadla po přejezdu obrubníku část karosérie a zůstala ležet přímo na trati.
Oooh, that was close 😅
— Formula 1 (@F1) April 8, 2022
Yuki Tsunoda finds himself in the way of Sainz as the Spaniard goes to start a fast lap #AusGP #F1 pic.twitter.com/p6gCIpyiEd
V nejlepší formě je zatím Ferrari, byť podle vedoucího Leclerca zrychlení okruhu bude sedět spíše Red Bullu. Uvidíme, jestli v zítřejší kvalifikaci na rychlá kola rudých budou mít Verstappen s Pérezem odpověď.
Za nimi se seřadilo Alpine dosahující nejvyšších maximálních rychlostí - Alonso zaujal čtvrtou příčkou - následované Alfou Romeo a McLarenem, jenž předvádí trochu lepší výkony.
Stáj z Wokingu moc nových dílů v Melbourne nemá, opět ji spíše svědčí plynulejší povaha okruhu. Piloti Mercedesu, který je rovněž bez novinek a který ani po měsíci nestihl připravit nové zadní křídlo pro menší odpor, končí až za AlphouTauri ve druhé desítce.
#F1 #AustralianGP #Alonso, #Norris, #Tsunoda have taken new power-unit on Friday.
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) April 8, 2022
Used PU components so far - #Alonso & #Tsunoda won't escape penalties during the season 📊: pic.twitter.com/g3O3Q7bOww
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 16 | Charles LECLERC | mco | Scuderia Ferrari | 1:18,978 |
2. | 33 | Max VERSTAPPEN | nld | Oracle Red Bull Racing | 1:19,223 |
3. | 55 | Carlos SAINZ JR. | esp | Scuderia Ferrari | 1:19,376 |
4. | 14 | Fernando ALONSO | esp | BWT Alpine F1 Team | 1:19,537 |
5. | 11 | Sergio PÉREZ | mex | Oracle Red Bull Racing | 1:19,658 |
6. | 31 | Esteban OCON | fra | BWT Alpine F1 Team | 1:19,842 |
7. | 77 | Valtteri BOTTAS | fin | Alfa Romeo F1 Team ORLEN | 1:20,055 |
8. | 4 | Lando NORRIS | gbr | McLaren F1 Team | 1:20,100 |
9. | 10 | Pierre GASLY | fra | Scuderia AlphaTauri | 1:20,142 |
10. | 3 | Daniel RICCIARDO | aus | McLaren F1 Team | 1:20,203 |
11. | 63 | George RUSSELL | gbr | Mercedes-AMG Petronas F1 Team | 1:20,212 |
12. | 22 | Juki CUNODA | jpn | Scuderia AlphaTauri | 1:20,424 |
13. | 44 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes-AMG Petronas F1 Team | 1:20,521 |
14. | 18 | Lance STROLL | can | Aston Martin Aramco Cognizant | 1:20,611 |
15. | 24 | Guanyu ZHOU | chn | Alfa Romeo F1 Team ORLEN | 1:21,083 |
16. | 20 | Kevin MAGNUSSEN | dnk | Haas F1 Team | 1:21,191 |
17. | 23 | Alexander ALBON | tha | Williams Racing | 1:21,912 |
18. | 47 | Mick SCHUMACHER | deu | Haas F1 Team | 1:21,974 |
19. | 6 | Nicholas LATIFI | can | Williams Racing | 1:22,307 |
20. | 5 | Sebastian VETTEL | deu | Aston Martin Aramco Cognizant | - |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ