Do závodu vyrazí z první řady Max Verstappen před Charlesem Leclercem, za nimi okupují druhou řadu oba Aston Martiny. Poslední část kvalifikace byla v pátek předčasně ukončena, někteří v ní nestihli zajet rychlé časy a stojí trochu mimo pořadí - například McLareny (Lando Norris v Q2 předvedl dokonce absolutně nejrychlejší kolo 1:10,021 min).
Penalizace za zbytečně pomalou jízdu a porušení instrukcí ředitele závodu obdržela hned trojice pilotů: George Russell, Pierre Gasly a Esteban Ocon. Všichni se propadnou o 2 místa zpět, v první desítce si díky tomu polepší Norris s Carlosem Sainzem.
Strategie
Dle simulací vychází pro Velkou cenu Brazílie nejrychleji dvouzastávková strategie využívající měkkou (C4) a středně-tvrdou (C3) směs, obě však rychle odcházejí.
Proto přichází v úvahu také třízastávková strategie u těch, kteří trpí horší degradací nebo na to budou chtít více tlačit, aniž by museli pneumatiky příliš šetřit. Jednozastávková strategie je papírově mnohem pomalejší.
Týmy kvůli sprintovému formátu víkendu nemají tolik dat, jako když mají k dispozici tři tréninky. Více se toho dozvěděly v sobotu během sprint, nastavení vozů však již nemůžou měnit.
Předjíždění je na okruhu Interlagos možné na více místech, podseknutí je na něm velmi efektivní.